Pijn aan stuitje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jannies, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannies

jannies Lid

6 aug 2012
    75
    0
    0
    De naam zegt t al; pijn aan t stuitje / kont. Hier heb ik nu een week last van en het lijkt steeds erger te worden. Vandaag even gestofzuigd en gedweild en ik ga al anders lopen van de pijn. Ben pas 10 weken zwanger.
    Iemand hier ervaringen mee of weet wat dit kan zijn?
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik ischias, maar pas rond 25/30 weken.
    Alvast bedankt!!

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Volgens iemand uit mijn datumclubje kan dit het begin zijn van bekkeninstabiliteit. Ik heb het ook, maar het zet gelukkig niet door. Wat je eraan doet weet ik niet precies, behalve dat je niet moet proberen door de pijn heen te zitten. Zoek vooral verlichting.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij is het bekken instabiliteit ja... Zit er een bekken fysio in de buurt? Anders; sterkte!

4. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Jep, dit komt vanuit je bekken!

5. jannies

jannies Lid

6 aug 2012
    75
    0
    0
    Hmm..dat is niet echt geruststellend ;) dat dat al kan met nog geen 10 weken zwanger..!? Geen idee of er een bekken fysio in de buurt is, zal eens navraag doen bij de verloskundige.
    Dankjewel voor jullie reacties in ieder geval.

6. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook last van maar dan alleen de rechterkant..?

7. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Geen idee wat het bij jou is.
    Maar ik heb dit van week 22 tot 25 gehad.
    Vooral tijdens het fietsen en lang zitten (op harde achter grond). Ik dacht ohh jee. Dat beloof niet veel goeds. Rond 25 weken werd ineens minder. Voor de zekerheid ook ff bij bekken fysiotherapie geweest toen al minder werd maar was bang dat k anders zwaar kreeg tot einde. Want had ook moeite met urine op te houden.
    Zij heeft toen gevoeld, pff dacht dat pijn over was maar voelde direct wel pijn maar ze kon geen afwijkingen vinden van scheef botje etc. Bij mij is de pijn nooit meer terug gekomen. Geen idee of t ergste al over was en of de bekken fysiotherapie geholpen heeft. Wilde jou moed geven dat soms mee kan vallen. Maar zou idd wel ff langs gaan.

8. jannies

jannies Lid

6 aug 2012
    75
    0
    0
    Wat fijn dat t bij jou weer over is gegaan!! Zo kan t ook :)

9. Zwartje

Zwartje Lid

19 sep 2016
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben 7 weken zwanger en heb ook al stuitpijn. Na de bevalling van mijn eerste heb ik 1,5 jaar last van bekken/stuitpijn gehad. Bij mij ging het over door acupunctuur. Nu heb ik het weer en start ik volgende week bij de bekkenfysio. Ik zou er niet mee blijven lopen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Pijn aan je stuitje/billen komt vanuit je bekken. Ik zou snel een afspraak maken met een goede bekkenfysio. Bij mijn begonnen de heftige bekkenklachten met 13 weken (ben nu bijna 16 weken). Ik heb hele goede tips gekregen van de fysio waarmee ik hoop de komende 6 maanden door te kunnen komen. Stofzuigen en dweilen zijn mij door de fysio per direct verboden, dat is ontzettend belastend voor je bekken. Ik doe dat dus echt niet meer, dan maar een vieze vloer. En zo min mogelijk traplopen en regelmatig even rusten.

11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hier ook sinds een aantal dagen last van mijn stuitje en heupen. Geen idee wat het is. Ik kan aan het begin en aan het einde van de dag amper lopen van de pijn:(.

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Er wordt zo snel met de term bekkeninstabiliteit gegooid. Je hebt echt niet zomaar bekken instabiliteit... Natuurlijk wordt het bekken van een zwangere vrouw instabieler, maar om van echte bekkeninstabiliteit te spreken ben je echt al heel wat stappen verder.

Meid op dit moment heb je echt nog geen bekkeninstabiliteit (gelukkig maar!!) Pijn aan je stuitje komt wel door het verweken van de ligementen. Je staartbeen wordt hierdoor beweeglijker en dat kan een zeurende pijn geven (alsof je stuitje beurs is) Probeer vaker te gaan verzitten en op wen zachte ondergrond, zodat je je stuitje ontlast.

13. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Stuitje komt inderdaad vaak vanuit je bekken, ik heb het ook bij lang zitten bijvoorbeeld. Thuis ga ik dan nu ook de bal weer op pompen vandaag, daar lekker op zitten.
    Verder heb ik al vanaf 7 weken bekkenpijn en mag ik inderdaad ook niet meer stofzuigen, dweilen, zo min mogelijk traplopen (lastig met nog een kindje ;)).

Als je echt wil weten of je bekkeninstabiliteit hebt (elke zwangere vrouw heeft het en mijn fysio noemt het dan ook niet meer zo, want je wordt niet meer serieus genomen met BI, omdat iedereen het tegenwoordig heeft ;)), maar als je het echt wilt weten, ik moet op mijn rug liggen, op een wat handere ondergrond en dan proberen je been gestrekt op te tillen.
    Dit kost mij zoo ontzettend veel moeite, maar zodra zij mijn bekken bij elkaar drukt kan ik het gewoon zonder moeite doen. Toen wist zij zeker dat ik al flinke bekken klachten had.

Bekkenfysio kan je goede tips mee geven hoe om te gaan met bepaalde dingen. Ik ben er 4 keer geweest en nu al 5 weken niet meer. Wil straks nog wel weer een keer gaan, want ze masseert ook bijvoorbeeld je lies spieren even los (die nemen veel werk over bijvoorbeeld).

Succes!

14. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ga naar een bekkenfysio! Ik heb dit drie zwangerschappen gehad en helaas nu nog steeds. Je krijgt dan goede tips en eventueel kan ze voelen naar de stand van je staartbeen die stond bij mij scheef en deze heeft ze recht gezet klinkt eng maar je voelt hier niks van, dit verlichte bij mij wel de pijn in mijn stuit maar heeft verder niks voor mijn bekken klachten gedaan.

15. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik kreeg het zo rond de 15 weken voor het eerst, flink last van mijn stuitje.

Ik heb toen de VK gebeld en die zei dat als het met een week erger werd of het 2 weken later nog steeds hetzelfde was dat ik contact op moest nemen voor bekkenfysio.

Gelukkig ging het stuitje pijn bij mij weer over, maar ik heb nog wel vooral einde van de dag pijn in mijn onderrug/billen. En met fietsen voelt het alsof ik de dag ervoor 100km gefietst heb ofzo, zo pijn doen de billen dan!
    Sommige stoelen zitten niet zo fijn en in de avond op de bank pik ik alle kussentjes in.

Als het erger wordt zoek ik een bekkenfysio op, maar voor nu maar even aankijken:)

Deel Deze Pagina