Mosquito verjaagt jongeren?

Discussion in 'De lounge' started by vragenvragen, Jul 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vragenvragen

Jun 6, 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het geluid slaat in op je gehoor. Het geluid zou alleen te horen zijn door jongeren, maar dat is niet altijd het geval. Als je zuinig bent geweest op je gehoor dan kun je de toon ook horen als je ouder bent. Her en der in het land zijn ze opgesteld om hangjongeren te weren. Maar mensen die gewoon van zich kwaad bewust zijn horen het geluid ook. Ik krijg er oorpijn van. Ik vroeg me af of meer mensen dergelijke ervaringen hebben?

zie ook: View image: studentengekvanpieptoon

2. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan die dingen al jaren niet meer horen en ben 24 :) ook die ringtone die vroeger populair was kon ik niet horen. Die de leraren zogenaamd niet konden horen. Dat zorgde wel voor grappige reacties, want mn medeleerlingen die reageerden er allemaal op. Dus zo stiekem was t niet :p

3. vragenvragen

Jun 6, 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hogere tonen nemen naarmate je ouder wordt af. Dat heet presbyacusis. Hogere tonen zijn schadelijker voor het gehoor omdat je gehoor dit als eerste opvangt. Hogere tonen zijn vooral nodig bij de spraak/verstaanbaarheid.

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik ben nooit zuiging geweest op mijn gehoor, ben naar heel wat feesten geweest en werkte in de horeca.

Ben nu 28 jaar en hoor nog steeds hoge tonen.

Hoge tonen van een afzuiging krijg ik ook knallende koppijn van.

5. vragenvragen

Jun 6, 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag me af hoe dat kan? Als je voor geluid afsluit dan zou je zeggen dat je er minder snel last van hebt? Tenzij je er aan gaat irriteren en erop gaat focussen?

@d Anica: Het kan ook volgens mij zo zijn dat je de hogere tonen nog wel hoort maar een lagere toon weer niet. Bijvoorbeeld van 8Khz toon maar wel weer een toonhoogte van 13KHz.... Tenminste dat vertelde een audioloog mij.

6. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Geen idee hoe het zit.

Dit geluid is zo hoog dat je je er niet voor kan afsluiten.

In onze oude wijk waren veel wietplantages en de afzuiging zorgde voor een hele hoge toon, wat ik ook aan het doen was ik hoorde het altijd, al sliep ik.... Ik werd wakker van het geluid.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,288
    6,810
    113
    Ik ben 35 en ik hoor ze ook nog...echt pijnlijk.

De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat ik flauwviel...laag brommend geluid door merg en been....

Als we naar de AH in de stad gaan moeten we langs een trap en mijn dochter heeft daar altijd super last van dan.

8. vragenvragen

Jun 6, 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om welke Albert Heijn gaat het? Een andere AH heeft het apparaat onlangs verwijderd vanwege klachten. In Belgiƫ zijn ze zelfs verboden, maar ja in Nederland niet. Ik vind het heel erg raar: Wanneer ik met hetzelfde volume van de Mosquito muziek ga afspelen wordt het apparaat waarschijnlijk door de politie in beslag genomen, maar als zo'n apparaat staat te piepen dat pijnlijk zelfs is mag dat wel weer. Wat kun je hier tegen doen? In iedergeval een klacht indienen bij je gemeente. Vele gemeentes hebben een algemene plaatselijke verordening waarin geluidshinder niet toegestaan is. De gemeente waar ik woonachtig ben wil niet handhaven omdat ik de enige ben die een klacht heeft ingediend. Wanneer nu meer mensen in actie komen, dan kan er daadwerkelijk wat aangedaan worden. De SP, Groenlinks en de partij voor de dieren zijn ook tegen het gebruik van deze apparaten. Je kunt de raadsleden ook inschakelen. En een melding naar NVWA is belangrijk. Zij dienen de klachten te registreren. Omdat ik veel klachten heb gekregen van deze geluiden heb ik een meldpunt geopend op pieptonen.nl

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,288
    6,810
    113
    O interessant...ik ga eens kijken hoe dat zit.

Ik hoef natuurlijk geen boodschappen daar te doen.

Maar volgens mij hoort het aparaat ook niet bij de AH maar bij het gebouw waar ook appartmenten in zijn

10. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik ben 26 en heb ze nooit gehoord (gehoor probleem)

11. vragenvragen

Jun 6, 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mochten mensen tips hebben dan hoor ik dat graag. Op het meldpunt zijn schrijnende situaties naar voren gekomen. Zo kon iemand niet meer op het balkon zitten omdat diegene het gepiep steeds hoort. Uit een Canadees onderzoek doet blijken dat mensen medische klachten krijgen met hoogfrequent geluid vanaf 75dB. Een Mosquito geeft 90 decibel, waarbij elke 3 decibel een verdubbeling van het geluid oplevert. Een kattenverjager maakt hetzelfde geluid (als die werkt met hoogfrequent geluid) daarvan is het volume nog vele malen harder.

Share This Page