ai ai, wat overkomt me nu? Komt het door mijn zwangerschap of niet? Ben nu 38 weken zwanger en word opeens al plassend wakker. Is me nog nooit overkomen. Wat moet ik nu doen, mijn man slaapt nog in bed. Heb er al een badhanddoek over gedaan maar hoe krijg ik mijn matras nu droog en reukvrij zonder dat mijn man der iets van af weet? Ik schaam mij dood! Heb wel een ander dekbed en overtrek klaarliggen al maar dat kan ik toch moeilijk nu vervangen want dan komt dat ook op dat natte gedeelte te liggen en gaat mijn man wakker worden en die zal daar echt niet mee kunnen lachen. Hij heeft zoal last van smetvrees hoe gaat hij dan reageren als ik zeg dat ik op de matras geplast heb. Allez wat moet ik nu doen?
Zijn het niet je vliezen? Ik heb van de week een waterdichte molton op ons matras gelegt (ben als de dood dat ons net nieuw gekochte boxspring dadelijk gevult word met vruchtwater...niet zo leuk nee)
nee ik denk niet dat het mijn vruchtwater is, buik staat toch nog mooi rond. Kan gewoon mijn blaas niet meer onder controle houden denk ik.
ruikt eigenlijk naar niks, heb men man toch maar wakker gemaakt, bed verschoont en matrasbeschermer van het park er onder gelegd. Man ruikt ook niks maar die is verkouden.
Bedplassen is niets om je voor te schamen... zeker in de laatste fase van de zwangerschap kunnen je sluitspieren niet meer optimaal functioneren door de druk. Ik zou me er niet voor schamen, vooral niet voor mijn man... die heeft wel ergere dingen van mij gezien. Overigens, ik heb zelf t/m ongeveer 17 jaar in bed geplast.... ik zou het niet leuk vinden als het nu weer de kop op zou steken, maar het schijnt erbij te kunnen horen.
Heel vervelend voor je maar probeer idd die schaamte los te laten. Tijdens de bevalling kun je namelijk niks meer ophouden, ik schaamde me dood maar je kunt er echt niks aan doen! En misschien is dit eenmalig?
Zijn het echt je vliezen niet? Urine ruik je namelijk wel en vruchtwater niet.. Nergens voor schamen hoor meid.. Ik ben tot nu toe heel blij dat ik alleen moet niezen als ik thuis ben.. Kan dan regelmatig een schone broek aan trekken Ik schaamde me dood aan het begin.. Maar is nergens voor nodig, het hoort er helaas bij..
Als je het nooit eerder hebt gehad, zou ik toch de vk eens bellen om te vragen of het je vliezen kunnen zijn. Volgens mij kun je het testen door bv even op de wc te gaan zitten en dan op de bovenkant van je hand te blazen; als er dan wat uitloopt, is 't waarschijnlijk vruchtwater.
Je verliest je vruchtwater nooit in een keer. Als je in de loop van de dag/nacht af en toe wat vocht verliest dan zou het best vruchtwater kunnen zijn.
Dat klopt niet, ik werd ook plassend wakker, en heel veel was het, mn vliezen waren toch echt gebroken, dus niet steeds een beetje gewoon in 1x heel erg veel en toen niks meer. Bewaar jeveddengoed en bel je verloskundige!
Mijn zus verloor beide keren anders toch ook een flinke sloot in een keer. Die dacht bij de eerste in eerste instantie ook dat ze in bed had geplast, bleek toch echt vruchtwater te zijn. Dus zeg nooit nooit
Huh? Moet het niet andersom zijn? Ik ruik urine amper, maar de geur van vruchtwater staat echt nog in mijn geheugen gegrift zo sterk was die zoete lucht..
Dat ligt vooral aan je houding; als je ligt, kan het makkelijk zo zijn dat er een hele stoot vruchtwater uit komt zetten en ook even blijft sijpelen, als je staat zakt de baby vaak wat omlaag wanneer het vruchtwater wat wegloopt, waardoor het afgesloten wordt. Maar ook als je staat, kan het best een flinke plens zijn in eens, of juist blijven sijpelen. Als je ligt kan 't ook een beetje sijpelen en vervolgens stoppen... Alles kan Dat maakt het vaak zo lastig te bepalen of het urine is of vruchtwater, helemaal als je niets bijzonders ruikt oid.
Urine lucht is momenteel voor mij echt de lucht waar ik misselijk van kan worden. Ik heb dagen erbij dat ik het idee heb dat alles en iedereen naar urine ruikt hahaha.
Zou toch maar even de vk bellen hoor, aangezien je ook 38 weken bent! En urine ruik je en vruchtwater hoef je nie altijd te ruiken!