3 weken teruggezet na echo.....hoe kan dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door arwe, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi Verloskundigen,

Begin november heb ik jullie gepost dat ik na een zeer onregelmatige cyclus een positieve zwangerschapstest in handen had.

Afgelopen vrijdag ben ik echter begonnen met vloeien, bij afvegen steeds zwart-zeer donkerbruine afscheiding. Omdat we donderdag de eerste echo en afspraak bij de verloskundige zouden hebben, hebben we maar direct contact opgenomen. Bij een inwendige echo werd een intact vruchtje, met mooie dooier, glad vruchtzakje en kloppend hartje van 5,1 week gevonden. Dit was een goed teken.

Echter nu vraag ik mij het volgende af.
    - Hoe kan ik vanaf 28 oktober zwangerschapskwalen en veranderende borsten hebben. ( ei was nog neit eens bevrucht?)
    - Een vetpositieve test op 8 november is dan toch ook wel erg vroeg?
    - waar komt dit oud bloed vandaan?

Dit heb ik niet aan mijn verloskundige kunnen vragen omdat ik nog in shock was van de positieve uitslag. Thuis alles na zitten rekenen en snap er nu niets meer van

Hopelijk kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen.

Alvast bedankt

arwe

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou toch even contact opnemen met je eigen verloskundige, 3 weken verschil is wel veel, dat kan ik zo ook niet verklaren.Vooral die positieve test op 8 november is dan vreemd.
    Oud bruin bloed zien we vaak in een beginnende zwangerschap. Zonder dat daar meestal een speciale reden voor is.

Mirjam

3. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi verloskundigen,

Ik wilde jullie graag even op de hoogte houden. 1,5 week na deze echo heb ik weer een echo gehad. Nu was ik 8 weken ver. dus meer dan 1,5 vooruitgezet. Ook op deze echo was weer een mooi vruchtzakje, embryo en dooier te zien. 36 uur later zijn we helaas dit alles verloren. De verloskundige stond ervan te kijken hoe mooi en compleet alles was. Het zag er precies zo uit als het in mijn buik gezeten heeft. niets kapot. Mijn lichaam is vanaf het prille begin bezig geweest met uitdrijven van dit kindje. Daardoor heb ik zoveel bloedverlies gehad. Echter tijdens en na de uitdrijving heb ik totaal geen bloed verloren. enkel weeachtige krampen gehad.

bedankt voor het beantwoorden van alle vragen.

groet,

arwe

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat verdrietig om te horen. Veel sterkte gewenst.

Mirjam

Deel Deze Pagina