Hallo dames, wil jullie effe een 'genant' probleempje voorleggen. Sinds een paar dagen heb ik last van m'n stuitje. Het begon er mee dat ik het een beetje voelde met te gaan zitten, maar nu kan ik dus niet meer normaal zitten of liggen.(word 's nachts wakker vd pijn als ik op m'n rug lig)Ik voel het constant zeg maar. Heb het een paar maanden geleden ook gehad, maar toen was de pijn veel minder erg en is ook vanzelf weggegaan na een paar daagjes. Ik voel echt een bult links bij m'n bilspleet zeg maar en ook nog één vanboven, aan het einde ervan zogezegd.Het voelt ook hard en warm, en is een beetje rood. Vandaag was m'n ha niet aanwezig, en ben sowieso niet zo'n typje dat snel bij de dokter zit...(gaat vanzelf wel over ) Als het na het weekend nog zo is ga ik wel effe. Ik weet dat jullie geen dokters zijn.(misschien zit er wel een enkele tussen? ) Maar ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft en wat het dan was. En hoe jullie de pijn verlichten, want moet morgen nog gaan werken.(op de fiets... ) Liefsss Lucia.(die op een kussentje zit )
Ik heb een paar jaar geleden een ontsteking gehad aan me stuitje. was ook helemaal rood en branderig. Bij mij was een ingegroeid haartje de oorzaak. Die hebben ze in het ziekenhuis eruit gesneden onder plaatselijke verdoving. Was zo gepiept en in de week erna moest ik elke dag in een badje met biotex gaan zitten om het schoon te houden. Misschien dat het bij jou ook zoiets is, dus zal zeker naar de huisarts gaan. want als er een ontsteking zit dan zal het niet vanzelf zomaar overgaan. Sterkte ermee nog, weet maar al te goed hoe pijnlijk het kan zijn.
Owh..... Ik hoop niet dat het is wat ik al jaaren heb Begint het als een soort beurse plek die vervolgens uitgroeit in een bobbel (net een hele grote steenpuist) !?! Bij mij was het ook een ingegroeide haar.. oftewel een sinus pilonidalis! Het is bij mij helaas chronisch (loop er nu ruim 2 jaar mee en komt twee keer in het jaar terug). Ben er al meerdere malen aan geopereerd of het is ontlast in het ziekenhuis (SEH). Ik heb 3 weken geleden een MRI gehad omdat het nog steeds terugkomt.. ik word echt gillend gek van de pijn De uitslag is er over een week en dan staat mij een operatie te wachten met een plastisch chirurg. Maar hopelijk ben ik er dan wel vanaf... Hoop voor je dat het dit niet is...
ben je niet gevallen ofzo??? een paar jaar gelede ben ik van een stoel gevallen met gevolg dat ik ook onwijse last van me stuitje kreeg, ik kon ook niet meer liggen en zitten. echt heel pijnlijk. de dokter heeft er niets aan gedaan toen kon volgens mij ook niet het ging vanzelf over. maar het is nog wel een zwakke plek...
tijdens de bevalling is mijn stuitje gebroken en verschoven en ik weet precies wat je bedoeld het is erg lastig. het is pijnlijk met lopen, zitten e.d. omdat ik nog steeds niet fatsoenlijk kan zitten heb ik nu maar eens een afspraak gemaakt met de HA maandag kan ik terecht. verder heb ik ook tintelende benen, wat ik daarvoor niet had. omdat het nu al een dikke 4 maanden geleden is heb ik toch maar een afspraak gemaakt na veel aandringen van manlief. sterkte ermee!
Thanx voor jullie reactie's! Ben vanmorgen toch effe naar de hap geweest, vannacht niet geslapen vd pijn Blijkbaar is het een fistel...m'n moeder heeft het ook ooit gehad.(maar dan bij haar perineum?) Voor info, effe googlen, want ik snap het zelf maar half. Ik heb iig antibiotica gehad, maar de kans is groot dat het niet vanzelf weggaat en eruit gesneden moet worden. Maandag moet ik terugkomen als het niet beter is... Ze waren volgens mij niet écht blij op het werk...werk daar nog maar sinds maart. Maar het doet gewoon echt f*cking veel pijn...kan niet veel bewegen.(ben poetsvrouw trouwens) Iemand ervaring met een fistel? Is ie bij jou vanzelf overgegaan?(Of; hoe viel de operatie mee?) Liefsss!
