3x zwangerschapsvergiftiging? Ervaringen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovemy2kids, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik ben nu zwanger van ons derde kindje en heb bij mijn vorige 2 zwangerschappen zwangerschapsvergiftiging gehad.

Meestal wanneer dit bij de eerste zwangerschap gebeurd, heb je het bij de 2dezwangerschap pas later en minder erge vorm.
    Helaas was dit bij mij net andersom, bij 1ste zwangerschap bij 37 weken, bij 2de zwangerschap met 28 weken.

Omdat dit niet vaak voorkomt kunnen ze ook geen voorspellingen enzo doen.
    Maar vroeg me af of er mensen zijn die dit hebben meegemaakt en bij een derde zwangerschap weer zwangerschapsvergiftiging hebben gehad...

2. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik heb het bij de eerste ook gehad. Nu nog geen klachten, maar mij is juist verteld dat je bij een volgende zwangerschap juist eerder klachten kunt krijgen. Ben laatst ook al in het zkh geweest omdat er eiwit in de urine zat maar dat was gelukkig vals alarm.
    Hopelijk krijg je deze zwangerschap geen klachten. Succes!

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Gelukkig geen ervaring mee. Maar ik heb altijd begrepen dat je bij de volgende zwangerschappen er meer kans heb op herhaling en inderdaad, steeds vroeger en erger. Ken mensen die hierdoor niet aan een 3e kindje zijn begonnen. Grote kans dat het mis zou gaan.

4. hester81

hester81 Lid

19 okt 2008
    63
    0
    6
    Hier een positief verhaal, tenminste tot nu toe.
    Bij de 1e ben ik met 37 weken opgenomen en ingeleid. Bij de 2e begon de bloeddruk rond 23 weken al te stijgen, dus overgenomen door de gyn en medicatie gekregen. Dit is nog tot 38 weken goed gegaan en toen ben ik ingeleid. Nu weer zwanger, 35 weken en de bloeddruk blijft tot nu toe prima! De verloskundige vind het ook bijzonder. Als je het 2 keer hebt gehad, is de kans erg groot dat het bij de 3e zwangerschap weer komt en dan vaak eerder in de zwangerschap.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier bij de tweede wel iets minder heftig dan bij de eerste en bij de tweede ook iets later dan bij de eerste. Nu is het weer afwachten. Bloeddruk sluipt een beetje omhoog maar nog niks verontrustends... we blijven duimen!

6. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Hier zelf geen ervaring. Maar vriendin had bij de eerste 2 ook best hevige zw vergiftiging. Na de 2 e bevalling ging ze voetreflextherapie doen en ging alles snel beter. Bij de derde heeft ze gelijk voetrefl. Th. Gedaan en bleef der bloeddruk wonderbaarlijk laag. Baby is wel eerder gehaald want in der bloed was niet alles perfect. Maar t verbaasde haar gynacoloog ook hoe goed haar druk bleef en hoelang ze daardoor kon doorlopen.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Bedankt voor de reacties..!

Het zal toch afwachten blijven, maar duimen dat alles lang goed blijft gaan.

Doet me goed te horen dat het ook positief kan gaan aflopen!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eerste met 28 weken tegen vergiftiging aan..
    Tweede met 32 weken pre-eclampsie tegen hellp aan..

Mijn man durft geen derde meer, gyn kon ook niet zeggen hoe dit zou gaan verlopen omdat het vaak inderdaad de tweede keer beter gaat.

9. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Eerste zwangerschap pe/hellp gehad en met 23 wkn moeten bevallen, dit heeft ons zoontje niet overleeft. Nu ben ik bijna 26 weken en zo far, so good.. Blijft idd afwachten, maar onbezorgd; no way..

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jammer is dat he.. Dat dat onbezorgde weg is.. Ik leefde van afspraak tot afspraak.. Heb amper van mijn zwangerschap genoten..

En nog steeds zit de wens in me, een normale zwangerschap.. Maar ja..

Deel Deze Pagina