hond

Discussie in 'De lounge' gestart door annekulpe, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hallo

ik heb sinds dit jaar ander werk, ik werk langer dan eerst
    nu hebben we voor onze hond een uitlaat geregeld voor tussen de middag als ik werk
    maar hij vind het blijkbaar toch niet leuk, hij maakt de vloer kapot verscheurd de post..
    weg doen wil ik niet , ik heb hem al 8jaar
    wat zouden jullie doen? kennel in de tuin of een maatje voor hem aanschaffen?? (liever geen hond, kat bijvoorbeeld)

groetjes

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

als het beestje gewend is om binnen te zijn moet je hem niet in de tuin doen. je kan proberen een vriendje erbij te zetten zodat hij niet echt alleen is. anders evenueel een bench op een therapuete

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja iemand erbij halen voor hulp.

Ik deed altijd een gevulde kong en een bal als ik weg ging. Dan was hij afgeleid. En hij zat in een kleine ruimte dan hoeven ze niet zoveel te bewaken.

Een andere hond erbij kan ook verkeerd zijn voor je hond.

Nee wegdoen zou ik ook echt nooit doen, er is vast een oplossing.

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je hondenuitlaatster, hoe lang laat die je hond uit en waar? misschien als ze je hond voor 1,5 uur meeneemt met andere hondjes naar een bos, park waar hij lekker kan rennen en spelen dat hij dan wel bekaf is.. dus niet meer de fut heeft om dingen te slopen ook!

5. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mijn hondenuitlaatster is de zoon van valentijns gastouder , hij loopt hetzelfde rondje dat wat ik ook altijd doe
    een uitlaatservice gaat niet bij onze hond want hij is behoorlijk gemeen tegenover andere reutjes... dus dat is ook geen oplossing
    iemand bekend met bachremedie bij een hond??

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik ken bachremedy heel goed, maar dat werkt niet tegen slopen, hij sloopt puur uit verveling en ""boos"" heid, hij krijgt te weinig aandacht.

ik zou gewoon zorgen dat je hem smorgens wat langer uit laat (ja dan maar eerder uit bed) en als je weg gaat bv een doos geveb met kranten en speeltjes/koekjes erin zodat hij bezig moet blijven/zijn.
    en bv tussen de middag de uitlater vragen om even met hem in de tuin te laten spelen met een bal ofzo even bezig zijn.

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Een hond sloopt niet omdat hij boos is dat de baas hem weg sluit en te weinig aandacht geeft.
    Zover kan een hond namelijk helemaal niet denken ;)

@ TS: Het is verstandig om het alleen zijn weer opnieuw aan te leren, dus beginnen met korte periode's en dit uitbouwen wanneer het goed gaat.
    Daarbij kun je zorgen dat je hond goed moe is voordat je weggaat en eventueel iets van een gevulde Kong geven.
    Bach remedie kan helpen als het idee hebt dat je hond nerveus is, maar dan puur ter ondersteuning van het opnieuw aanleren alleen te zijn.
    Alleen bach toedienen is de oplossing niet ;)

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hmmmm vriendje zou ik persoonlijk niet doen, de kans dat het werkt is niet groot...
    ik heb 3 grote honden, 2 bruine labradors kunnen perfect alleen zijn maar onze rodesian ridgeback sloopt letterlijk hele huis... zo heeft ie onze mooie grote hoekbank in piepkleine stukjes gebeten en hij heeft 2 vriendjes in huis....
    nou hebben wij als oplossing de creche/dagopvang voor honden en nu kan ie al een uurtje alleen zijn met een neusbandje om zonder te slopen en wat hij ook kon was de buurt bij elkaar janken

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ben je niet bang dat je hond stikt als hij een keer moet braken met zijn neusband om?

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee want hij kan zijn mond van elkaar doen zo strak zit ie niet en water kan ie ook drinken tis meer voor het idee... bij hem werkt het hij denkt dat ie niets meer kan

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Als ik dit zo lees denk ik eerder dat het slopen/janken van hem een dominantie probleem is.
    Wat opgelost is door het omdoen van het snuitbandje ( zoals de snuitgreep van de dominante hond bij honden onderling).
    Fijn dat het niet zo strak zit dat hij kan stikken in event. braaksel..dat moet je toch niet aan denken :cry:

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou nee deze hond heeft een verleden, met 3 a 4 maanden hebben we hem gevonden in een trein achtergelaten en daardoor heeft ie verlatingsangst

13. schaapie123

dan zou je toch met hem moeten gaan trainen, dat je hem elke keer een half uurtje langer alleen kan laten.

voor honden met verlatngs angst is een vriendje idd vaak wel een oplossing, ik zou eerst voor de kat gaan of een kleine hond maar wel een volwassen hond die makkelijk alleen kan zijn (wat erg moeilijk te vinden is in asiel)

14. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik denk dat we toch maar voor een kat gaan, mijn hond is altijd katten gewend en die zijn er sinds vorig jaar niet meer
    dus ik denk dat we dat maar moeten gaan doen..

bachremedie doe ik dan ook maar niet

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Een kat nemen voor je hond kan de oplossing zijn, maar kan ook zijn dat je hond de aandacht mist en daarom negatieve aandacht zoekt. Lang genoeg tussen de middag uitlaten en 'savonds ook goed de tijd voor hem nemen kan ook helpen. Lekker met hem spelen en rennen. Misschien helpt dat ook wel?

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Uit je verhaal begrijp ik dat hij pas sloopt sinds je meer werkt. Daarvoor heeft hij dus niet gesloopt? Als dit het geval is, dan denk ik dat hij zich gewoon verveeld. Als ik kijk naar onze 2 honden (labradors) dan wordt de reu (de ander is een teefje) ook strontvervelend als hij zich verveeld. We moeten met hem echt iedere dag het bos in om hem flink te laten rennen.
    Hoe ziet nu jullie wandelschema eruit? Je kunt hem ook geestelijk vermoeid maken door zoekspelletjes met hem te doen of de puzzels van Nina Ottosson.

17. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ja dat klopt!

s'morgens laat mijn vriend de hond 20minuten uit
    s'middags (als ik werk) laat de jongen de hond 15min uit, anders ikzelf 15min tot 30min
    s'avonds zeker een half uur
    we wonen niet zo heel erg gunstig om even naar een bos ofzo te gaan , daarvoor moeten we een stuk rijden en hij kan niet langer dan 20min in de auto ivm wagenziek (sneu)

zo is dat altijd gegaan...eerder kon hij heel erg goed thuis zijn zonder te slopen, sinds dit werk niet meer ik denk dat het een manier van uiten is dat hij mij mist (ben altijd heel erg close met hem geweest om dat maar zo te zeggen)

hij verveeld zich ook, denk dat we hem een maatje moeten geven waarmee hij kan spelen tussen de bedrijven door

18. schaapie123

ik zou hem toch veel langer gaan uitlaten, dit is niks,

ik zou hem smorgens toch minstens 3kwartier uitlaten, tussen de middag ook half uurtje.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

En wat nou als hij een kat niks aan vindt, of de kat vindt hem niks aan? Dan zitten er 2 verveelde dieren thuis.
    Mijn honden zijn trouwens wel zo slim om iets te slopen als ze boos zijn hoor, dat honden daar te dom voor zijn geloof ik dus echt niet.
    Maar goed, waarschijnlijk komt het toch door verveling, ik zou eerder uit bed gaan en een eind met hem fietsen, en 'smiddags iemand regelen die hem een uur meeneemt of vermaakt.
    Veel suc6!

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Een bench?

Deel Deze Pagina