Hey hey Misschien dat hier iemand ons kan helpen. Ons meisje heeft last van klamme, zweetvoetjes. In het verleden bleef het hierbij, maar sinds ze haar huidige schoenen heeft wordt het erger en erger. De schoenen zijn volledig uit leer, prima merk, dus daar kan het volgens ons niet aan liggen. Ze zijn wel van lak, zijn ze daarom minder ademend? Daar kan ik dan volgende keer wel rekening mee houden. Nu is het ook zo dat haar schoenen heel muf zijn beginnen ruiken hierdoor. We laten thuis haar schoenen zoveel mogelijk uit. Laten haar op blote voeten lopen want in haar crocs krijgt ze ook zweetvoetjes. De Sint had van het weekend snoepjes in de schoen gelegd (guimauve, weet niet of dat in NL gekend is) en die waren 's morgens helemaal plakkerig geworden, waarschijnlijk van de vocht in haar schoenen. Wie oh wie heeft een goeie tip tegen die klamme, zweetvoetjes maar vooral tegen die mufruikende schoenen?
Bakingsoda in strooien en de volgende dag eruit stofzuigen. Heeft ze katoenen sokken? Blootvoets is hartstikke gezond hoor!
Waar haal ik dat? Gewoon in de supermarkt? edit: is dat zoals bicarbonaat? Dat heb ik misschien nog thuis staan. Dat neutraliseert geuren, maar weet niet of het helpt tegen die vochtigheid. Goh, ik heb haar sokken op de markt en bij zeeman gehaald. Weet niet of dat uitsluitend katoen is...
Heb net even naar de sokken gekeken: 73% katoen - 25% polyester - 2% elasthan. Dan is het de polyester die ik moet vermijden bij haar denk ik. Kwam op internet katoenen sokken bij hema tegen, dan moet ik eens even verder kijken of het ook voor haar maatje is.
voor de geur: schoenen nachtje in de diepvries katoenen sokken schoenen afwisselen, niet 2 dagen dezelfde schoenen aan
Inderdaad, niet elke dag dezelfde schoenen aan en katoenen sokken dragen. Bij de Hema en sommige schoenwinkels, verkopen ze ook katoenen inlegzooltjes, die kun je gewoon wassen. Wat je ook kunt gebruiken wanneer je de zool uit haar schoentjes kunt halen (sommige zolen zitten los, anderen vastgelijmd) is een kleine maat van een kousenvoetje van katoen om de bovenkant doen. Die kun je dan ook regelmatig wassen. Tegen zweetvoeten werkt zinkzalf goed, bijv. sudocrème of babybillenzalf.
Ze heeft momenteel maar 1 paar maar overwegen idd een tweede paar. Dat ze kan afwisselen. Vandaag hele dag op blote voeten bij de onthaalmoeder. Enkel schoenen voor de verplaatsing van en naar huis aangedaan. Geur was al minder. Heb er nu bicarbonaat ingedaan. Geraak pas zaterdag ergens om voor die bakingsoda te kijken. Jo: Sudocreme op de voetjes en dan sokken aan? Geef dat dan geen vlekken? Las nog op internet eerst inpoederen met talkpoeder en dan sokken aan. Deze schoenen hebben jammer genoeg geen uitneembare zolen, maar ga die tip van er een katoenen sokje rond te doen wel onthouden! Bedankt! Teensokken zouden ook goed zijn voor zweetvoeten las ik nog maar of ze dat leuk gaat vinden? Ga al maar eerst op zoektocht naar gewone katoenen sokjes.