Pijn aan buik tijdens slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poemelke, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hey Dames!
    Een vraagje, komt het iemand bekend voor dat je 's nachts pijn aan je buik hebt? niet zozeer een harde buik, maar meer een stevig gespannen gevoel, soms pijnlijk tijdens het draaien..
    Nu slaap ik al niet zo goed, (hoort er wel bij, maar toch vervelend, gezien ik geen goede houding kan vinden) heb geprobeerd met een voedingskussen te slapen, maar dat ding heb ik binnen 10minuten mijn bed uitgegooid!
    Nu heb ik een klein kussentje tussen mn benen, en langs mn buik, maar ook dat is het niet helemaal..
    Heeft iemand tips, of weet iemand wat het kan zijn, ik bedoel is het ernstig ofzo?

Thnx Alvast!!!!

xxx

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik herken het wel. Ik heb steeds het gevoel dat die kleine een beetje moet herpositioneren als ik in mijn slaaphouding ga liggen of me omdraai. En dat is dan best pijnlijk. Ik heb er overigens niet elke nacht last van, maar soms lig ik ontzettend te draaien.

Slapen met een voedingskussen lukt mij trouwens ook niet. Te warm, neemt teveel ruimte in en ik kan niet meer lekker draaien ;)

Heb helaas geen oplossing voor je, maar ik lees graag even mee :D

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik lees ook even mee. Het is heel herkenbaar!

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Herken het ook en vind het nu op het eind al helemaal
    Pijnlijk sos. Heb zelf het idee dat ik dan een tijdje op mijn ene zij gelegen heb en dat die banden dan onder spanning staan omdat het kindje dan die kant opzakt.
    Slaap met een hoofdkussen tussen mijn benen en beetje onder mijn buik, maat gooi m vaak ook uit bed omdat ik me geen houding meer weet te vinden.
    Ga de gezelligheid in mijn buik straks wel missen maar de gebroken nachten niet!

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Dus toch behoorlijk herkenbaar bij veel dames!
    Ik lig er niet echt beter op met dat kussentje, heb ook het idee alsof het kindje 's nachts naar 1 kant zakt, en als je draait, het dan helemaal mee moet draaien, en dan is het wat stijfjes zeg maar, ik kan het niet zo goed beschrijven maar fijn is anders!

Misschien heeft iemand nog een goede tip?
    Ik dacht al eens dat er toch sprake was van harde buiken 's nachts, misschien mede door een verkeerde houding, maar als meerdere dit hebben dan zal het dat in elk geval niet zijn?!

Xxx

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Harde buiken zijn in principe niet pijnlijk. Dat voelt meer alsof je buik ineens heel erg hard wordt opgeblazen, vind ik. En dat trekt dan ook weer snel weg.

Zoals Zonn het uitlegt, herken ik het ook:

7. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, slaap ook heel onrustig en n raar gevoel aan mijn buik. Voeding kussen helpt soms even, maar gooi t er snachts ook uit. Weet helaas geen oplossing.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Echt pijnlijk is het niet bij mij. Ik grap altijd dat het de zwaartekracht is, kleine moet dan naar de andere kant als ik me omdraai en dat trekt wel eens. Zeker als ik al een paar uur op dezelfde zij heb gelegen en dan op de andere wil gaan liggen.

9. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik heb het ook.. best vervelend..
    Zal binnenkort toch maar een voedingskussen proberen..
    Zorg nu altijd dat k een laagje dekens heb waar mijn buik op kan rusten.
    Dan gaat t meestal wel:)

Deel Deze Pagina