Vorig jaar verkeerde uitslag uitstrijkje. Nu zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dubbelfris, 28 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Hey girls,

Ik zou graag even mijn zorgen uitspreken en van me afschrijven en daarnaast misschien ook ervaringen horen als die er zijn.

ik heb vorig jaar mei een uitstrijkje voor bevolkingsonderzoek baarmoederhals kanker laten doen.
    Helaas was deze uitslag niet goed en moest ik verder onderzocht worden. De gyn heeft hiervoor een biopt afgenomen en er werden idd afwijkende cellen geconstateerd. Echter vond ze de situatie niet zo zorgwekkend om het gedeelte weg te halen. Ze zei dat het in veel gevallen in dit stadium na verloop van tijd vanzelf zou verbeteren en ik moest dus na een jaar terugkomen. Ik heb nu 3,5 week geleden weer een uitstrijkje laten doen. Echter is de uitslag nogsteeds niet binnen. Vanwege de hele corona situatie is er allerlei vertraging ontstaan waardoor mensen langer op hun overige uitslagen moeten wachten. Ik ben er wel achter gekomen vorige week dat ik opnieuw zwanger ben. 4.3 dagen nu! Ik ben hier super gelukkig en gezegend mee maar ik ben zo bezorgt. Ik heb de huisarts gebeld om te vragen of het kwaad kan voor deze zwangerschap als de situatie niet verbeterd is en hij kon hier weinig over loslaten, behalve dat dat helemaal ligt aan wat de uitslag nu is. Ik maak mij dus helemaal gek.

Zijn er enige ervaringen onder jullie dames die wellicht in een soort gelijke situatie hebben gezeten? Zijn er dames die verkeerde uitstrijkjes hebben gehad waarbij het na een jaar vanzelf is verbeterd?

liefs

2. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Hi @Dubbelfris ik heb niet in dezelfde situatie gezeten (afwijkende uitslag uitstrijkje en later zwanger) maar wel ervaring met verbetering. Ik neem aan dat je niet een verkeerde uitslag (bijvoorbeeld die van iemand anders) had maar een afwijkende uitslag. Weet niet in welke categorie? Ik had Pap 3a en half jaar later weer Pap 1. Zegt natuurlijk niets over jou maar het kan dus wel. Ik hoop dat je snel de uitslag hebt, dat die goed is en dat je zonder zorgen verder van je zwangerschap kunt genieten!

Dubbelfris vindt dit leuk.
  3. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Hoi @Eevie82
    Bedankt voor je reactie.
    Ja dat klopt. Ik bedoelde afwijkende uitslag. Ik had ook pap 3a.
    Het doet me goed om te lezen dat het dus wel echt kan verbeteren vanzelf. Ik hoop dat dat bij mij ook het geval is. Dankjewel

4. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Wat schrikken zeg

Weet je al wanneer je het kan verwachten de uitslag ?

5. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ja ik ben er best wel mee bezig om het zo maar te zeggen..
    Ik hoop ergens deze week, maar ik zou de uitslag al anderhalve week geleden gehad moeten hebben. Maar het lijkt wel alsof door de corona alle andere medische dingen niet meer noodzakelijk zijn :confused: er is zoveel vertraging zei de huisarts. Dus moet nog even in spanning zitten helaas

6. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Klopt mijn moeder had bloed laten afnemen voor genetisch onderzoek ivm haar borstkanker

Duurt normaal 3 weken nu 9 weken ivm corona

7. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    ja vind dat echt niet normaal.
    er is ook nog ander leed dan corona....
    alles draait alleen nog maar daar om, en als je wat anders heb dan kan je aansluiten in de rij

8. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja is echt zo me moeder geluk gehad dat haar traject in gang gezet is net voor corona

Anders had misschien heel anders uitgezien nu

Is nu haar 3e zware chemo gehad gisteren

Gelukkig geen genetische borstkanker was voor mij een hele opluchting

Hoop voor jou ook goed nieuws

9. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    getver wat naar! gelukkig maar dat ze net optijd was.
    sterkte ermee en dankjewel:)

10. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    omg ik heb net de huisarts gesproken en er is geen hpv virus gevonden en ik heb geen afwijkende cellen meer! ik ben zoooo blij en opgelucht!

11. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik had ook een "verkeerde" uitslag met afwijkende cellen. Flinke biopt genomen in de hoop dat de meeste cellen weg genomen zouden zijn en mn lichaam de rest zou doen. Jaar later was de uitslag goed, en ben ik ook zwanger geraakt.
    Het kan dus zeker binnen een jaar veranderen, hopelijk voor jou ook een goede uitslag straks!

12. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Oh ik zie je berichtje nu pas, wat fijn!!!

13. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ja ik ben super opgelucht en helemaal in de wolken nu. Heb weer wat meer vertrouwen in me lichaam. Wat fijn dat het zichzelf bij jou ook opgelost heeft.

Vame vindt dit leuk.
  14. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Gelukkig! Geniet van je zwangerschap!

15. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Dankjewel :)

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn! Nu genieten van de zwangerschap. Gefeliciteerd!

17. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Fijn dat alles weer goed is! Ik had hetzelfde als jij, maar met de biopt hadden ze al alle onrustige cellen weggehaald (ik dacht ook dat dat standaard is overigens, als de cellen te agressief blijken kunnen ze mogelijk aanvullende behandelingen doen of eventueel extra weefsel weghalen voor de zekerheid). Een jaar later was alles goed ook.

18. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Woow wat was dat spannend! Gefeliciteerd met je zwangerschap