Ondanks dat ik echt super blij , gelukkig en dankbaar ben dat me vriend en ik papa en mama worden , voel ik me daarnaast heel erg beroerd . Al 7 weken langs ben ik elke dag alleen maar aan het spugen , voel me zo onwijs beroerd heb alles al geprobeerd kwa eten en houdingen met eten . En zelfs medicijnen van de dokter maar echt niks helpt ! nu is mijn vraag : word die nog minder ? En wat kan ik doen ? het is zelfs zo erg dat het paniek aanvallen bij me aan wakkert , durf de straat niet meer op omdat ik bang ben dat ik moet spugen , en enigste antwoord wat ik van mijn huis arts krijg is : Doe rustig aan , ja dat doe ik ook , maar over een paar weken weer naar school en ik werk dus dat rustig aan doen is soms best lastig te combineren . Liefs Sanne
Hoi ik heb dat ook gehad, het is echt niet leuk. Bij mij werkte de pilletjes wel, emfesene(als ik het goed schrijf) 2x daags.
Hoi Nijntje Thanks voor je reactie , ja klopt die heb ik ook 2x perdag en helaas helpt het bij mij niet
Vragen aan de huisarts of hij andere pillen heeft. Bij mij hielp de emesafene maar bij mijn zusje hielp het niet en zij heeft toen andere pillen gehad. Verder helpt regelmatig eten (eten waar je trek in hebt, of het nu gezond is of niet). Vla hielp bij mij ook en tegen maagzuur helpt bij mij melk en zo af en toe een glaasje cola verspreid over een paar uur leegdrinken. Bij mij was de misselijkheid bij week 15/16 opeens weg. Dus ik hoop voor je dat de misselijkheid snel weg is
Bij de eerste 2 ging het vanzelf weg ... Deze zwangerschap tot op de dag van vandaag nog minimaal 10 keer per dag spugen , alles wat ik eet of drink komt er weer uit.... Rustig aan doen ... Ja dat zit er niet bij met 2 peuters ! Pilletjes werken hier ook niet, het enige wat hier helpt is wel gewoon blijven en drinken zodat als ik me misselijk voel ik ook wat te spugen heb, misselijk op een lege maag voelt nog beroerder Ik zorg ervoor dat ik ontbijt maar niet al te stevig en geen yoki enzo meer omdat het te zwaar op de maag ligt ik probeer dus zo licht mogelijk te eten Maar helaas helpt niets deze zwangerschap
Emesafene deed bij mij 2 dagen wat maar daarna spuugde ik gewoon verder ondanks de tabletjes. Ik heb toen Primperan zetpillen gehad en die werkte wel heel goed. Was nog wel misselijk maar de scherpe kantjes gingen er vanaf en overgeven deed ik niet meer. Vaak gaat het rond de 16e week een stuk beter met de zwangere,het hormoon blijft dan stabiel. Dus niet meer het stijgen van het hcg hormoon. Dat was bij mij DE uitkomst! 2e trimester was geweldig en de 3e tot nu toe eigenlijk ook al krijg ik nu wel andere ongemakken maar goed,daar gaat het nu niet om. En eet vooral waar je trek in hebt en waarvan je weet dat het er in blijft. Is dat chips,dan eet je gewoon lekker chips bijvoorbeeld. Coca-cola helpt ook goed tegen de misselijkheid. Heb liters gedronken in de eerste weken
Hoi meis, Wat balen dat je er ook zo'n last van hebt.. Bel inderdaad je dokter op voor andere pillen. Je hebt zowiezo nog primperan en nog andere welke naam ik niet weet. Ik gebruik ook primperan en ben nu weer aardig op de been. Ook m'n eetlust is weer terug.. Mijn vk gaf nog als tip een lepeltje sevenup nemen, daar wordt je maagzuur rustig van en dan kan je daarna weer wat proberen te eten. Bouw het rustig op met crackertjes en beschuitjes en vooral eet waar je trek in hebt! Houd goed in de gaten dat je niet uitdroogd en mocht de dokter de pillen niet willen geven, laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis, laat je even helemaal checken en vraag dan aan de. Gyno of je de pillen mag hebben.. Beterschap!
Wat vervelend zeg, zo is het helemaal niet leuk om zwanger te zijn, weet ik helaas uit ervaring. Mijn 2e zwangerschap was ik vanaf 10 wkn niet meer in staat om al mijn uren te werken, daar werd ik gewoon te ziek van. Vanaf 18 wkn volledig in ziektewet omdat ik me te beroerd voelde. Stoppen met werken was toen echt een opluchting, ik kon gewoon niet meer. Mijn laatste zwangerschap was ik meteen al te ziek om te werken, om uberhaupt iets anders te doen dan liggen op de bank of het bed, misselijk en beroerd te wezen . Tot 18 wkn was zelfs TV kijken of lezen niet aan mij besteed, voelde ik me gewoon te ziek en te zwak voor... Emesafene hielp een 2-tal weken, daarna niet meer. Toen primperan gekregen en daarmee bleef het spugen beperkt tot 3-4 keer per dag en kon ik net voldoende eten/drinken om niet uit te drogen. Flink afgevallen daardoor. In mijn geval ging het ietsje beter na de 20 wkn en in 3e trimester werd het weer erger. De zwangerschap in ziektewet doorgebracht, grotendeels op bank/bed, helaas... (na bevalling meteen weer opgeknapt overigens!) Ik zou idd andere medicatie vragen, je gewicht in de gaten houden en goed nadenken of je wel werk/school moet doen, of dat je het misschien 50% kunt doen e.d. Ziek is ziek, of het nu van een zwangerschap komt of niet. Want echt, rusten is erg belangrijk om het in de hand te houden. (en wat ik mezelf altijd voorhield: je moet nog zoveel weken! Goed voor jezelf zorgen dat je het ook gaat volhouden. En werken kun je nog jaren, maar deze zwangerschap kun je maar 1 keer doen...)