longonsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamamarjon, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    sinds 5 dagen heb ben ik erg benauwd door verschrikkelijke hoestbuien vooral de nachten zijn verschikkelijk, huisarts heeft een longonsteking geconstateerd, heb er antibiotica voor gehad en ventolin puffers voor momenten als ik echt geen lucht meer krijg, maar echt verbetering heb ik niet.

Ben bij huisartsenpost geweest maar daar geven ze eigenlijk aan dat dit normaal is bij het verloop van een longonsteking, dat ik het echt moet uitzieken hoe vervelend ook..

Ik heb dit nog nooit eerder gehad ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn, ik ben 30 weken zwanger en heb amper lucht ben lusteloos, hoest de hele dag door, ademhaling piept en borrelt veel slijm, en heb 0,0 energie, kan de trap amper op ben dan echt uitgeput :( herkent iemand dit bij een longontsteking?...

En zoja hoe lang duurde het bij jullie dat er verbetering was, of eventueel tips dat ik me wat beter kan voelen?..

2. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heel herkenbaar. Het duurt zeker een week voor je je weer wat beter voelt en het kan wel tot 6 weken duren voor je nietmeer zo kort ademig bent. Heb geen ervaring met longontsteking tijdens een zwangerschap, maar omdat je longen nu minder ruimte hebben, kan ik me voorstellen dat herstellen nog langer duurt.

Sterkte en beterschap.

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ja hoor dit hoort echt bij een longontsteking! Het is niet niks hoor en je moet het niet onderschatten. Veel rust nemen en rustig aan doen luister goed naar je lichaam.

beterschap hoor

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik had tijdens m'n laatste zwangerschap een longontsteking, best heftig. Was toen zo'n 31 weken. Ik heb astma dus wel bekend met benauwdheid maar toen ging het opeens zó veel slechter, werd met spoed opnomen zelfs. Ze dachten eerst aan een longembolie maar dat was het gelukkig niet. Het heeft wel een paar weken geduurd tot ik me weer goed voelde.
    Ik was trouwens ook ontzettend moe tijdens die longontsteking, niet normaal meer. Kon wel hele dagen in bed liggen...

Deel Deze Pagina