Menstruatie migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door HooyoShimbir, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Sinds een par jaar heb ik tijdens en vaak 1-2 dagen voor mn menstruatie last van migraine.
    Vooral hoofdpijn aan een kant van mn hoofd, licht gevoeligheid enz.

Ik slik nu naproxen ertegen maar dat doet niks of haalt alleen een scherp randje eraf. Iemand nog tips hoe je deze hoofdpijn het beste kan bestrijden?
    Met name savonds moet ik echt vroeg naar bed omdat het te erg is.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Heb ik ook gehad. Gebruik nu anti conceptie pil. Het was even zoeken naar de juiste dosering. Maar nu heb ik er geen last van. Slik nog wel 3 mnd door voor de zekerheid. Dan heb ik er hooguit 4x per jaar kast van. Het is echt super vervelend! Je kunt de klok er op gelijk zetten wanneer het op komt. Voorheen richte ik me er op in. Maar met kids is dat natuurlijk een grote uitdaging. Gelukkig heb ik het na de bevalling nog niet gehad.
    Als het hormonaal is is er niet veel aan te doen. Je rust en pijnstillers nemen. Misschien kan je huisarts nog wat betekenen.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik had al last van migraine. Maar sinds mijn eerste bevalling is het heftig met zichtsverlies vlak voor mn menstruatie. Ik slik geen pillen, maar ik heb het huis ernaar ingericht. Dat houd in dat elk vertrek zwarte, lichtwerende gordijnen heeft. Dat scheelt enorm.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Geen tips helaas.
    Heb het hier sinds ik de mirena gebruik na de bevalling van m'n dochter (weet niet of het aan de mirena ligt of aan verandering aan hormoonhuishouding na de bevalling). Dus ga m'n mirena laten verwijderen in de zomer..

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier had ik het tijdens de mirena. Nu heel zelden maar dan wel in die mate dat ik ook echt niets kan en gestrekt lig.

6. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik heb al last van migraine sinds mijn 12e jaar.
    Ik slik geen medicijnen omdat mijn huid daar niet tegen kan.
    Bij de hele heftige aanvallen ga ik op een koude vloer liggen en probeer ik me zo misselijk mogelijk te maken. Zodra mijn maag leeg is heb ik vaak geen last meer, soms komt het na een paar uur terug.
    De lagere aanvallen vang ik op onder een donkere douche of donkere massage, de druk die dan op mijn hoofd ligt dempt de pijn.
    Er mag geen enkele lichtbron zijn, in mijn slaapkamer heb ik luiken ipv gordijnen.
    Alcohol drink ik niet, daardoor heb ik sneller last. Naar drukke feesten ga ik ook niet en met spanning moet ik ook oppassen.
    sinds mijn bevalling zijn de heftige aanvallen gelukkig minder, dat schijnt wel vaker voor te komen.

7. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ik heb er geen last van als ik de Cerazette pil slik. Ik heb dan geen stopweek en dus ook geen migraine met overgeven joepie!!

8. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Ik heb dit ook al jaren. Pijnstillers werken dan ook zo goed als niet of maar heel kort het scherpe randje er af. Al zoveel geprobeerd tot triptan medicatie aan toe. Enige wat ik tot nu toe gevonden heb is de pil doorslikken. Slik hem meestal 3 a 4 maanden door. Kan volgens de ha weinig kwaad.

9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hier ook altijd last van migraine hoofdpijn eind vd maand, kan er ook de klok mee gelijk zetten. Maar heb een mirena in en daardoor word ik niet ongesteld maar wel elke maand de hoofdpijn.

10. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Ik heb ook migraine ongeveer 1 dag voordat ik ongesteld moet worden en dan ook de hele stopweek lang dagelijks in hevige vorm. Ik heb hiervoor speciale anti migraine tabletten (maxalt) die ik die week helaas vrijwel dagelijks moet nemen, het is niet anders. Gelukkig daarbuiten maar heel af en toe een migraine aanval. Tijdens zo'n aanval werkt bij mij ook echt alleen die maxalt, voor mij zijn het wondertabletten, andere pijnmedicatie helpt dan ook niet.

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik heb al migraine vanaf mijn 4e al alles aan medicatie geprobeerd
    Wat helpt is gewoon aanval uitliggen in t donker zonder geluid, beweging om mij heen wat soms helpt maar wat ik sowieso fijn vind is mijn slapen en mijn nek een schouders insmeren met pepermunt olie. Dat ontspant de spieren die verkrampen bij migraine

Deel Deze Pagina