meterstand vergeten door te geven

Discussie in 'De lounge' gestart door zafira, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    :) O o o o wat ben ik dom geweest.

Naar aanleiding van een paar topics hier ben ik eens naar onze inkomsten en uitgaven gaan kijken. Nou was ik echt serieus in de veronderstelling dat ons water ( oasen) per kwartaal automatisch werd afgeschreven. Nu blijkt dat dit per maand is en al 3 jaar lang. Sinds wij er 3 jaar geleden zijn komen wonen hebben we eenmalig de startstand doorgegeven en daarna niets meer. Stom ik weet het maar de teller zit echt op een onmogelijke plek. Halve vloer moet eruit voordat we erbij kunnen.

Nu is het bedrag dat wij per maand betalen net zo hoog als dat mijn ouders met nog 2 thuiswonende kinderen per kwartaal betalen:$:$.

We worden natuurlijk elk jaar opnieuw geschat, want ja ik geef geen stand door:).

Morgen dus maar even bellen want heb zo het grote vermoeden dat we al 3 jaar veeeeeel te veel betalen.

Maar weet iemand of je dat ook nog terug gaat krijgen over die lange tijd??????? Manlief zit nu dom te lachen, maar vind het zo stom van mezelf dat ik het gewoon echt niet in de gaten heb gehad.

Voortaan stuur ik elk jaar mijn stand door haha

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Volgens mij moet je gewoon de huidige stand doorgeven en wordt het dan gecorrigeerd, maar helemaal zeker weten doe ik niet.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad de stand doorgeven en dan gaan ze kijken of er een groot verschil inzit :)

4. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Ik ga morgen meteen bellen. Vanaf 8 uur zijn ze bereikbaar dus ik zorg dat ik er vroeg bij ben. O ik voel me zo een doos......

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je de goede stand doorgeeft, dan wordt het teveel/tekort betaald gewoon netjes verekend hoor. Net als met je energie rekening...Dus wss krijgen jullie een bedrag terug en wordt je maandbedrag aangepast. Pas wel goed op dat ze je maandbedrag niet te laag gaan zetten ivm met die wss grote teruggave, anders kun je volgend jaar weer bij gaan betalen..

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Als jullie echt teveel hebben betaald zullen ze dat terug moeten betalen! Zal waarschijnlijk geen problemen geven hoor (maar heb geen ervaringen met jullie leverancier).

Zal wel een lekker spaarpotje zijn dan!

7. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Ja denk ik ook haha. Ach dan is het nog een geluk. We hadden het echt niet in de gaten dus over 3 jaar te veel betaald en niet zo'n beetje ook. Als ze het terug betaald hebben meteen naar de spaarrekening voor de vakantie haha.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    heb je nog nooit een uitnodiging gekregen om je meterstanden door te geven? van de electriciteit, gas en het water krijgen wij jaarlijks een uitnodiging.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    laat je even weten wat het verschil is!
    sorry moet ook wel een beetje lachen:)

10. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Jawel, die kaart krijg ik ook maar omdat de meter echt op een onmogelijke plek zit ben ik eigenlijk te lui geweest om het door te gevn. En daar komt nog bij dat ik dacht dat ik ong hetzelfde betaalde als mijn ouders, maar blijkt nu dat ik per maand hetzelfde betaal als hun per kwartaal. Het is gewoon eigen domme schuld.

Morgen maar even bellen om het op te lossen.

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Tuurlijk laat ik weten wat het verschil is.
    Snap dat je moet lachen, het is ook echt dom gewoon haha

12. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Nou heb vannochtend gebeld en er word over de afgelopen 3 jaar een correctie uitgevoerd. Vrouw die ik aan de telefoon had verwacht dat ik rond de 1500 euro terug krijg:D:D
    Nou ja is mijn domme gedrag nog ergens goed voor geweest haha

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Zo dat zou wel lekker zijn zeg! Nou hopen dat je het snel op je rekening hebt staan.

14. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Kijk, das een lekker spaarpotje zo onder de vloer haha. Pas wel op idd dat ze nu je maandbedrag niet te laag zetten. Liever iets aan de hoge kant en terug krijgen dan andersom!

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wat een aangename verrassing! :)

En nu trouw je meterstanden doorgeven he!

16. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Ze gaan het nieuwe termijn bedrag opnieuw berekenen aan de hand van de stand van nu. Kunnen ze redelijk inschatten wat we dus echt gebruiken.

17. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    beter zo dan dat je nog 1500 euro moet betalen.. veel plezier ermee!!

18. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Weet je wat pas dom is.. de waterstand doorgeven aan de energieleverancier.. :) Zo moesten wij ineens 2000 euro terugbetalen aan de NEM :$ En werd ons maandbedrag ineens 230 ipv 160. Gelukkig na tig telefoontjes een half jaar lang teruggedraaid, maar het was een superstomme actie natuurlijk van mezelf ook nog :)

19. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    O sorry maar ik lig in een deuk. Das idd ook niet slim. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen.

Deel Deze Pagina