Lucia, ik heb een fistel.. doordat hij operatief niet gevonden kon worden komt het steeds terug. Vandaar dat ik die MRI heb gehad. Nu gaan ze met een plastisch chirurg aan tafel zitten omdat ze een heel groot gebied weg gaan halen en het een heel groot en lelijk litteken gaat worden. Hoop dat het bij jou wel operatief te verwijderen is.. de pijn is echt vreselijk!
@Eleni; sorry, had uit jouw verhaal niet begrepen dat het ook een fistel was. Wat lastig die pijn, het terugkomen en dan nog het litteken....Ik hoop dat het voor jou dan daarmee voorbij is!Dat mag wel een keer! Mag tegenover jou niet echt klagen. Maar het doet idd vreselijk pijn! En veel mensen snappen blijkbaar niet wat het is, ik legde op het werk uit een soort abces/zweer en ze keken me echt aan van 'kun je daardoor niet werken dan?' Maar toen ik het woord fistel noemde snapte ze het helemaal niet meer. Blijf echt niet voor de lol thuis hoor, ik werk er nog maar pas! En doe het werk erg graag :sad:
mijn zus had een fistel die in haar keel eruit kwam en die bleef open waardoor er continu pus uit kwam. sorry voor t onsmakelijke. zij is toen met haar 7de geopereerd en hebben de fistel dicht gezet en een deel verwijderd. ze heeft nog een hele tijd met een wond gezeten maar uiteindelijk heeft ze een hele kleine litteken eraan overgehouden wat je amper ziet. gelukkig zit t bij jou in je broek zeg maar. hopelijk is t niet te erg. succes
Lucia, echt vervelend dat ze het op je werk niet snappen. Ik hou mijn hart ook al vast. Ik heb sinds 1,5 maand ook nieuw werk dus ben als de dood dat het weer komt! Ik heb het 2,5 maand geleden nog gehad... dus op zich verwacht is het pas weer over 3,5 maand, maar je weet maar nooit. Het is zo ontzettend pijnlijk dat je op het hoogtepunt van het abces gewoon niet meer weet wat je moet doen... zitten, liggen, staan, lopen.. niks gaat meer! Paracetamol helpt ook niet. Ik heb het nu al 7 keer laten 'ontlasten' op de eerste hulp. Ben er ook 2 keer aan geopereerd (volledig onder narcose). Wat er nu gaat gebeuren is dat ze een heel groot gebied compleet wegsnijden.. ben benieuwd! Nou, wens je echt veel sterkte ermee.. en hoop voor je dat het nooit meer terugkomt! Groetjes Eleni
Dankjewel Susanne! Eleni,ik wens jou ook heel veel sterkte ermee! Vielen de operaties een beetje mee? Ben nu aan de Dafalgan, maar merk nu al dat het minder helpt als vanmorgen. (en ben al niet zo'n pijnstiller-slikker) Hoop zooooo dat het met de antibiotica gewoon weggaat...
