Pietluttig over het oppassen?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by kirst78, Jun 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    We wilden morgen ons meisje naar een oom van haar brengen. Alles was al geregeld, alleen toen hoorde ik gisteren dat haar neefje van 4 ook komt. Dit neefje is echt heel erg jaloers op Jasmijn en heeft haar al verschillende keren iets aangedaan. Zo heeft hij haar gebeten, in haar oog geprikt, een kussen op haar gezicht gedrukt en haar omver geduwd. Dit is de reden dat ik Jasmijn liever niet samen met hem wil laten zijn nu ze nog zo klein is. Ik heb nu geregeld dat mijn ouders op Jasmijn passen. Ben ik nu niet te pietluttig en moet ik vertrouwen op dat de "oppasser" dit alles ziet en goed op zal treden? Ik wil eerst weer een keer met eigen ogen zien dat het goed gaat met die 2 en dat Jasmijn niet weer iets aangedaan wordt. Hoe zouden jullie er in dit geval mee omgaan? De moeder van het neefje die had al instructies gegeven, omdat zij haar zoontje ook niet vertrouwt met Jasmijn :rolleyes: .

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik vind je helemaal niet pietluttig. ik heb ook een kennis met kinderen die ik nooit alleen zou laten met alyssa. je kan wel zeggen dat je haar toch daar naartoe brengt maar dan zit je zelf ook niet rustig.

liefs doris

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Nee precies. Het is niet zo dat ik de oom niet vertrouw, anders bracht ik Jasmijn daar natuurlijk niet naar toe, maar ik vertrouw het neefje niet.

4. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik had het ook zo gedaan, je zit dan toch de hele avond niet lekker.

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Je hebt groot gelijk! Een ongelukje, als de oom het even niet ziet, is bij zo'n kleintje al gauw een ongeluk. Nee hoor, goede beslissing genomen.

6. luuus

luuus Niet meer actief

je moet vooral je eigen gevoel volgen hierin als jij geen prettig gevoel erbij heb moet je het zeker niet doen..

7. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je het maar duidelijk uitlegt aan de oom, zodat hij niet het gevoel krijgt dat het aan hem ligt.

8. Niet meer actief

ik zou gewoon mocht het nog een keer gebeuren dat ze naar haar oom gaat en haar neefje is er ook vertellen hoe en wat en vragen of ze extra goed op willen letten.

mijn neefje was vroeger nog veel erger die mocht op een gegeven moment echt niet meer bij mijn kinderen in de buurt komen (en nog steeds niet) maar zou daar anders op zijn gereageerd destijds had het misschien heel anders gegaan.

succes meid,
    groetjes kaatje

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    We hebben aan de oom duidelijk uitgelegd waarom we Jasmijn niet laten komen en ik heb het later ook nog uitgelegd tegen de moeder. Ze begrepen het beide. Later heeft Jasmijn alsnog met haar neefje gespeeld in het bijzijn van mij, dat ging redelijk goed, maar het vertrouwen is er nog steeds niet, hij zoekt namelijk wel voordurend de grenzen op. Maar zo is het opgelost en ben ik blij dat Jasmijn alnog naar opa en oma is geweest.

Share This Page