Vruchtwater of afscheiding?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door moi1984, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hallo allemaal,

Hebben jullie ook wel eens last van hele dunne afscheiding? Echt dat je het voelt lopen? Nu stond er op zo'n site dat afscheiding niet ruikt, maar ik vind het een zoetige geur hebben en zo schijnt vruchtwater te ruiken.
    Hoe weet je nou of het vruchtwater is of afscheiding en twijfelen jullie hier ook wel eens over?

Groetjes mij

2. Niet meer actief

Ik heb ook erg veel last van afscheiding, veel meer dan normaal... ik heb me er ook nogal eens druk over gemaakt of het niet vruchtwater zou zijn wat ik verlies.

Maar volgens mij als je vruchtwater verliest is dat echt een plasje zeg maar, niet dat je ondergoed gewoon wat vochtig is.

Maar dit kan je misschien beter navragen aan je verloskundige.. hun kunnen ook snel een testje doen om te kijken of het vruchtwater is..

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb sinds een aantal weken ook meer last van dunne afscheiding. Ik voel het ook wel eens "lopen". Maar meer dan een vochtige onderbroek levert het niet op. Bij mij is het ook wat melkachtig en ruikt toch iets zurig. En als je het niet vertrouwd, toch maar even de Vk bellen! Better safe than sorry!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik had ook hele waterige afscheiding, eigenlijk de hele zwangerschap door wel. Maar op het eind voelde ik het soms echt lopen... :( Vruchtwater ruikt echt heel zoet, het heeft een hele aparte geur. Als je het ruikt, dan weet je meteen wel dat het vruchtwater is. Als je wilt weten of je vliezen gebroken zijn, moet je heel hard op je hand blazen. Als je dan iets voelt lopen, is het vruchtwater. Je zet met je buik dan druk. Als je niks voelt lopen, is het afscheiding of een beetje urine geweest.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vond het naar sperma ruiken, alleen wist ik dus niet dat het vruchtwater was... en dit was al een tijdje voordat mijn vliezen echt braken.

JsztD, als je een klein scheurtje hebt dan kan je ook druppelsgewijs vruchtwater verliezen, maar dit wordt meestal ook gewoon weer aangemaakt.

6. Niet meer actief

Dan moet het een heel klein scheurtje zijn.. en inderdaad, dan kan het geen kwaad omdat je het dan wel weer zelf aanvult

Deel Deze Pagina