Hoi, Sinds een week heb ik pijn aan beide SI-gewrichten. Gisteren was het echt erg, ik kon opeens niet meer bukken; iets van de salontafel pakken deed al vreselijk zeer. Toen ik me van de bank ophees om naar bed te gaan kon ik amper een poot verzetten en had ik echt steken onderin mijn bekken. De trap oplopen deed ook veel pijn. Wel goed geslapen gelukkig. Nu voel ik me stijf, maar met de pijn valt het mee. Ik heb al zoveel opgezocht over BI. Ik vraag me af of deze pijn aan de SI-gewrichten daar een voorbode van kan zijn? Of is het gewoon "bandenpijn"? Wie stelt normaal de diagnose BI? Je mag tegenwoordig zonder verwijzing naar de fysiotherapeut, maar is dat de aangewezen persoon voor mijn klachten? Ik zou er nl. wel op tijd wat aan willen doen, want ik ben nog maar net op weg en moet er niet aan denken om hier nog ruim 33 weken mee rond te lopen of dat het van kwaad tot erger wordt. Alvast bedankt voor de reacties.
ja kan bi zijn, kan ook iets anders zijn. Ik zou idd naar de fysio gaan, maar dan wle naar iemand die veel ervaring heeft met zwangere vrouwen en de problemen die zij kunnen hebben. Vraag eventueel aan je ha of hij/zij iemand kent. Sterkte ermee en goed van je dat je er nu al aan wil werken, want ja, het kan erger worden en dan ben je verder van huis!
Bedankt voor je reactie! Ik heb via de vk een lijstje met bekkenfysio's gekregen. Ik hoop maar dat het overbelasting is geweest (dinsdag heel de dag geshopt) en dat het van het weekend wegtrekt anders trek ik maandag aan de bel. Nu heb ik weer zo'n pijn in de SI-gewrichten, echt heel naar!
Ja I know, ik ben net (veel te vroeg!) wakker geworden ervan en zit me hier nu te vervelen... Maar je mag paracetamol nemen wanneer het te erg is he (max. 6 per dag). Dat doe ik ook. Ik hoop dat het snel over gaat en anders idd gauw een therapeut bellen.
BI met 6 weken lijkt mij wel heel erg vroeg. Bij rugklachten heb ik altijd heel veel baat bij een ortho manueel arts. Die kan met beleid je rug weer goed op zn plaats zetten zodat alle wervels/gewrichten hun werk doen. Hij kan je tot ong. 7 maanden zwanger behandelen. Veel sterkte!
Uiteraard hoop ik niet dat het BI is en dat denk ik in dit stadium ook niet. Wel heb ik nog steeds verdomde veel pijn aan de SI-gewrichten. Bukken, traplopen, lang staan en bijv. even op 1 been staan als je je onderkleding uittrekt doet vreselijk zeer. Ik heb in het verleden ook last gehad van mijn SI-gewrichten, dus weet dat dat het is. De pijn zit ook alleen daar, niet van voren of op de heupen. Ik las dat de verweking van de banden begint zodra je het zwangerschapshormoon in je bloed hebt. Veel vrouwen krijgen pas last rond 20 weken, maar dat wil niet zeggen dat het niet met 6 weken al kan. Ik heb dinsdag een afspraak met de huisarts. Ik krijg het erg druk de komende tijd en kan het me niet veroorloven "niks" te doen, dat is ook helemaal niet de aard van dit beestje! Bah-bah-bah! Ik wist niet dat paracetamol mocht, maar als ik vanavond weer zo'n pijn heb, neem ik er misschien wel eentje in.
64x gelezen en van 2 mensen een reactie. Toch fijn dat op die 2 na niemand er zich in herkent, want dit is heel niet fijn om te hebben!
Heb bij mijn eerste en nu bij mijn 2e zwangerschap vanaf een week of 7 al klachten...en echt waar het is BI bij mij!
@Jewel: het kan vast en zeker ook wel maar komt gewoon niet zo vaak voor. Zo bedoelde ik het. Niet dat het absoluut niet kan. Alleen dat er best kans is als je zo vroeg klachten hebt, dat het wat anders is.
ik heb sinds 7 weken lichte bekken klachten en vanaf 12 weken volledige bekken debieliteit. Dat voel ik vooral aan de voorkant en na iets lage tijd doen aan mijn stuitje. Nu sinds week 13 doortrekkende pijn in linkerbeen, pijn in mijn bil en sinds vorige week beide benen/billen. Conclusie (bekken)fysio: bekken instabiliteit en beide benen zw. ischias. Wat zei de huisarts, ik zou als ik jou was zoiezo even langs een bekkenfysio. kan je in ieder geval wat tips geven.
Hoi Mimi, Na uitgebreid onderzoek van de ha kwam hij tot de diagnose Ischias (had er nog nooit van gehoord). Ik heb nu 2x manuele therapie gehad en dat werkt! Ook wat eerder rust nemen, dus geen hele middagen shoppen of het hele huishouden doen, maar steeds een beetje. Da's moeilijk voor mij, maar het werkt wel. De ergste pijn is afgezakt, maar het op 1 been staan en lang staan en lopen en overeind komen na lang gezeten te hebben is nog wel een ramp... Ik heb nog gevraagd naar een bekkenband, maar de therapeut zei dat het beter was voor de spieren en banden om dat zo lang mogelijk uit te stellen ivm verslapping.
Ja dat had ik idd...heb mijn vorige zwangerschap een half jaar bij fysio gelopen en loop nu inmiddels bij een andere een bekkentherapeut! Waar ik nu al een keer of 5a6 geweest ben en bevalt me goed, maar heb net te horen gekregen dat het bij mij ook nog mijn rug is...een combinatie van.... :x