Hoeveel uur kraamzorg neem jij?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nathaliiej, Jun 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Hoi dames,

Ik moet deze week de kraamzorg regelen.. maar weet eigenlijk niet hoeveel uur ik wil.. op zich lijkt de 24 uur me genoeg, omdat mn zus rond de datum vrijgenomen heeft, mn moeder kan wel wat bijspringen, en mn schoonmoeder is huisvrouw dus die is er ook vaak zat..

Hoeveel uur heb jij gekozen? bij je hoeveelste kind? En waarom?;)

2. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Ik had 28 uur en super had ook niet meer nodig omdat ook me vriend thuis was :))

3. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    Wij zijn van plan alle uren af te nemen (49 volgens mij).
    Het is onze eerste en ook al is mijn man 3 (of 4) weken na de bevalling lekker thuis, alles is nieuw dus ik vind het fijn dat ze dan alle tijd heeft om het ons te leren.
    En mochten we elkaar na een x aantal uur een beetje stom aankijken kan ik haar altijd nog naar huis laten gaan (al zul je daarvoor wel betalen denk ik).
    Maar liever teveel ingepland van tevoren dan te weinig....

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb voor het max aantal uren gekozen. Liever te veel dan te weinig. Het is mijn 1e kindje, dus heb ook het gevoel dat ik nog veel moet leren.
    Bovendien weet ik niet hoe de bevalling gaat en hoe ik eruit kom, als ik niet zoveel mag/kan, zou ik me minder bezwaard voelen bij een professionele hulp dan (veel) hulp van man/moeder/zus.
    Wil trouwens ook vooral dat het iets leuks is voor zus/moeder en niet dat ze bepaalde dingen echt moeten doen (hoewel alle hulp natuurlijk wel welkom is, maar omdat ze het graag willen, niet omdat het nodig is).

Maar heb geen idee hoeveel uur kraamzorg ik echt nodig zou hebben hoor, misschien denk ik achteraf wel; ach 24 was ook genoeg geweest en stuur ik haar elke dag veel eerder weg.

5. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Thanks alvast voor de antwoorden dames!

Tis juist dat de familie érg graag wil helpen, dus nee zeggen valt niet mee haha.

Voor het geld maakt het niet uit, ik moet alleen zelf 4euro per uur betalen, maar dit kan ik declareren en krijg ik ook vergoed uit de aanvullende verzekering..

Ik dacht tot net.. 24 uur is meer dan zat.. Maar tsja.. wat als de bevalling niet helemaal vlekkeloos verloopt.. of de Bv lukt niet..:( Ik ga het hier vanavond nog eens goed overleggen..

Ik twijfel op het moment aan alles, tot gisteren schreeuwde ik nog heel hard; ik ga in het ziekenhuis bevallen hoor, en zelfs dat weet ik nu niet meer..:$:D

6. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    Je hebt gelukkig nog alle tijd om te bepalen waar je graag zou willen bevallen. En wie weet wordt die keuze wel voor je gemaakt... (hoop ik natuurlijk niet voor je).
    Zou idd bespreken om toch het max aantal uren af te nemen. Heel lief als familie ed willen helpen maar die kunnen dan andere dingen voor jou/jullie doen die de kraamzorg niet doet...

7. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Net idd even al overlegd met mn moeder..
    En die zegt hetzelfde als jullie;)

Wat betreft medisch, tot nu toe nog niet, ik heb alleen wel een stollingsafwijking waardoor ik wel een aantal weken na de bevalling bloedverdunning zal moeten spuiten, maar mn zus mocht met dr eerste en 2e kind ook gewoon thuisbevallen, 3e niet meer maar dat komt door een longembolie na dr 2e kindje.

En ik zal tussendoor ergens een keer naar t ziekenhuis moeten om dat te bespreken..

Ik denk dat ik idd maar gewoon zal gaan voor de 49 uur..

8. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ik krijg 58 uur omdat het de 2e is. De kraamverzorgster is er ook om jouw wonden/hechtingen en hartslag enz. te controleren dat kan jouw familie denk ik niet.

Ik zou gewoon afnemen waar je recht op hebt, en als het je dan niet bevalt gewoon mee stoppen.

9. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Trouwens zie nu dat je pas 12 weken zwanger bent. Je hoeft de uren nog niet te weten. Meestal heb je de intake rond de 6 maanden. Zei vertellen je dan hoeveel uur je recht op hebt. En dan kun je zelf beslissen wat je daarmee doet;)

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik neem waar ik recht op heb.

