Ik ben gister weer bij de VK geweest voor controle. Vorige week heb ik een nacht wakker gelegen omdat de kleine zo druk in de weer was, dat ik dacht dat ze was omgedraaid (ze lag al vanaf 19 weken met dr koppie naar benee). Toen de VK gister ging voelen hoe ze lag, bleek dat ze nog steeds met haar hoofd naar beneden ligt, alleen nu ligt haar rug aan de linkerkant ipv (zoals de vorige keren) aan de rechterkant. Ook zei ze dat de beeb al diep ligt (nu al?!?!) met haar hoofd en dat ik hierdoor steeds zo'n pijn in mijn liezen/schaambotje heb. Is het normaal dat ze nu al dieper gaan liggen? ik ben steeds zo bang dat ze te vroeg gaat komen (ik lees te veel op forums zei de VK )..
hahahaha zei ze dat? ik kom ook altijd met voorbeeld situaties die ik hier lees! bij mn eerste was de kleine ook rond die periode ingedaald, van de ene op de andere moment eigenlijk was daar best van geschrokken omdat plotseling niks meer voelde, geniet lekker van de laatste loodjes joh, die kleine komt lekker wanneer je uitgerekend bent, je zult zien!
ik ben ook 29 weken mijn kleintje lag gister ook al met haar hoofdje in de bekken is heel normaal hoor ,rond deze tijd .. liefs
hier nog niets met het hoofdje in de bekken... rond 35/36 weken hoort het kindje in te dalen volgens mij. En als het rond 38 weken nog niet is ingedaald kijken ze of je bekken niet te smal zijn en kijken andere redenen na waardoor je kindje nog niet ingedaald is. Maar het kan ook gewoon een traagertje zijn en pas tijdens de bevalling indalen. Ik mag volgende week weer op controle en ben erg benieuwd of ie nu wel ingedaald is.
Is dieper liggen ook het zelfde als indalen? Toevallig heb ik vanmorgen tijdens de controle gevraagd wanneer een baby gaat indalen en het antwoord was: rond de 36e week. Misschien dat het wel verschil maakt of het je eerste zwangerschap is of een volgende?
Nou, er is niet echt een vast moment waarop de baby indaalt, vanaf je derde trimester kan dat gewoon gebeuren en bij een eerste zwangerschap hebben ze geloof ik wel graag dat het met 36 weken wel is ingedaald... Is er dan nog niks van indalen zicht/voelbaar, dan krijg je idd wat extra onderzoek om te kijken of er fysieke oorzaken zijn die indalen onmogelijk maken, maar het indalen gebeurt bij sommige baby's ook pas als de bevalling begint... het kan dus altijd nog. Spannende bij baby's die niet indalen is alleen dat ze in principe op het laatste moment dan nog in stuit kunnen gaan liggen en dat wil je natuurlijk niet. Wat dat betreft is het gewoon prettig als de kleine is ingedaald, (dat gaat trouwens in fases: los boven bekken en dan langzaam naar vast in je bekken: bij dat laatste kunnen ze in principe niet meer los en weet je vrijwel zeker dat ze zo blijven liggen). Bij mij ligt de kleine nu ruim 4 weken vast in mijn bekken, maar bij 30 weken lag het al klaar om in te dalen en bij 32 weken los in m'n bekken... Zegt dus niets over vroeggeboorte: ik loop overtijd, dus. Het is voor jezelf een beetje vervelend, omdat lopen enzo steeds pijnlijker wordt. Je hebt dus kans dat je het niet gaat trekken om door te werken tot aan je verlof. Maar qua vroeggeboorte zou ik me dus niet druk maken en idd niet teveel afgaan op verhalen hier: je leest op de forums eerder de bijzondere gevallen dan de doodnormale zwangerschapsverhalen, omdat juist vrouwen in de bijzondere gevallen behoefte hebben aan wat verhalen en reacties.... Wat je hier leest, is dus over het algemeen niet de doorsnee van hoe het normaal gaat!
eej dinky.. dat is ook toevallig zeg.. heb net een berciht geplaatst met een soortgelijke vraag en kijk iets verder zie ik jouw vraag... en we zijn ook nog eens precies even ver .. heb beetje zitten meelezen.. en lees toch dat bij 36 wkn moet beginnen.. maarjaa wij zijn nog maar bijna 30 wkn .. maargoed mijn gyn zei dat het niet erg is, dus daar moeten we dan maar op vertrouwen toch liefs
Ik was gisteren bij de verloskundige en de mijne is nog steeds niet goed ingedaald, hij ligt opzich wel in de goede richting, maar niet helemaal ingedaald dus ik moet gaan liggen als m'n vliezen breken. Dan is het ook nog zo dat hij vorige week met zijn ruggetje rechts lag en nu links. Ik vind t wel een beetje vervelend dat hij nog niet helemaal ingedaald is, maar kan bij de bevalling ook nog gebeuren. Ik denk dat je blij moet zijn als de baby zo vroeg indaald, want ik had 2 weken geleden nog dat z'n kont tegen mn ribben en maag aan drukte, het is wel heel fijn dat dat nu niet meer gebeurd.
Bij Den had ik rond de 31 weken indalingsweeën. Bij Jadey niet ghad maar die draaide zich pas met 36 week om ofzo en lag toen ook meteen diep en vast. Normaal gezien, volgens de artsen hier, hoort een baby te draaien rond de 26 weken. Draaien ze later, dan krijgen ze meestal een heupecho. Hier is dat iig zo.
mijn beeb is ook aan het indalen,ze ligt al in mijn bekken,.moet ook wel zeggen dat het een paar dagen al rommelde,.dus ze is druk bezig,.vind het zelf een naar gevoel,.,.