Ha meiden, Is dit voor jullie herkenbaar? Of iemand die er verstand van heeft? Sinds mijn zwangerschap merk ik dat mijn tong heel snel geirriteerd is, scheurtjes heeft en rood/dik wordt. Na wat gegoogle kwam ik op een fruitallergie uit en daar vallen in mijn geval deze onder: fruit: meloen, watermeloen, sinaasappels, tomaten, kiwi's. Ik merk nu steeds vaker dat het ook is met het eten van andere dingen, zoals vlees of vandaag zelfs bij een haribo snoepje. Zijn er meer vrouwen die dit herkennen? Zou het iets met zwangerschap (overgevoeligheid ) te maken hebben? Ik twijfel een beetje of ik hiermee naar de dokter moet. Het lijkt me vrij onschuldig.. Maar toch.. Graag adviezen van jullie
Hoi ik herken het. Heb zelf niet echt persé bij fruit maar heel veel andere dingen. En sowieso meer last van m'n allergieën dan normaal. Terwijl ik t bij m'n andere twee juist veel minder had! Volgens mij hoort t er gewoon bij.. Je weerstand is misschien wat minder. Vervelend is t wel!
Misschien even naar huisarts? Voor het zelfde geld heb je een en schimmeltje oid . Ik heb ook een fruitallergie maar ik krijg jeukende lippen en tong.
Ik krijg dat bij het eten van kiwi, walnoten en rauwe tomaat. Gevoel alsof er in je tong wordt gesneden. Bij mij is het trouwens wel vrij snel weer over. Als je er continu last van hebt zou ik toch even langs gaan bij de huisarts.
Landkaarttong. Heb ik meer last van als ik zwanger ben. Komt meer opzetten bij zure dingen zoals fruit en zure snoepjes. Ook bij tanden poetsen trouwens. Misschien heb je dat.