Wij gaan zaterdag uit eten en heb zooooo'n zin in een garnalencoctail!! Maar lees op internet verschillende dingen.... Ben het pas vergeten te vragen bij de verloskundige en vind het ook zowat om hiervoor te bellen. Ik weet dat je ze mag als ze verhit zijn maar ik bedoel echt die kleine Hollandse garnalen.
Dit staat er in de zwangerhap app over garnalen. Ik heb alleen geen idee of de garnalen verhit zijn in die cocktail, zou ook uitzoeken of je die saus mag, zit daar geen alcohol in verwerkt (dacht dat dit wiskeycocktail saus is, eet zelf geen garnalen namelijk )
Dat is een goeie!!! Nooit aan die saus gedacht... Die wiskeysaus die je thuis gebruikt zit maar iets van 0.01% in volgens mij maar dit zal wel huisgemaakte zijn waar natuurlijk veeeel meer in zit!!
Hollandse garnalen worden direct na de vangst op het schip al gekookt omdat ze heel snel bederven. Verhit zijn ze dus al eens geweest. Zolang ze na de vangst niet al iets te lang ergens in een koeling liggen, zijn ze in principe veilig te eten. Als je naar een goed restaurant gaat zou ik het dus wel aan durven. Het risico zit hem namelijk in besmetting na het koken.