Pijn aan orgaan onder rechterrib?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1234, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1234

1234 Niet meer actief

Ik loop sinds een weekje met pijn aan een orgaan onder mijn rechterrib.
    Het begon eerst met een zeurende pijn, wat doorstraalde naar mijn rug, alsof ik een soort spierpijn in mijn rug had. En nu voel ik mijn rug niet meer, maar wel een pijnlijk plekje dus bij dat orgaan. Wat zit daar? Lever? Nier? Het voelt niet als mijn darmen...

Weet iemand waar ik pijn aan kan hebben? En wel of niet de HA bellen? Aan de ene kant heb ik vaak zo'n instelling van: "wat niet weet wat niet deert" maar ben toch bang dat ik iets heb of zo...

2. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien je galblaas? Die zit net onder je lever..

3. 1234

1234 Niet meer actief

Hmmm jij denkt dus de galblaas. Ik zat nog even te googlen hier en na te denken en zit ineens te denken: straks heeft het verband met de zwangerschap die ik had en wat dus niet goed ging. Het schijnt wel dat ik een lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging had. En als je daar op googled lees je ook over nieren en lever die minder goed kunnen gaan functioneren. Kan dit ook na de zwangerschap?
    Misschien toch maar ff de huisarts bellen.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb ooit wel eens die pijn gehad en had toen een nierbekkenontsteking..OFwel een verwaarloosde blaasontsteking.

5. 1234

1234 Niet meer actief

Ik kreeg 1 dag na de bevalling een blaasontsteking (van de catheters waarschijnlijk die ik in moest) en daar heb ik toen een kuur voor gekregen en afgemaakt, dus nierbekkenontsteking lijkt me onwaarschijnlijk. En als ik blaasontsteking heb, dan merk ik dat altijd gelijk op.

6. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ik heb dat ook een tijdje gehad, niet on combinatie met zwangerschap. Ik ben even naar de huisarts gegaan en heb bloed laten prikken, op onder andere de leverfuncties. Die waren allemaal in orde, en daarna heeft mijn osteopaat het "weggemasseerd". Het was volgens hem een gevoelige lever, die erop kunt duiden dat je veel stress en verdriet met je meedraagt. (Hij gebruikte de uitdrukking "iets op je lever hebben" letterlijk).
    Maar voordat je bijvoorbeeld bij een osteopaat terecht komt, moet je wel eerst uit laten sluiten dat er geen verminderde functies/iets anders aan de hand is.

7. 1234

1234 Niet meer actief

Dat zou het natuurlijk best kunnen zijn, aangezien we een hoop verdriet hebben meegemaakt en nog hebben... (het overlijden van onze baby eind januari). Ik 'hoop' dat dat het zal zijn, want dan is het in ieder geval niet iets anders.

Morgen moet ik voor mijn B12-injectie naar de huisarts en zal ik gelijk even overleggen met die assistente of ik hiervoor een afspraak zal maken.

Bedankt voor het meedenken.

8. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Zijn het niet de nieren? Ik heb in 2006 een zeurderige pijn in me zij gahd wat steeds erger werd.
    Later bleek dus dat ik nierstenen had.

Deel Deze Pagina