even een vraagje; heb sinds gisteren weer erg last van mijn stuitje gekregen en ook een soort steken in mijn bilspieren... ik ben receptioniste/telefoniste en zit dus de gehele dag! na een heledag gewerkt te hebben stap ik op de fiets naar huis en dat doet zo'n verschrikkelijke pijn! nu voelde ik het zelfs vanmorgen ook alweer heel erg en lijkt t vandaag alleen maar erger te worden! ben hiervoor enige tijd geleden ook al mee naar de huisarts geweest en hij zij dat dit meestal gewoon weer overgaat en het je bekkenbanden zijn, waardoor je meer op je stuitje zit, klopt dit? het is ook een tijdje weer weggeweest maar nu weer volop terug... heeft u misschien een tip hoe ik het beste kan zitten of oefeningen en wat het zou kunnen zijn? ik hou het zo echt geen heledag meer vol hoor... liefs relin
Hoi Relin, het klinkt alsof je last hebt van bekkenpijn. Dit hebben heel veel zwangere vrouwen en dit wordt meestal een beetje erger naarmate de zwangerschap vordert. Probeer zoveel mogelijk gelijkmatige bewegingen te maken. Tralopen met je voeten aansluiten; bij tillen door je knieen gaan, stofzuigen en dweilen met je voeten naast elkaar, dus niet stappen. Trek een goede stevige onderbroek aan. Wissel beweging en rust goed af. Als je veel zit net als jij, moet je proberen vaker te gaan lopen. Probeer dit zeker 10 min per uur te doen. Als de bekkenpijn je belemmerd in je dagelijkse bezigheden, kun je eens langs de fysio of menschendiek gaan. Groetjes Brigitte