vraagjes mbt bevalling...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suzy83, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik ben inmiddels aan de laatste loodjes van de zwangerschap begonnen. nu ben ik nog even mijn lijstje aan het checken.
    en bij bepaalde dingen vraag ik me af of ik ze echt nodig heb en zoja waarvoor?! (sorry als ik heel dom over kom, maarja iemand kan het maar doe he hihi)

ik heb nodig:

een teiltje
    een ondersteek
    plastic zeil (zit dit niet in je kraampakket?)
    litermaat
    vuilinszakken

oja en er staat ook een molton en matrasbeschermer is dit voor babybedje of voor mij? molton met dit warme weer echt nodig?

ik zou het heel fijn vinden als iemand me uit kan leggen waarvoor ik dit precies ga gebruiken en waar ik het evt. kan halen. ja oke vuilniszakken koop ik niet bij de dierenwinkel dat snap ik wel haha.

of als iemand nog tips heeft wat slim of handig is met een thuisbevallig ... alle info is welkom!!

bedankt alvast weer dames...

liefs

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Je komt echt niet dom over hoor!!! Waar kan je je vragen het beste stellen als hier toch?

Ik ben niet thuisbevallen, maar kan je maybe wel wat tips geven over hierbovengenoemde.

Vuilniszakken heb je thuis al wel toch standaard? Zzeiltje heb je idd als t goed is in je kraampakket, litermaat waarvoor?? Teiltje om kind in te wassen ofzo??? Deze dingen klinken wel onnodig vind ik... Zou gewoon zorgen dat je kleertjes vd kleine klaar hebt liggen, thermometers 1 voor jou en 1 voor de kleine, plekje waar ze je kindje goed kunnen wassen ( kan vast zelfs in wastafel) Zeiltjes erg belangrijk natuurlijk als je thuisbevalt, maar die ondingen schuiven alle kanten op!!! Wat je kan doen is die dingen op je matras leggen en daaroverheen een oud matrashoes die je niet meer zal gebruiken zodat het blijft liggen en daaroverheen nog zeiltjes op de plek waar je ligt ;)

matrasbeschermer is vast wel voor je zelf dus dan en molton tjahhh ik vind dat ook niet nodig en idd zoals je zegt met dit weer...Ik zou me niet zxo heel druk maken, want als je lijstjes af moet gaan staat er zoveel onzinnige dingen op ;)

3. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie !! je stelt me idd weer gerust!!
    soms denk ik ook duh... vroeger bevielen ze gwoon zo zonder wat dan ook... en nou moet je zoveel onodige dingen aanschaffen terwijl ik dat geld dan liever uit geef aan mijn kleine mannetje straks. ik beval ook niet in mijn eigen bed (ik heb nl. een waterbed) en ik denk dan bij mezelf anders koop ik toch een nieuw matras als het echt te ranzig word ... ik bedoel in het ergste geval...

begin nu wel erg nieuwschierig te worden hoor 3 juli is de dag!! maar iederen roept die komt eerder en ik denk zelf ook in juni nog... hoopte op mijn verjaardag as dinsdag maar dat komt nu wel erg dichtbei hihi

4. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Teiltje voor de kraamhulp om evt. jou te wassen als je niet in staat zou zijn je bed uit te komen. Ondersteek ook voor als je je bed niet uit kunt na de bevalling en toch moet plassen (kun je lenen bij dezelfde instantie als waar je je bedverhogers haalt). Vuilniszakken (maar die heb je standaard wel in huis) voor het weggooien van de tijdens de bevalling gebruikte onderleggers e.d. Litermaat voor het op voorraad aanmaken van flesjes babyvoeding. Plastic zeil/matrasbeschermer ter bescherming van je matras tijdens en na de bevalling. Deze zit standaard in je kraampakket, maar er zijn ook een soort plastic hoeslakens te koop (thuiszorginstantie), kraakt ontzettend maar beschermt fantastisch :).

