Harde buik zodra ik iets doe

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Teapot, 21 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben nu 27 weken zwanger, van een tweeling, en zodra ik opsta van stoel, bank of bed wordt mijn buik keihard. Hij wordt pas weer zacht als ik ga liggen, soms helpt zitten ook. Het belemmert me heel erg in het dagelijks leven, helemaal omdat ik al twee kinderen heb en er ook voor hen wil zijn. De laatste weken zit ik bijna alleen nog maar huis omdat bij alles wat ik doe mijn buik keihard wordt, pijn is misschien een groot woord, maar comfortabel is het absoluut niet, en als ik te lang sta dan doet het ook echt wel pijn. Bijvoorbeeld tijdens het douchen of de trap oplopen.

Uiteraard heb ik dit besproken met de gynaecoloog, ze hebben met uitgebreid onderzocht afgelopen maandag en de harde buiken doen helemaal niks, mijn baarmoederhals is ontzettend lang, blaasontsteking is uitgesloten en de baby’s doen het goed. De conclusie van het ziekenhuis was dat de pijn komt door de snelle groei. Klinkt logisch.

Alleen het belemmert me zo! Ik ben al weken aan huis gekluisterd aan de bank of bed omdat zodra ik ga staan het vervelend voelt. Alsof er een harde voetbal in m’n buik zit die nog iets verder wordt opgeblazen totdat m’n lijf niet verder kan rekken.

Het enige dat een beetje lijkt te helpen is een buikband/bekkenband die ik heb aangeschaft, het lijkt alsof deze iets helpt door het gewicht van de buik te helpen dragen. Alleen deze kan ik niet altijd dragen omdat het slecht is voor m’n bekken, ik heb ook last van bekkenpijn, dat is nu best goed onder controle dus dat wil ik graag zo houden :)

Herkent iemand dit? Heb je een gouden tip? Ik hoop het, ik voel me zo beperkt, vooral voor mijn kinderen vind ik het zo vervelend dat ik niet met ze mee kan lopen naar de speeltuin bijvoorbeeld.

Zo, ik hoop niet teveel geklaag :) Het lucht in ieder geval op om het even op te schrijven.

Fijne dag iedereen!

2. roever

roever Niet meer actief

Yep...,
    Hier ook standaard harde buiken..
    Dit is m’n vierde zwangerschap en heb zéker bij 2 vd 4 dit vanaf circa 20 weken.
    T enige wat helpt is rust!
    En idd dat valt niet mee als er nog uitkies rondlopen etc. Het is echt de tijd uitzitten/liggen :/

3. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Daar was ik al bang voor @roever Hoe doe jij dat met de zorg voor je andere kinderen? En het huishouden? Mijn man doet wat hij kan, maar het lukt hem niet allemaal dus ik probeer zoveel mogelijk nog te doen, maar dat doet wel pijn.

4. roever

roever Niet meer actief

Haha wil je t echt weten?
    Ik zorg ervoor dat kids hun schone luiers krijgen en hun hapjes en drankjes en thats it! En als ik beeetje goed voel doe ik iets extra’s.
    Voor de rest lag en lig ik veel op de bank en of bed.. en is t een enorme rotzooi in huis en veel ruzies onderling bij de kids :/

zien we het graag zo... absoluut niet!
    Maar man moet ook gewoon zijn werk fatsoenlijk doen... en doet wat hij kan als hij thuis is. Ene dag is dat meer vermaak vd kids andere dag wat meer in huis.

t is nu eenmaal zo.. en we hopen dat het straks gewoon allemaal weer wat soepeler gaat en vooral gezelliger word! :)

5. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Ik heb een skippybal en ga daar nog wel eens op zitten om bijvoorbeeld de vaatwasser uit te ruimen, en ik ga denk ik wel eens te ver met toch nog weer opruimen. Wij hebben wel het geluk dat de kinderen iets kunnen helpen, ze zijn 5 en 3, dus ik probeer hen altijd hun eigen speelgoed op te laten ruimen.
    Heel veel succes! Ik zie dat jij met de laatste loodjes bezig bent, zet hem op!

Deel Deze Pagina