Hallo, ik ben op dit moment ruim 15 weken zwanger. Ik heb een cerclage gekregen deze zwangerschap, dit is een bandje die moet voorkomen dat de baarmoedermond te vroeg open gaat. Dit bandje is geplaatst toen ik 13 weken zwanger was. Dit is mijn 4e kindje/zwangerschap en bij de 2e zwangerschap is cervix insufficientie(te zwakke baarmoedermond) bij mij ondekt. Al mijn kinderen zijn te vroeg geboren,1e 31 weken,2e 35weken,3e 22 weken. Helaas is onze jongste overleden. Ik ben dus al mama van 2 bengels van 7 en 2 jaar en van een lief klein engeltje. Ik vind het zo spannend en eng allemaal. Ondanks dat ik weet dat ik met de cerclage de kans op een vroeggeboorte stukken kleiner is is het heel moeilijk te genieten en niet bij elk pijntje of gevoel bang te worden. Ik voel me verder heel goed,maar dat deed ik de vorige keer ook dus dat maakt het heel moeilijk om op te vertrouwen, al weet ik dat ik daarin natuurlijk al bevoorrecht ben op anderen. Ik leef op dit moment echt van echo tot echo(elke 2 weken). Dit is de enige manier om echt te weten dat het op dat moment goed is,dan wordt de lengte van mn baarmoedermond bekeken. Tot nu toe is dat heel erg goed,boven verwachting zelfs. Ik zou het leuk vinden om in contakt te komen met andere zwangeren, eventueel met de zelfde voorgeschiedenis. Ik wil iedereen verder een fijne zwangerschap toewensen.
hoi alida Mijn dochter is met 34 weken geboren,ben nu van de tweede inverwachting en loop wel bij de gyn,hij zegt dat het niet weer hoeft te gebeuren.Maar ii heb hem wel gehoord over baarmoedermond opmeten,alleen weet ik niet hoe of wanneer dit gaat gebeuren 21 feb heb ik mijn tweede afspraak staan dus dan vraag ik het wel.Maar weet jij daar meer over?Ik hoop in ieder geval dat het langer duurt als 34 weken dan ben ik al heel blij. groetjes maica