Auwwwww

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JJ1980, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik herken het wel vaag van mijn andere zwangerschappen, maar toch.....
    Auwwww, het doet zeer ergens bij mijn rechterribben richting borstbeen. Op een plek, net of ik beurs ben vanbinnen. Lijkt een aanhechting van mijn spieren die niet blij is ofzo ;)
    Iemand ervaring? Is dit mijn middenrif? Pijn komt en gaat en varieert. Lijkt aan het einde van de dag ook erger te zijn.

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bij mij begon dat ook zo bij21 weken..
    nu met uitstraling naar r.schouderblad, en pijn aan de zijkanten rug. Ik heb nierrstuwing.

kan ook de galblaas zijn.. Syndroom van tietze (dachten ze bij mij eerst) even in de gaten houden!

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik weet dat ik het de vorige zwangerschappen wel heb gemeld aan de verloskundige, maar die kon het niet echt verklaren. Loop nu in het ziekenhuis, mag dinsdag weer voor consult, dus zal het zeker aankaarten. Heb verder niet de klachten die jij omschrijft, heb nergens anders last van.
    Als ik niet zwanger ben, is mijn galblaas wel een zwakke plek, dus wie weet....
    Wel erg naar en pijnlijk die nierstuwing!

4. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Wat dacht je van een flinke trap/duw/stomp van de kleine richting je ribbenkast? Als die nog niet zo ver kan komen dan duwt hij/zij wel je organen die kan op. Geeft af en toe een beurs gevoel.
    Ik heb er nu zelfs zichtbare blauwe plekken van ;)

5. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook hoor, en heb er hier ook al meer mensen over gelezen op het forum. Alleen rechts, onder mijn borst zeg maar bij mijn ribben.

In de ochtend en middag vaak geen last van, einde van de middag (vooral als ik op de bank zit) komt het opzetten en dan is het per dag verschillend hoe lang het duurt en hoe vervelend het is. Ik maak me er niet druk om en heb verder ook totaal geen klachten!

6. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Dat had ik ook. Daar zat die kleine steeds tegenaan te schoppen ;)

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja! Is verweking van aanhechting van de spieren.
    De huid voelt zelfs ook heel beurs.

Een beugelbh kan ik ook niet echt aan, dus heb van die rekbare toestanden aan. En liggen op mijn rechterzijde lukt ook niet echt.

Maar.... het wordt momenteel minder bij mij. Een aantal weken terug was het erg hevig en nu stukken minder gelukkig. Dus misschien trekt het bij jou ook weer weg.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Zoiets dacht ik al. Het voelt iid echt beurs.
    Van een trap/schop van de kleine kan het niet zijn. Die ligt helemaal overdwars, hoofd links, kont rechts, benen naar mijn rug :p

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wat het precies is weet ik nog niet. Gyn kon het ook niet zeggen.
    Het wordt iig alleen maar erger :(
    Hoe verder op de dag, hoe pijnlijker.

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zou even naar de HA gaan,
    heb het al eerder gezegd... Maar kan best nierstuwing zijn!
    Of de galblaas..

11. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde gehad, heeft idd met de aanhechting van de lange buikspieren te maken. Zat bij mij ook op beha-hoogte en voelde aan de binnen- en buitenkant heel beurs en de huid blijft gewoon gaaf, terwijl je denkt dat het er heel rood uitziet ofzo. Ook bij mij werd het 's avonds erger.

Helaas zei ze: "Dit gaat pas over als je kind wat in gaat dalen."

Het schijnt namelijk te komen doordat er dan bijv. een hoofd, bil o.i.d. tegenaan duwt, dus niet schopt ofzo. Maar de boel even lekker uitrekt.

Ik had het af en aan, soms een week erger. Maar werd sowieso minder in het weekend, dus leek met rust wel minder erg.

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat klopt ja, hoe meer ik doe hoe erger het is.
    Het zit op bh hoogte, vandaar dat ik ook niet aan nierstuwing denk. Dacht meer iets van lever of middenrif. En idd aanhechting van spieren. Denk nu ook het laatste, gezien ik vanmiddag met stofzuigen er echt last van had.

13. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ja, als het hetzelfde is: Het deed super pijn en ging ook nauwelijks over als ik lag ofzo, mis het niet! Verloskundige en fysio van de zwangerschapsgym beaamden het trouwens. Nu al weken rugpijn, dus blijf lekker bezig ;)

Deel Deze Pagina