De titel zegt het eigenlijk al! Ik ben echt zo bang dat het mis gaat. Ik lees hier zoveel verhalen van vrouwen die een miskraam hebben gehad o.i.d. Ik ben zo bang dat het bij mij ook mis gaat Hebben jullie dit ook (gehad)? Of maak ik me echt teveel zorgen? xxx
Ik snap het opzich wel dat je bang bent. Je bent ook pas in het begin van je zwangerschap Maar het is wel normaal dat je dat hebt hoor Ik heb het ook gehad Maar mijn eerste zwangerschap is helaas ook mis gegaan na 4-6 weken. Maar op een gegeven moment ben je die 12 weken voorbij en dan kan je het beter loslaten Althans dat had ik Maar je moet proberen al die hele nare verhalen toch te mijden Daarmee maak je jezelf echt gek ! Probeer toch te genieten van deze mooie tijd En je niet al te gek laten maken, Groetjes.
ik ben ook altijd bang geweest in het begin. het iss nog zo klein je ziet niks je voelt niks en dan denk je uhm zit het nog wel goed. blijft het wel zitten. allemaal vragen. nu ben ik 14 weken en nu wordt het beter ik maak me niet zoveel zorgen meer maar het blijft spannend altijd maar ik probeer nu wel meer er van te gaan genieten nog even en dan voel ik het misschien is dat weer een stukje verder dat je de twijfels aan de kant kan schuiven. maar ik snap je vlkomen. als je straks een klopppend hartje ziet dan krijg je al een stuk meer vertrouwen in alles. gewoon gaan genieten meid je kan het tch niet tegen houden. gefeliciteerd met je zwangerschap he liefs
Ik heb het in het begin ook heel erg gehad maar dat heeft er ook mee te maken dat ik vorig jaar mei een mk heb gehad (12 wkn) vruchtje was al dood met +/- 7 wkn... probeer idd de verhalen over miskramen niet te lezen, vooral als je er al angst voor hebt!!! Ik heb nu nog wel eens van "o nee" als ik bijv. een zeurend gevoel in de onderbuik heb maar dat blijf je denk ik houden als je als eens een mk hebt meegemaakt...!!! Het "probleem" is dat je het zelf niet in de hand hebt, als het mis gaat gaat het mis dus probeer er zo min mogelijk aan te denken en probeer te genieten!!! Groetjes Nelleke
ik heb tot 14 weken ook expres de verhalen over miskramen ed niet gelezen (soms ontkom je er niet aan maar ja). want iedereen wordt daar denk ik wel wat onzeker van. Je kan bijna alles wel weerleggen op jezelf : ow zij had krampen en t was mis.. ik heb ook krampen zal t mis gaan?? en dan is t waarschijnlijk gewoon bandenpijn. dus probeer je af te sluiten voor alle enge verhalen en ga genieten!
De kans dat het goed gaat is nog altijd veel en veel groter dan dat het misgaat. Waarom zou jij nou net diegene zijn waarbij het misgaat? Mij hielp het altijd om dat te bedenken
Dankjewel voor jullie lieve reacties Ik weet dat ik er niet teveel aan moet denken, maar ja dat gaat onbewust! Ik dacht eerlijk gezegd dat de kans dat het in de eerste 12 week mis gaat juist groter is dan dat het goed gaat dus ja waarom zou ik nou net degene zijn met het geluk dat het allemaal goed gaat. Ik denk dus heel wat pessimistischer dan jij, en dat is inderdaad niet goed nee! Vanaf nu alleen maar positieve gedachtes dus, en genieten van mijn kleine wondertje!! En dames gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet ervan! xxx
ik geloof (uit mn blote hoofd) dat het in meer dan 80% van de gevallen goed gaat, best wel heel erg veel dus. Ik denk dat iedereen de angst heeft dat het misgaat omdat het iets is wat je zo graag wil, gelukkgi bepaald je angst niet hoe het verder verloopt, maar dat je ECHT zwanger bent blijft de komende weken nog best onwerkelijk
Hoi Jezebel, Probeer niet te lang stil te staan bij die negatieve gevoelens, maar probeer het juist om te zetten in positieve gevoelens. Ik ben er heilig van overtuigd dat hoe negatiever je bent, hoe meer je jezelf in de put gaat praten en hoe meer je lichaam ook zal reageren op je negativiteit. Ik weet dat dit best moeilijk is, maar er is maar een hele kleine kans dat het misgaat en probeer ervan uit te gaan dat bij jou alles goed zal gaan. Succes! Groetjes banjabes