Hi all, Ik ben nieuw hier! Ik kan online niet echt antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik het hier even probeer. Ten eerste, ik ben gezegend met 3 gezonde kids. Twee oudere kinderen en een baby. Van alle drie ben ik in ronde 1 zwanger geraakt en ik had perfecte zwangerschappen en bevallingen. Niks aan de hand. Nu willen wij graag voor een vierde gaan. Ik ben inmiddels 39 jaar, maar van mijn jongste was ik onverwacht (had ik niet verwacht vanwege mijn leeftijd) heel snel zwanger. Zij is nu 6 maanden en ik voed nog steeds op verzoek. Ik was 8 weken na de bevalling weer ongesteld, maar ik heb geen idee of er ook een ovulatie plaatsvond. Sinds wij het gevoel hadden nog niet helemaal compleet te zijn, zijn we eigenlijk meteen gestopt met opletten . Mijn cyclus is een rommeltje, waarschijnlijk door het vele borstvoeden en ontzwangeren, maar toch had ik vorige maand direct weer een positieve test in handen. Deze liep mooi op (2 keer getest) en toen weer af (dit was de 3e test). Dezelfde week nog werd ik 'ongesteld'. Jammer, maar helaas. Deze maand had ik weer een positieve test, maar deze bleef 2 x licht met 3 dagen ertussen. Vijf dagen na de eerste positieve test werd ik ongesteld. Omdat ik al 3 prachtige kinderen heb voel ik geen stress of verdriet, als het nog komt dan is het een cadeautje. Maar ik ben wel nieuwsgierig. Waarom zou het nu 2 keer achter elkaar zo snel mislopen? Is dat mijn leeftijd? Is het omdat ik nog veel borstvoeding geef? Is mijn lijf er nog niet klaar voor? Is het een hormonaal zooitje? Misschien hebben jullie ooit al zoiets meegemaakt. Ik heb niet eens een idee of het biochemische zwangerschappen waren. Ik kwam die term deze week pas voor het eerst tegen en gok dat ik dat nu 2 x heb gehad. Lang verhaal kort... heeft er iemand ervaring? Dank!!
Welke testen heb je gebruikt? Heb je foto’s gemaakt van je testjes binnen afleestijd? Als ze echt positief waren en je toch ‘normaal’ ongesteld werd waren het idd biochemische zwangerschappen.. op zich wel fijn dat je zo snel zwanger wordt. Hopelijk heb je snel een plakkertje. ❤️
Wat @Suzi98 zegt inderdaad en aanvullend: waren de testen nog voor nod of al (ver) erna? Het is nl niet heel raar om voor/rond nod een licht positieve test te hebben omdat een groot aantal bevruchte eicellen niet of niet goed innestellen of vlak erna toch niet verder groeien. Alleen meestal weet een vrouw dat niet omdat je dan pas na nod test. Daarnaast kan het inderdaad dat als je wat ouder wordt de eicel kwaliteit achteruit gaat en je meer kans op een mk hebt.
Ik heb steeds dezelfde testen gebruikt en bij de eerste keer werden ze vrij donker, de tweede keer bleven ze licht. Dit waren Predictors. Ik heb helaas geen foto's gemaakt... dank voor je reactie!
Ja dat is het ding ... mijn cyclus is zó onregelmatig, dat ik sinds ik weer ongesteld ben geen idee heb wanneer mijn nod is. Kan maar zo tien dagen verschillen met de keer ervoor. Op een gegeven moment ga je dan wel testen, na een dag of 30. Wellicht zat ik er dus 2 keer voor, maar dat is onduidelijk Werkt ook niet heel erg mee dus...