Hallo, Vorige week heb ik de 20 wekenecho gehad en gelukkig was alles helemaal goed. Wel vertelde ze dat het kindje in een onvolkomen stuit ligt. Nu heb ik gelezen dat het kindje dan nog vaak draait dus dat ik me er nu nog geen zorgen over hoef te maken. Maar ze zei er wel bij dat ze verwachtte dat het al een tijdje zo lag. Inmiddels ben ik anderhalve week verder, maar nog steeds voel ik niets meer dan af en toe een vaag plopje. Aangezien mijn placenta aan de achterkant ligt, lijkt het me dat ik dus nog maar erg weinig voel. Nu vraag ik me af of dat door die onvolkomen stuitligging kan komen. Dus dat het kindje daardoor weinig/minder kan bewegen? Volgende week moet ik weer voor controle naar de vk, zal ze dan kunnen voelen hoe het kindje dan ligt? Alvast bedankt voor het antwoord, het spookt toch telkens een beetje door mijn hoofd.
Hoihoi, Het voelen van bewegingen kan inderdaad te maken hebben met de ligging van je kindje. Maar je hoeft je inderdaad nog geen zorgen te maken je kindje mag nog in alle houdingen liggen tot 36 wkn,dan willen we graag dat het met het hoofdje naar beneden ligt. De ligging is voor de verloskundige rond de 28 weken te voelen dus de kans is klein dat ze het aankomende controle kan voelen, maar de keer er op wel! Imke