baarmoederhals

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lene86, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lene86

lene86 Lid

22 aug 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste

Gisteren ben ik op controle geweest, bn 22 wkn zwanger. Heb met mijn gynaecoloog over de harde buiken gesproken, ze gaat nu bij iedere controle mijn hals nakijken met echo voor de zekerheid. Deze was gisteren 5.1cm wat voor haar heel goed was, moet niet rusten enkel aanvoelen wanneer ik even moet gaan liggen, als de harde buiken met regelmaat komen moet ik even bellen. Nu mijn vraag, die baarmoederhals,wordt die geleidelijk korter? Is het zo dat bij iedere week vd zwangerschap een anderelengte hoort? Vriendin is ook zwanger en had op 25 weken 3.8cm...ook geen platte rust ofzo...

Groetjes Lene

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

de baarmoederhals kan bij elke vrouw anders zijn. Een baarmoederhals van meer dan 3 cm is normaal. Bij sommige vrouwen is dit 5 cm en bij andere vrouwen weer 3,5 cm. Per controle kan de lengte soms wel wat verschillen. Dat hangt af hoe er gemeten wordt. Zolang het boven de drie is kan het geen kwaad. Vaak gaat de baarmoederhals verkorten rond de uitgerekende datum. Onder de 1,5 cm is er kans dat de bevalling zich aandient en tussen de 1,5 en 3 kan het beide kanten op gaan. Dus of bevallen of er gebeurt niets. Met een baarmoederhals van 5,1 cm zit je zeker aan de goede kant! Succes.

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina