tot wanneer kan ik op mn rug slapen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sampie1986, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    hallo tot wanneer kan ik op mn rug blijven slapen want ik hoor wel eens dat de baby niet genoeg bloed toevoer krijgt als je op je rug slaapt dus ben benieuwd wie er een beetje meer van weet want ik vind het namelijk wel prettig nog om op mn rug te slapen

groetjes samantha :D

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn vk vertelt altijd dat je moet slapen zoals jij lekker ligt en dus ook goed slaapt. daar hou ik me dan ook lekker aan. soms wordt ik wakker op m'n rug, soms op m'n zij.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik ben 39wk zwanger en slaap nog steeds op mijn rug, na een tijdje draai ik wel op mijn zij, maar zelfs op mijn zij ligt het niet echt fijn meer, ik wissel veel af, maar zolang jij nog lekker op je rug slaapt gewoon blijven doen

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mijn vk zei ook dat ik mocht slapen zoals ik wilde. Het kan idd hoor wat jij zegt, maar het schijnt dat je dit zelf dan ook merkt en dus ook niet lekker op je rug ligt...

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik merkte het op een gegeven moment echt dat ik niet meer op mijn rug kon liggen, werd er helemaal draaierig van. Dus ik denk dat je het zelf wel merkt als het niet meer kan.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zolang je nog lekker ligt op je rug, mag je zo liggen. Sommigen slapen zelfs nog heel lang door op hun buik!

Ikzelf slaap nu het lekkerst op mijn zij, maar af en toe lig ik ook wel op mijn rug.
    Het schijnt inderdaad dat het voor de doorbloeding van de placenta het best zou zijn als je op je linkerzij ligt.

In je slaap kun je natuurlijk ook op je rug rollen, kan geen kwaad hoor. Anders merk je t wel!

7. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    dank jullie wel voor de antwoorden!

8. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Mijn gyn zei me ook dat het geen probleem is zolang je je er zelf goed bij voelt.
    Als je zelf misselijk en draaierig wordt als je op rug ligt, vanaf dan is het ook niet meer goed voor je kindje.
    Maar tot die tijd kan het totaal geen kwaad

9. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Mee eens, ik lig ook nog prinsheerlijk op mijn rug te slapen, nergens last van. Pas als je last krijgt, niet meer doen, maar dan doe je het vanzelf niet meer als je draaierig wordt. ;)

Deel Deze Pagina