bij mij in de familie is t eigelijk een gewoonte om te vernoemen, bij mijn man in de familie is t bijna een vereiste.. ik hou er niet zo van, opzich vind ik t wel grappig maar ik wil wel een beetje een leuke naam aan mn kinderen geven. om de sfeer goed te houden doe ik eraan mee, maar wil dus wel een mooie roepnaam. mijn manlief zegt, als we een jongetje krijgen, moet ie heten naar zijn vader, als t een meisje is moet ze naar mijn moeder heten. een meisjesnaam weet ik allang, maar de jongensnaam.. (ik ben nog niet eens zwanger, maar vind t gewoon leuk om er al wat overna te denken..) nou, zijn vader heet dus pieter jacob, wat maak je daar nou van? ik vind een korte naam wel leuk, zoals job, maar zo heet mn neefje al, en ik wil toch orgineel zijn en wat anders bedenken. hebben jullie een leuk idee?
ja rob of robert had ik ook al aan zitten denken, de rest vind ik zo boerig.. maar ik kan ook niet veel anders bedenken, ik vind zelf tim of bas heel leuk, maar dat klopt niet helemaal met pieter jacob he? en mijn man heet adriaan, dan is t ook een beetje gek als we ons kind bas noemen...
Misschien Tycho of Remco? Het is wel wat verder gezocht. Tim vind ik ook nog kunnen, hoor. En Bas zou ik in jullie geval inderdaad niet doen
En Pieter Jacob als 2e en 3e naam is geen optie? Jij moet voor de volle 100% achter de naam van jullie kindje staan hoor! agnes
Ja ik vind ook dat jullie beiden achter de namen moeten staan...! Maar job of jacob vind ik helemaal niet slecht als 2e naam!
Een nachtje over geslapen en nog een poging om wat namen te verzinnen: Jip Cas Rick Eric Joe Joeri Jim Jos Jop Joep Cees Ties Boris Jake Bjorn Jorn
Zal misschien de enige zijn maar ik vind Pieter een prachtige naam en zou eigenlijk gewoon voor: Pieter Jacob gaan.
wow muis, jij ben er druk mee geweest, super leuk! ik vind rick echt een leuke naam, maar de "k" zit niet in pieter jacob, is dat niet raar als je toch rick doet? ik had die naam ook al langs laten vliegen, maar wist t niet of t wel kan, maar dat vind ik echt de mooiste naam! en ja, t zal toch pieter jacob worden, dat krijg ik toch niet uit mn mannetjes hoofd gestampt.. en opzich, t heeft ook wel weer wat dat vernoemen.. maar de roepnaam mag van mij wel lekker wat anders als de volledige naam!!
Een ander optie is om de roepnaam voor de doopnamen te plakken. Je krijgt dan dus drie doopnamen. Bijv. ; Rick Pieter Jacob. Roepnaam Rick. Toch vernoemd en een beetje van jezelf. Misschien dat dat nog een optie is? Ik vind trouwens Pieter ook een mooie naam. Ken verscheidene mensen die zo heten, waaronder ook jonge jongens. Succes met kiezen
pieter is een vroeger vriendje van mij en nu is t een sukkel, dus daar heb ik een verkeerd beeld bij... manlief vind peter ook een leuke naam,.. ik niet echt..
Dan kan ik begrijpen waarom je niet voor Pieter zou kiezen. Dat heb ik zelf ook bij bepaalde namen. Ik hoop dat jullie dr uit kunnen komen. maar dat zal vast wel lukken .
hey als je met 'Pieter' aan je ex vriendje moet denken, zou ik daar ook niet voor gaan. IK vind Job of Jop ook wel leuk. groetjes flyke