Pijn aan litteken perineum

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Yule, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hallo,

Bijna 5 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Bevalling ging erg vlot en ik ben dan ook iets ingescheurd. De wond genas in eerste instantie goed, maar ging later toch wijken en is later secundair dichtgegranuleerd.

Nu heb ik nog steeds pijn bij aanraking van het litteken en het staat nog steeds vrij strak. Bij de sex (sinds de bevalling ca. 5 keer, dus het is niet zo dat we het elke dag doen ofzo... :oops: ) is dit echt vervelend en glijmiddel helpt niet genoeg.
    Ik vraag me af hoelang dit kan duren en wanneer ik er naar moet laten kijken en of ik er zelf eventueel iets aan kan doen dat het soepeler wordt en minder pijnlijk.

Alvast bedankt,
    Yule

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoii Yule,

De genezing van de wond heeft even tijd nodig, vaak een half jaar, ligt ook aan de diepte van de wond. Het litteken weefsel is heel stug weefsel het rekt niet mee en is daarom gevoelig. Wat je kan doen is masseren met calendula (verkrijgbaar bij drogisterijen) Dit helpt het litteken met genezen en soepeler worden.

Imke

Deel Deze Pagina