Baby van 35 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 12345678, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 12345678

12345678 Actief lid

23 mei 2015
    182
    0
    16
    NULL
    Het kindje wordt d.m.v. een keizersnede gehaald bij 35 weken i.v.m. een vasa previa, nu vroeg ik mij af wat je kunt verwachten bij een kindje van 35 weken. Dat verschilt natuurlijk per kindje maar wat kan ik ongeveer verwachten ten aanzien van couveuse en hoe lang het verblijf in het ziekenhuis zal zijn.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi 12345678,

het ligt inderdaad aan de klinische toestand van het kindje, van het gewicht, de ontwikkeling van de longen, reflexen etc. Sommige kindjes drinken meteen heel goed, andere hebben hier moeite mee omdat het zuigreflex vaak nog niet optimaal is. De kindjes zijn vatbaarder voor infecties, waardoor kinderen ook minder goed kunnen functioneren en ondersteuning nodig hebben van bv zuurstof, warmte (couveuse/warmtebedje), sondevoeding, blauwe lamp etc. Maar er zijn ook kindjes die het heel goed doen en al 'vrij snel' naar huis mogen. Ik denk dat je uit moet gaan van een kindje dat minimaal een week in het ziekenhuis ligt. Maar ik weet het niet zeker, want het hangt dus van veel aspecten af.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina