hoi allemaal, Ik ben vandaag naar de vk geweest en die heeft geschat dat de baby nu zo'n 2 weken voorligt in groei. Nu is er nog niks alarmerends aan de hand, het kan een groeispurt zijn en dus dat de baby straks minder hard zal groeien. Het kan ook zijn dat hij dus wel (te) snel groeit. Over 3 weken mag ik terugkomen, als hij dan nog snel groeit wordt er gekeken of er een groei-echo nodig is om te kijken of de baby echt zo groot is. Ik was eigenlijk gewoon benieuwd of meerdere zoiets hebben gehad en of/en wat er aan gedaan is.... groetjes
Yep, toevallig gister bij VK geweest. Nu hebben ze wel mijn suiker geprikt en morgen moet ik naar het ziekenhuis om daar suiker te laten prikken. Verder hetzelfde als bij jou. Nu zijn mijn partner en ik erg lang, dus de beeb zal echt geen ukkie zijn. We zien wel hoe het gaat. Ben eerlijk gezegd best wel trots op de groei van onze beeb, echt een kind van ons. Als het verder geen kwaat kan voor de gezondheid is er niks aan de hand. Houden we elkaar op de hoogte? Groetjes, Mirelle.
Nou Mirelle, dat zegt echt niets hoor of je beiden lang bent. Ik ben 1.85 meter en mijn man 2.06 meter, en ons kind wordt qua groei lengte op gemiddeld geschat, d.w.z. tussen de 48- 53 cm ( terwijl wij zelf allebei 55 cm waren bij geboorte, ik 5 dagen na uitgerekende datum, mijn man 2 weken te vroeg). Ook qua gewicht wordt het een heel gemiddeld kindje rond de 6 a 7 pond. Het kan idd. heel goed een groeispurt zijn of zwangerschapsdiabetes, en soms weten ze het gewoon niet.
mijn man en ik zijn beiden niet zo heel groot. Ik ben 1.66m en mijn man 1.84m. Onze dochter was bij de geboorte 3530 gram en ongeveer 48 cm. Tijdens de hele zwangerschap is ze heel gelijkmatig gegroeid. Ze lag altijd precies op schema. Het 'fenomeen' groeispurt is hier dus wat dat betreft onbekend. Maar dit is natuurlijk een andere zwangerschap en een ander kindje. Mirelle, we houden elkaar op de hoogte! wanneer moet je weer terug naar de vk?
Het is ook niet altijd zo, maar volgens de VK was het wel gewoon om een flike beeb te krijgen naar ons gekeken. Ik mag 7 mei weer naar de VK, mits de suiker goed is natuurlijk. Maar daar twijfel ik niet zo aan, het was bij de VK iets aan de hogere kant maar niet echt te hoog. Hoever ben jij in de zwangerschap? Groetjes, Mirelle.
Mijn baby lag ook iets voor met de groei. Ze hebben toen een groeiecho gedaan en bloed geprikt om te kijken of ik misschien zwangerschapssuiker had maar er was niks aan de hand en ze ligt nu weer op schema... Dus het kan ook goed zijn dat er niks aan de hand is
ik mag 8 mei weer naar de vk. De vk heeft bij mij helemaal niks gezegd over bloedsuiker enz... ik heb een banner aangemaakt. Ik ben dus 26 weken zwanger
is het kindje er al? Want het is mijn ervaring dat dat schatten van de vk niet zo heel erg betrouwbaar is. Daarnaast zaten ze na een echometing (daags voor de bevalling) er ook nog een pond naast. Dus ... wacht eerst maar eens af wat er uit komt............... over het onderwerp zelf: snelle groei wordt over het algemeen veroorzaakt door suiker, maar in veel gevallen is er niks aan de hand (het spurtje, waar je het al over had)
Ik heb het woord vk niet in de mond genomen beccaatje, ik loop namelijk bij de gynaecoloog. (dat even off-topic).
nou ja, de echo waar ik het over had was bij de gyn in het zh, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit hoor
even dit topic weer naar boven gehaald Mirelle, jij mocht vandaag toch naar de vk? Hoe staat het nu met de groei van jullie baby? Ik mag morgen weer, ben heel benieuwd. groetjes
Hoi Lynneke! Ik mag vanmiddag om 14:20 weer! Zal gelijk laten weten hoe het was. Mijn buik is intussen enorm geworden..... Dus het zal mij benieuwen. Hoe is het ondertussen met jou? Tot vanmiddag! Groet, Mirelle.
Ook hier een grote beeb! Bij alle echo's zeiden ze al steeds dat uk langer was dan gemiddeld en we zo een week voor lagen... De laatste 2 controles bij de VK steeds goed gevoeld en ja uk is groot, maar niet extreem. Ik ben 1.80 en tja dan kan het wel een szo zijn dan mijn kindje ook groter dan gemiddeld is! Ik hoef geen groeiecho, VK maakt zich totaal geen zorgen, niet iedere beeb is nu eenmaal 48-52 cm! Gemiddeld is maar gemiddeld! Het wordt pas verder kijken als het extreem wordt en er een kans bestaat dat uk er niet doorheen kan, maar daar is nog totaal geen spraken van! Als wij echtw illen mogen we een groeiecho, maar ik hoef niet zo nodig meer, zie het wel! kus miek
ik heb niet het idee dat mijn buik erg enorm is. Ik denk zelf dat de groei van de beeb wel gestabiliseerd is. Maar ik heb mijn buik nooit echt enorm gevonden. Wel groter als bij de 1e, maar dat is normaal toch? Miekie, als je zelf lang bent zou ik ook op een grote beeb rekenen. Lijkt me logisch Fijn dat er geen reden tot zorg is. Hier ook nog niet echt hoor. Ik ben zelf niet zo groot namelijk 1.66m. En de beeb heeft tot nu toe elke keer zo'n twee weken voorgelopen in groei. Als het zo blijft gebeurd er denk ik niet zoveel, maar als de beeb meer gaat voorlopen dan wordt het een ander verhaal. Mijn dochter was met 38 weken een goeie 7 pond en 49 cm. Morgen om 9:15 uur weet ik meer. Mirelle, veel plezier en succes bij de vk. Ik ben benieuwd.
Zo, ik ben weer terug van de VK. Alles goed, snel nog even een echo daar gehad om te kijken of de beeb nog in stuit lag. Maar dat is gelukkig niet meer zo. Wel wil ze voor de zekerheid een groei echo laten maken in het ziekenhuis. Mijn suiker was goed, dus dat is het niet. Maar de beeb is echt wel weer groter geworden. Ik krijg morgen een telefoontje wanneer ik de echo moet laten maken. Eerlijk, toch wel leuk zo'n extra echo. Maar ik hoop wel dat het binnen de perken is zodat ik fijn thuis kan bevallen van een gezonde baby! Dit is mijn eerste kindje, mijn vriend heeft een dochter die met 40 weken 9,5 pond was Haar moeder is anderhalve kop kleiner dan dat ik ben en ze is laatst bevallen van een zoon, 6 pond. Haar man is ook een stuk kleiner dan mijn vriend. We wachten geduldig af. Ik ben benieuwd Lynneke hoe het morgen bij jou is! En Miek; ik geeft je groot gelijk. Als er verder geen zorgen zijn, lekker laten groeien! Groetjes, Mirelle.
Lees mijn berichtje hier maar eens... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight= Zo zie je maar hoe ze er naast kunnen zitten. Dus tegenwoordig neem ik het met een korreltje zout allemaal...
natuurlijk kunnen ze er naast zitten. Die metingen op echo's is ook echt milimeterwerk, dan zit je er natuurlijk gauw naast. Maar je mag er toch wel van uitgaan dat vk's ervaring hebben in het voelen van babytjes tijdens een zwangerschap en dat ze dus wel enigzins inzicht hierin hebben. Tenminste, daar ga ík dan vanuit. Vandaag bij de vk geweest. De beeb lag weer helemaal op schema. Oftewel hij is de laatste tijd niet meer zo hard gegroeid en is nu gemiddeld. Hij heeft dus een spurtje gehad en dat is nu bijgetrokken. Geen MEGAbeeb voor mij dus
Hierover heb ik een tijdje geleden ook een topic geopend. Mijn buik lag 4 weken (!) voor in groei. Inmiddels lig ik nog maar 2 weken voor. Ook ik heb op suiker moeten prikken, maar er was niets aan de hand. Ik heb de zwangerschapskaart van mijn tweede kindje er eens naast gelegd. Het ging gelijk op, met dat verschil dat ik toen een zeer ervaren verloskundige had, die zich blijkbaar nooit zo heeft opgehouden aan standaard normen (je hebt grote en kleine buiken). Mijn tweede kindje was 54cm en 4100gram en de bevalling duurde 2,5 uur. Ik ben zelf overigens vrij klein en tenger. Mijn advies: maak je niet druk, je hebt nu eenmaal grote en kleine buiken, grote kinderen en kleine kinderen, veel en weinig vruchtwater. Voor de zekerheid alert zijn op zs-diabetes, maar als dat niet het geval is, gewoon genieten van je zs en je niet druk maken!
Fijn Lynneke dat de beeb weer op schema is! Bij mij is er een beetje een probleem omdat mijn bekken gekanteld zijn en erg smal voor mijn lengte. (heb een "Jerommekes" figuur ) Vandaar dat ze het in de gaten willen houden. Overigens krijg ik donderdag middag de groei echo. Groetjes, Mirelle.