Mijn borst doet ontzettend zeer!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Coupie, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hoi Dames,

Vannacht werd ik in een keer wakker met een ontzettende pijn in mijn borst. Hij voelt ook echt extreem zwaar aan en aan de linkerkant (onderkant van mijn oksel) doet dit het meeste zeer.

Ik kon gewoon niet op mijn zij liggen en het aantrekken van een BH was ook erg pijnlijk. Vanochtend gyn gebeld en die zei dat het iets hormonaals was en dat ze niet goed wist wat ze ermee moest. Ze adviseerde huisarts te bellen om afspraak te maken :( ... Ik huisarts gebeld en die zegt ik kan niks voor je doen als je geen verhoging hebt. En die heb ik niet!

Ze dachten waarschijnlijk aan een ontstoken melkklier ... maar ik maak me zo druk of het niks gevaarlijks is voor de kleine :) ... Ik heb al gekeken of er iets vloeit uit mijn borst maar dat is niet zo. Ik heb het gevoel alsof ik moet afkolven, omdat die pijn me herinnert aan de BV periode van mijn zoontje.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of advies? (warme douche helpt niet heb ik net al gedaan).

Alvast bedankt! Fijne dagen.
    Liefs,
    Coupie

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    misschien zou je kunnen proberen richting je tepel te masseren, je geeft dan wel nog geen borstvoeding maar misschien wil dat wel helpen?

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    KLinkt idd wel als een borstonsteking, maar daar hoort wel verhoging bij.
    Bij stuwing hielp het mij ook wel om onder de warme douchestraal te masseren... kun je altijd proberen.
    Succes!

4. mama van j

mama van j Niet meer actief

Wat voor pijn is het?
    Voel je een soort naaldensteken?
    Ik herken de klachten.

Ik heb een keer gordelroos gehad en toen had ik ook voornamelijk pijn aan mijn linkerborst en dat liep door tot de linkerkant van mijn rug.
    Een bh aandoen deed ook zeer..
    En het voelde ook een beetje als stuwing, maar dan pijnlijker.
    Gordelroos hebben ze geen medicijnen voor, dat trekt vanzelf na een minimaal een week weer weg.

En anders zou het misschien een ontstoken melkklier kunnen zijn.

5. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hoi Dames,

Bedankt voor de reacties! Inmiddels heb ik het advies opgevolgd van Lola86 en Pcootje, ik heb onder de warme douche mijn borst gemasseerd van buiten naar binnen.

De eerste 30 seconden met tranen in mijn ogen en daarna werd de pijn wat minder. Er kwam een melkachtige vloeistof uit en daarna een paar kleine druppels helder vocht. De pijn was stukken minder (voor zover dat kan) en heb er de rest van de avond stukken minder last van gehad.

Eenmaal vanochtend wakker geworden en tijdens het omkleden zie ik in de spiegel dat mijn linkerborst bij de pijnlijke harde zwelling helemaal rood is geworden. De pijn is niet meer zo hevig als in het begin maar het zit er nog wel. Als ik mijn borst rustig masseer merk ik voelbaar een flinke zwelling vanuit de buitenkant naar de binnenkant van mijn tepel. Er komt wel geen vloeistof meer uit. Ik heb geen koorts of verhoging dus een ontsteking heb ik (nog) niet.

Ik ga wel gelijk maandag de gyn of huisarts bellen. Wie kan mij het beste helpen denken jullie?

Mama van J: Het voelt niet aan als naaldsteken maar echt als een soort van branderigheid onder je huid. Een zwelling die steeds groter en dikker wordt maar waar je niks aan kan doen ... sorry voor uitleg :(

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Fijn dat het enigzins verlichting heeft gegeven, Hoe is het nu?

Lijkt net of dr toch een melkklier verstopt zit.
    De roodheid kan wijzen op een ontsteking maar kan ook geirriteerde huid zijn door het wrijven.

Houd het in ieder geval in de gaten en mocht je koorts krijgen dan weet je in ieder geval waar het weg komt.

Huisarts of vk, maakt denk ik niet zoveel uit, ik zou gewoon die bellen waar je je het meest prettigst bij voelt.

7. Coupie

Coupie Niet meer actief

Sorry voor mijn late reactie!

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die heeft me onderzocht. Ik blijk last te hebben van geirriteerd/ontstoken klierweefsel. Voor mijn rode huis moest ik veel koelen met een koud washandje en blijven masseren ondanks dat het pijn doet.

Inmiddels gaat het stukken beter en de pijn is helemaal verdwenen. Dit kon anders aanhouden tot aan de bevalling. Maar gelukkig gaat het stukken beter.

Fijne jaarwisseling en bedankt voor je reacties!

Deel Deze Pagina