Molton zou ik gewoon gebruiken, maakt qua warmte niks uit en geeft extra bescherming aan het matrasje. Voor je het weet zitten er vlekken van poep of spuug in het matrasje. Ik maak standaard de bedjes op met een zeiltje (bij babytjes niet onder het hoofdje), molton en daaroverheen een gewoon hoeslakentje.

5. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    super ook jij bedantk voor de reactie.
    tja litermaat voor de flesvoeding is idd wel logisch alleen hadden ze het dan beter onder het stukje voeding kunnen plaatsen en niet bij thuisbevalling erg verwarrend voor een vrouw die er nog niet zo veel verstand van heeft!! ;)

maar gelukkig heb ik jullie...

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    ondersteek is ook om de placenta in op te vangen.
    wat ze bij ons ook fijn vonden was: de vuiniszak in een emmer doen, (hoeven ze niet steeds de zak open te doen), een strijkplank op de spullen op te zetten (of als je nog een tafeltje hebt staan ook prima:))
    verder zou ik zorgen voor dextro in huis en lippenbalsem!
    zorg dat je een schoon dekbedsetje en genoeg hoeslakens klaar hebt liggen. (2 is genoeg hoor;))
    Matrasbeschermer is idd voor je bed! Die zou ik er nu opleggen, voor als je vliezen breken.

De maatbeker kan ook gebruikt worden om je onderkantje te spoelen! (hechtingen/schaafwondjes.)
    Ennuh: alles komt goed:)

7. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Bij ons werd ook aangegegevn dat de litermaat ervoor was om na het plassen te kunnen spoelen met lauw water, want alles is dan een beeeeeeeeeeetje gevoeliger :p

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hier was de litermaat en om mee te spoelen na het plassen, maar ook om evt je vruchtwater in op te vangen voor als je twijfelt of het groen is of niet...

9. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    plastic zeil zat bij mij in het kraampakket kreeg het advies wel gewoon afdekplastic voor verven erbij te kopen.
    en de ondersteek is bij mij de vorige keer niet gebruikt, had toen bij de uitleen een ondersteek en rugsteun gehaald, de rugsteun was echt een aanrader als het hoofdeinde van je bed niet omhoog kan

10. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Een kan gebruiken om te spoelen vond ik altijd een grote knoeiboel worden. Handiger vond ik altijd om een bidon of een 1/2ltr flesje te gebruiken.

11. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL

he das een goeie, weet t nog van de vorige keer, moet je je bijna helemaal uitkleden om te plassen omdat anders alles nat werd met de litermaat, met een bidon huppetee op de wc, beentjes opzij en gericht spoelen!!!toppie

12. Bri

Bri Niet meer actief

heb al veel goede en nuttige tips langs zien komen. ik heb zelf altijd wel een molton op mijn matras liggen; ik heb er geen last van dat het dan warmer zou worden of zo.
    maar als je kort geleden bent bevallen, kun je echt als een gek gaan liggen zweten. ik vond het wel fijn dat dit niet rechtstreeks m'n matras in ging, maar grotendeels werd opgenomen door een extra laagje.

;) ik zou niet dezelfde kan gebruiken voor het spoelen van je onderkantje als voor het maken van de voorraad flesvoeding ;)
    voor het spoelen vond ik de kan van Moeders voor Moeders wel praktisch; maar kan me voorstellen dat het met een bidonnetje nog veel makkelijker gaat.

ik had geen teiltje én een ondersteek. Ondersteek alleen was wel genoeg, werd bij mij gebruikt om vruchtwater op te vangen (bij de eerste dan, omdat de vk toen de vliezen heeft gebroken) en beide keren voor de placenta.
    om mij op bed te wassen konden ze ook wel een van emmers pakken (ik moest 2 emmers bij de hand hebben - daar zetten ze inderdaad een vuilniszak in).

13. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    dames heel erg bedankt voor al jullie tips jullie stellen me aardig gerust. net is de kraamhulp op bezoek geweest en ook die heeft me gerust weten te stellen... hihi leuk vrouwtje ook :)

Deel Deze Pagina