Hoi dames, even heel kort het verhaal. vriend en ik zijn 5 jaar bij elkaar en hij heeft 2 dochters uit n eerder huwelijk. Zoals jullie zien ben ik in verwachting van een jongetje hun half broertje dus. Nu weten we alleen niet wat we op het geboortekaartje moeten zetten. jullie misschien een idee? alle tips zijn welkom, korte zinnetjes of een gedichtje oid. alvast bedankt groetjes mij
Hahahaha je titel doet vermoeden dat jij zwanger bent van je halfbroertje . De meiden kunnen toch gewoon als zusjes op het kaartje? Ik ben zelf een dochter na 3 broers uit een eerder huwelijk maar zij stonden ook gewoon als mijn broers op het kaartje.
Haha inderdaad, ik dacht nu komt er een verhaal maar nee Ik zou een gewoon verhaaltje/gedichtje aanhouden en dan zelf de keuze maken of je speciaal wilt vermelden (half)broertje van.
Dacht ook dat je zwanger was van je halfbroertje Zou ze gewoon op de kaart zetten, is voor hun ook speciaal.
Ik heb zelf 2 half broers maar het zijn altijd mijn broers geweest en wij zusjes voor hen.. half klinkt zo stom!
Ik vind halfbroertjes inderdaad net wat anders dan stiefbroertjes. Ik zou het dus gewoon op het kaartje vermelden als broertje van...
Ja, lastig! Vooral voor jou zal het toch anders voelen dan een vol broertje, zeker als het je eerste is. Ik denk dat je het vooral daarvan moet laten afhangen: jouw eigen gevoel. En het is natuurlijk anders als je een gezamenlijke huishouding runt dan wanneer de situatie zo is dat je minder met de halfzussen te maken hebt. Ik vind halfbroer als term helemaal zo gek niet eigenlijk. Maar ik realiseer me ook wel dat er mensen zijn die dat wat kilig vinden. Wij kregen pas een kaartje van een baby van een vent met al twee kinderen, en daar stond de hele zwik op. Inclusief katten en honden. Dat zou mij wat ver gaan. Ik ben meer van de ouderwetse annonce die het wat zakelijker houdt en de zaken benoemt zoals ze zijn.
Voor ons zijn ze alle 3 het zelfde. Maar weet niet of het bij jullie ook zo is. Wij hebben dit tekstje klaar liggen Links van het kaartje Voorzichtig houden wij je vast Zo blij dat je er bent Een zusje om mee te spelen En geheimpjes mee te delen Om mee te lachen, ruziën, stoeien En samen op te mogen groeien Rechts van het kaartje 5 hartjes met elkaar verbonden Hebben hun weg gevonden Dan haar naam etc
Ik dacht ook nou krijgen we een sappig verhaal! Maar hangt er denk ik ook vanaf hoe oud die dochters zijn en hoe de verhoudingen liggen? Vind halfbroertje inderdaad anders dan stiefbroertje. Als de verhoudingen goed zijn en de dochters van je vriend nog jong zijn zou ik gewoon een tekst uitzoeken die je mooi vind en ook hun namen erop zetten. Als ze oud genoeg zijn zou je het ze zelf kunnen vragen wat zij willen en of ze het versje mooi vinden?
Mijn man heeft al een zoon en wij vermelden gewoon op het kaartje bij het adres en onze naam: broertje/zusje (we willen niet weten wat het wordt) van (naam zoon van mijn man). De zoon van mijn man heb ik trouwens nog nooit gezien alleen via skype.
Wij zetten mijn man zijn kinderen er ook gewoon op als broer/zus.. Lijkt me voor mijn man verschrikkelijk om dat niet te doen. Daarnaast zijn de banden met de kinderen super dus ik zie geen reden waarom niet. Halfbroer ofzo doe ik niet aan..
Ik heb een halfbroer, maar heb nooit onderscheid gemaakt tussen hem en mijn volle broer. Zou dat ook verschrikkelijk hebben gevonden als mijn moeder en stiefvader dat hadden gedaan. Voor mij is hij gewoon mijn broer en de term halfbroer gebruiken wij nooit.
Ik zou de namen ook gewoon vermelden. Ze hebben toch dezelfde vader, dus jullie baby zal voor hen als een volwaardig broertje voelen denk ik.
Veel hangt ook af van hoe vaak ze bij jullie zijn. Het "voelt" toch anders als ze bijvoorbeeld maar 2 keer per maand een weekend komen. Hou er ook rekening dat als hij een gevoelige ex heeft - of de banden totaal niet goed zijn - "broer van ..." gevoelig kan liggen bij haar. En ze daar vooral behoorlijk lelijk over kan doen tegen de kinderen. Maar als de banden nog redelijk intact zijn met de ex en jullie de kinderen geregeld zien ... absoluut doen.
Ik heb een stiefdochter en stiefzoon in Co-ouderschap, maar wij hebben ervoor gekozen om ze niet op het kaartje te zetten. Er stond gewoon 'zoon van' en dan de naam van mijn man en mij. Wel stonden de kinderen op de voorkant verbeeld. Wij hadden een babyvogeltje met twee ouder vogels en op een zijtak twee kindervogels. Mijn man en zijn ex-vrouw vonden dit allebei de prettige manier om het te doen. We wilden geen 'halfbroertje' maar we wilden ook niet doen alsof hun moeder niet bestaat.
Mijn man heeft ook 2 dochters uit een vorig huwelijk en wij hebben onze dochter haar halfzussen gewoon als zussen op het geboortekaartje gezet. Ik vraag me alleen af hoe we dat deze keer gaan doen, want dit kindje is het volle zusje/broertje van onze dochter, maar dat is een zorg voor later.