Bij mij sloeg de antibiotica dus ook niet aan... Het ontlasten ervan vond ik helemaal niks.. je moest (met je broek en onderbroek uit uiteraard) op een bed gaan liggen en dan maakte ze er een snee in. Verdoving werd bij mij niet toegepast... er werd dus onverdoofd in gesneden En dat deed pijn.. bovenop de pijn die ik al had! Voordeel was dat direct nadat het schoon was gemaakt ik weer alles kon doen! Het werd niet gehecht.. het bleef een open wond die ik twee keer per dag dmv douchen schoon moest houden. De operaties heb ik natuurlijk niet meegemaakt, ik was toen geheel onder narcose. Als je niet in het ziekenhuis wil blijven liggen moet je iemand vinden die bereid is om een operatie wond schoon te maken. Het word opnieuw niet gehecht zodat het wondvocht er gewoon uitkan. Al met al, het is geen pretje! Elke keer als ik in het ZH kom dan lijkt het wel of iedere arts die ik tegenkom mijn billen heeft gezien Maar ja, heb toch liever dat de hele wereld mijn kont ziet dan dat ik die pijn ooit weer ervaar
naar zeg dat je geen begrip krijgt op je werk ondanks dat ik geen fistel heb maar wel een gebroken stuit, wordt hier op het werk ook slecht op gereageerd ik heb een staand beroep en moet af en toe wel even gaan zitten dan kijken ze je aan van 'stel je niet zo aan gewoon doorgaan' heel veel sterkte ermee
thanx meiden! En Eleni, thanx om je ervaringen te delen!(toevallig ken ik iemand die mij wel wil verzorgen, moest het zover komen) Moet straks (al) naar de controlearts, ben eens beniewd.Hij klonk nou niet bepaald erg vriendelijk. Ik snap wel dat die mensen wss veel in aanraking komen met 'fakers' enz nou maar hopen dat hij niet iedereen over één kam scheert. Want dan heb je aan mij een verkeerde, zeker nu
Nou, hij keek er een seconde naar en zei toen; ja, het is in orde hoor.en hij heeft op het papiertje geschreven dat ik gewettigd afwezig was enz. Hij heeft ook gezegd dat hij wss eruit gehaald moet worden. *scared* Hij was niet echt vriendelijk, maar gelukkig ook niet zo bot als aan de telefoon dus heb me ook rustig gehouden. Het doet nou echt wel zeer...keek net in de spiegel en zie echt een lichtere dikke bult met een vuurrode rand eromheen. Bedankt voor het vragen B en N!
Hoi hoi, mijn partner heeft dit vorig jaar ook gehad. de pijn schijnt ondraaglijk te zijn. Hij is toen met spoed opgenomen in het ZH en onder narcose is hij geholpen. Hij schaamde zich er rot voor. Het komt volgens mij meer voor dan je denkt. Op mijn werk waren er nl collega's die het ook kende. Overigens moet ik helaas mededelen dat mijn partner nu een jaar later een nieuwe heeft en de oude plek is nog steeds niet geheeld... Hij ziet er dus echt tegenop om weer geopereerd te worden. Mijn collega is na 7 operaties er pas vanaf gekomen. Het schoonhouden schijnt een kleine ramp te zijn. Als het dicht groeit moet je het weer opentrekken en goed doorspoelen onder de douche. Ik wens je heel veel succes en hoop dat jij er wel heel snel vanaf bent.
@Ilse; dankjewel! Ook vervelend voor jouw partner, hoop dat hij er dan snel goed vanaf komt! Wens hem er veel sterkte mee!
Klinkt wel echt heel naar en dubbel vervelend dat je collega's dan ook nog op zo een manier reageren. Alsof je voor je lol thuis blijft :-S. Soms hoop ik dat stiekem dat het ze zelf eens overkomt. Zo zat ik met kerst met twee gebroken armen (haha ja ik ben een kneus ) en nog raar vinden dat ik niet naar kantoor kwam, wat moet ik daar doen?? ik kan niet eens normaal typen een maand later had mijn baas haar enkel gebroken en ja hoor ze bleef lekker thuis. Kon haar alleen maar de reactie geven "rot he zo een gipsen poot moet je is bedenken dat je twee armen breekt en een baby van 6 maanden hebt" uiteraard geen reactie . Ik zal voor je blijven duimen dat het bij jou hopelijk mee valt en niet gaat zoals sommige horror verhalen hier boven . Hou je ons op de hoogte?
dank je Lucia, hij ziet er echt enorm tegen op. Hij moest ook geschoren worden tussen z'n billen door iemand van z'n eigen leeftijd . Ik vond het zo zielig voor hem. Het was trouwens binnen een kwartier gedaan en hij voelde zich daarna heel erg opgelucht. Ik hoop voor je dat je vannacht een beetje beter kan slapen.