Hai! Sinds een paar dagen terug heb ik ineens last van zere vingers (in de kootjes) en zere voeten (ook kootjes en de zool) Ik hou kennelijk wel ietsjes vocht vast, want de ringen die ik uit voorzorg had afgedaan pas ik niet meer om. Toch zie je nog niet echt wat aan mij of aan mijn voeten/handen. Wat kan dit zijn? Toch vocht?
Ik heb daar ook veel last van, met name mijn handen/vingers. wordt er snachts gewoon wakker van! En mijn voeten, als ik net uit bed stap...AUWWW Schijnt toch voch te zijn dat tussen de gewrichten enzo gaat zitten
Is inderdaad vocht... Ik zie het zelf inmiddels wel heeeeel goed aan mijn vingers: normaal gesproken heb je op je knokkels van die gerimpelde huid, maar die is inmiddels bijna helemaal glad En inderdaad, een ring die ik normaal gesproken om mijn ringvinger droeg past nu prima om mijn pink. Hahaha! Echt absurd. Het irritante is dat ik heel kleine, slanke handen heb (of eigenlijk had), dus anderen zien niets aan mijn handen en iedereen vindt dat ik me aanstel Maar het doet dus ook nog echt zeer ook! Voeten/enkels heb ik al een poosje langer last van (zeker toen het zo warm was). Dat is overduidelijk vocht, maar trekt gelukkig nog steeds wel weg met dit koelere weer en voetjes een dag omhoog leggen. Het is vervelend, maar er is me verzekerd dat dit na de bevalling heel snel wegtrekt. daar heb ik mijn hoop op gevestigd
jep hier ook hoor in me handen ik voel me soms net 80 met die kramp im me benen en dan me stijve handen hihihi
jups, vocht. Ik heb het meestal 's ochtends, als ik m'n bed uitstap moet ik eerst even blijven staan want dan kan ik geen stap verzetten en alles eerst even proberen te bewegen. En het is zo pijnlijk
jep ik heb het ook. Als ik mijn handen vlecht dan kan ik echt voelen dat ze dikker zijn. Ook mijn voeten doen zeer en zijn zeer onrustig, helemaal als ik iets gedaan heb zoals winkelen of een stukje wandelen. Ik beland dan ook regelmatig midden in de nacht onder de douche om ze k-k-k-koud af te spoelen, zodat ze niet meer zo bewegelijk zijn. Vocht dus! Het fijne is wel dat dit eigenlijk meteen na de bevalling weg zal zijn... Tenminste dat is mij verteld! groeten, friezinne 37 + 4
Ik heb het inderdaad ook 's ochtends bij het uitstappen uit mijn bed. Gewrichten in mijn vingers en voeten zijn dan ook pijnlijk, maar dit is snel weer over na 1 uur. Grt Vanilia
he meid ook ik heb last van mijn handen en dan idd het meest als ik uit bed kom. dan zijn ze gewoon stijf en krampachtig erg naar gevoel. in de loop van de dag trekt het wat weg maar het gevoel blijft bij mij de hele dag zitten. ik heb het ook wel ietsje in mijn voeten maar niet zoveel de ene dag wel en de andere dag niet. mijn ringen kan ik ook niet meer om dus idd denk ook dat het vocht is. liefs
ships! Ik dacht nog...ha...dat gaat mooi aan me voorbij...not Tot nu toe is het nog op een acceptabel niveau kwa uiterlijk, is het bij jullie ook nog wel te doen of betekent dit het beginstadium van echt opgeblazen zijn. Daar ben ik best benauwd voor namelijk, het is niet alleen niet zo mooi, maar het gaat dan nog zeerder doen. Doen jullie er wat aan? Ik dacht aan een komkommerdieet (twijfel een beetje of brandnetelthee wel zo goed is )
Geen idee of dit het beginstadium van echt opgeblazen is. Is bij iedereen denk ik ook weer anders. Ik had het al een hele tijd in mijn voeten, idd 's ochtends bij het opstaan en kon gewoon merken aan mijn schoenen dat mijn voeten een beetje opgezet bleven. Toch heb ik nog geen dag van die mega-dikke enkels gehad. Ik heb het ook in mijn handen. Was iedere keer al wel een beetje opgezet, een beetje stijf in de vingers zeg maar. Sinds vrijdag heb ik het gevoel dat mijn handen 'slapen'. Net of je erop gelegen hebt, zo'n prikkend/tintelend gevoel. Komt ook door vocht. Alleen dan in je polsen, is de boel toch een beetje opgezet en raken de zenuwen in de knel, wat dat rare gevoel veroorzaakt. Heb op internet gelezen dat je eventueel een beetje rek en strek oefeningen kunt doen met je handen in warm water, een paar keer per dag. Maar ik geloof niet echt dat er iets is om het overtollige vocht af te drijven. Je kunt wel met je voeten omhoog gaan zitten, dat wil ook nog wel eens helpen. Ik hoop dat je niet al te opgeblazen wordt. Ik dacht ook dat ik er aardig bij langs kwam, maar helaas, de laatste week moet het toch nog even gebeuren
Ik begreep wel van een vriendin dat komkommer kan helpen, maar heb het nog niet geprobeerd (combineert niet zo lekker met mijn brandend maagzuur). Of je echt opgeblazen wordt is denk ik idd niet te zeggen. Tot nu toe beperkt het zich bij mij echt tot handen/vingers en voeten/enkels, dus ik hoop dat het niet veel erger zal worden, maar ja... Je kunt er niets over zeggen. Gewoon afwachten, en hopen dat je bevallen bent voordat het echt erg wordt, hahaha!
Bedankt voor het starten van dit topic! Nu weet ik wat het is, want ik heb er ook al en tijdje last van. Ik dacht dat ik in mijn slaap mijn vuisten balde of zo... Ik heb het trouwens niet alleen als ik net uit bed kom, maar laatst toen ik een uur in de auto zat (ik reed zelf niet) had ik het ook.
Hm, ik begin nu ook wat vocht vast te houden. Eerst vooral in mijn benen... (voeten en enkels gek genoeg niet zo...) en nu in mijn handen. Dan voelen ze, met name 's avonds, heel warm en kriebelig. Hebben jullie dat ook?