De ochtend voel ik me altijd topfit. Geen last van misselijkheid en/ of maagzuur. Tegen 10.00 begint bij mij eigenlijk misselijkheid en maagzuur op te zetten. De misselijkheid valt hier best mee, de maagzuur daarentegen is wel enorm sterk. Vanaf 10.00 bouwt het zich op. Gedurende de dag wordt het erger met een piek in de avond! Ik heb nu 4 weken met deze klacht gelopen en van alles uitgeprobeerd. Kleine maaltijden over de dag etc, vla, etc etc... Ik heb vooral last van maagzuur dat tot in de slokdarm te voelen is. Probleem dat nu ontstaat is het drinken. Bij alles wat ik drink, al bij kleine slokjes water, komt er meteen maagzuur op. Met als gevolg dat ik nog geen vochttekort heb, maar wel op weg ben naar... In overleg met de HA en VK is daarom besloten dat ik iets zou gaan gebruiken tegen maagzuur. Ben zelf niet zo van de medicijnen, maar ik merk wel dat ik echt te weinig vocht binnen krijg. Mijn vriend is net bij de apotheek geweest en heeft Emesafene (pillen) meegekregen, dat is wat is voorgeschreven. Als ik in de bijsluiter lees wordt dit vooral bij misselijkheid meegegeven. Werkt dit dan wel tegen maagzuur? (daar lees ik niks over). Er staat dat dit voor het slapen gaan ingenomen moet worden en zonodig 's ochtends bij het opstaan... Hoelang werkt dit dan? Ik heb het juist nodig vanaf de middag/ avond. Heeft het dan wel zin om dit voor het slapen gaan (standaard advies) in te gaan nemen?
Ik weet niet of t tegen zuur helpt. Wat je wel veilig mag gebruiken is omeprazol. Dat kan je eens voorleggen mocht emfesane niet werken.
emesafene helpt niet tegen brandend maagzuur. Ik heb van de ha maalox gekregen. Deze mag ik de gehele zwangerschap gebruiken en dat helpt me zeer goed. Ik gebruik ook nog rennies als ik maar een klein beetje last heb van maagzuur. De vorige zwangerschap had ik er heel veel last van, toen heb ik bijna niet gegeten daardoor. Drinken lukte wel. Ook overgeven deed ik vaak, voordeel is dat je dan gelijk van het zuur af bent.
Emesafene? Dat is naar mijn idee alleen voor misselijkheid... Hebben ze het daar verkeerd begrepen? Ik heb toen rennie duos genomen. Hielp mij meestal in slaap te komen. En ik merkte dat ik niet te vet moest eten. Mijn chips of pizza buien kwamen mij altijd duur te staan. Meestal eindigde het in overgeven.