Ik hoef gelukkig de eigen bijdrage niet te betalen ( ivm zorgverzekering die contract heeft met kraamzorg bureau )
    Maar al had ik die wel moeten betalen had ik ook de max genomen.

Dit word mijn tweede kindje en als het mee zit word dit mn eerste keer kraamzorg ( vorige keer geen recht op ivm ZH opname van zoontje )

11. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ik moet de kraamzorg voor vrijdag geregeld hebben.. dan heb ik weer een afspraak.
    En via de website kun je jezelf vast aanmelden, en dan moet je dus je aantal uren enz. opgeven..
    Ik had al gebeld omdat ze tot 16:00 bereikbaar waren, maar om kwart voor 3 kreeg ik na ruim 10 minuten in de wacht te hebben gestaan een bandje dat de vestiging nu ineens gesloten was..
    Morgen weer een poging wagen dan;)

12. Tannetje

Tannetje Actief lid

Jul 12, 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb 60 uur gehad bij de eerste.
    Problemen gehad met de borstvoeding en een dochter met een laag geboorte gewicht die niet wilde drinken.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier had ik recht op het max aantal uren ivm complicaties tijdens bevalling en omdat ik alleen ben. dacht totaal iets in de 48 tot 53 uur??

uiteindelijk is ze maar 24 uur gebleven. meer als genoeg. ik kon goed zelf voor de kleine zorgen en vind het niks als er een vreemde in mn huis rond loopt. daarnaast zat ze zich vaak te vervelen. dus eerder naar huis gestuurd.

bij de volgende heb ik alleen moeder en kind zorg aangevraagd. dan komen ze 3 uur per dag (totaal 24 uur) alleen mama en baby verzorgen en nakijken. evt. als er tijd is nog hoognodige klusjes.

maar je hebt het over je familie dat die je kan helpen. weet je zeker dat je dat ook wilt?
    zit je erop te wachten dat je schoonmoeder, moeder of wie dan ook een aantal uren per dag om je heen hangen? is iets om goed over na te denken.
    en je zegt dat je zus rond die tijd vrij genomen heeft. heeft ze 5 weken vrij genomen?? je bevalt (als alles goed gaat) ergens tussen week 37 en week 42. dat is een ruime periode. ik zou dus niet teveel op zus rekenen. ligt er natuurlijk aan hoe lang ze vrij genomen heeft.

en de uren hoef je inderdaad nu nog niet te beslissen. ze vragen het wel maar je kan gewoon wat invullen. hier heb ik pas 2 weken terug intake gehad en de uren zijn toen nog bij gesteld. en mochten er complicaties zijn of wat dan ook dan kijken ze voor meer uren. met natuurlijk kans dat ze die niet hebben ivm zomervakantie. toevallig drukke periode. we zien wel.

15. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

Aug 29, 2010
    1,621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    ik heb afgelopen donderdag de intake gehad en ik hoefde geen uren op te geven,
    ze zei tegen mij dat ze gewoon kijken op dat moment wat nodig is,
    want de 1 is na de bevalling heel goed en heeft alles snel door dan heb je minder nodig (behoefte) en een ander heeft een rot bevalling achter de rug en kan niet veel en heeft het wel echt nodig.
    ze willen niet hier bij wijze van als er niets te doen is in de tuin zitten van de zon genieten als ze anders een ander kunnen helpen en dan later op de dag nog even langs komen om te kijken hoe het gaat.

16. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Ik krijg 10 dagen :)

17. Onje

Onje Niet meer actief

Als het ff meezit, geen.

18. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hier gewoon weer max aan uren hoor, vond het heerlijk de vorige keer.
    Krijg 44 uur geloof ik, omdat ik flesvoeding ga geven. Maar lees nu dat iemand bij het 2e kindje meer uren krijgt, hoe zit dat?

19. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ik was dat. Ik krijg idd meer uren. stond er ook van te kijken. Maar dat komt omdat mijn man in de kraamweek gaat werken en daarna vrij neemt. Dan krijg je 1 dag extra, omdat hij er niet is en omdat er dan een 2e rond loopt.

Maar dit is misschien bij ieder kraamcentrum weer anders.

20. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hm dan zou ik dat ook moeten krijgen, mijn man moet ook werken in de kraamweek en heb nog een kleintje van nog geen 1,5 thuis.. Heb er niets over gehoord tijdens de intake, zal dus bij onze kraamzorgorganisatie wel niet zijn.

Share This Page