Hoi allemaal, Mijn vriend en ik gaan de cursus Samen bevallen volgen. Morgen is de eerste cursusavond spannend. het is handig om gemakkelijke kleding te dragen. ik trek een sportbroek aan moet mijn vriend ook makkelijke kleding aan? Zijn er misschien dames die de cursus al eens gevolgd hebben? Wat droeg jij toen?
Leuk! Wij hebben die cursus ook gedaan, echt een aanrader Ik kan me alleen niet herinneren dat wij gemakkelijke kleding aanmoesten We hebben wel wat ademhalingsoefeningen etc gedaan, maar sowieso hoeft je man daarvoor geen speciale kleding aan hoor. Heel veel plezier!
ik heb hem ook gevolgd bij mijn dochter. Maar volgens mij hoefde ik (wij) ook geen makkelijke kleding aan. Kon ook prima met gewone kleding. Enige dat een aantal keer mee moest was een matje om op te liggen. Vond het een interessante fijne cursus zo met een klein groepje. Wel vond ik het heftig dat het bij ons toen niet allemaal aanstaande ouders waren, maar ook een stel waarbij hun oudste al uit huis was geplaatst en de baby die ze toen droeg daar ook kans op maakte (is ook gebeurd).
ok ja ons is wel verteld om makkelijke kleding aan te doen dus doe ik alleen makkelijke kleding aan gewoon sportbroek.. o dat is niet leuk poeh lijkt me moeilijk dan je weet ook niet wat je dan tegen die gene moet zeggen zal wel niet voor niks uit huis zijn verplaats?
Erg leuk deze cursus ! Wij hebben nog steeds leuk contact met de mede cursisten. Makkelijke kleding hoefde niet, wel af en toe een matje/tuinstoelkussn voor oefeningen.
Zo'n cursus lijkt me ook zo leuk! Waar ga je dat doen? Heeft iemand enig idee waar je dat in alphen aan den Rijn kan doen? Ik heb al gezoncht op internet, maar kan het niet vinden...
Ik heb morgenavond de 2e les. Je moet 2 matjes of tuinkussens meenemen en 2 kussentjes. Gemakkelijke kleding is niet per sé nodig hoor.
Ook gedaan bij onze oudste dochter. Ik bewaar er nog altijd fijne herinneringen aan . Juist de samenstelling van mannen en vrouwen maakt het leuk net als de kleine groep. Wij waren met vier stellen. Aan de ontspanning- en ademhalingsoefeningen heb ik veel gehad tijdens beide bevallingen en hopelijk voor deze derde weer. Geniet ervan!
Ik vond dit echt een super goede cursus, ik heb er heel veel aan gehad. Voor mijn man was het zijn derde, voor mij de eerste. We vonden het allebei heel fijn om er op deze manier samen mee bezig te zijn. Voor mijn man was het de eerste bevallingscursus natuurlijk, en hij heeft er ook nog wel wat van opgestoken, maar was ook gewoon gezellig met alle stellen samen (zes in totaal bij ons). Heftig was wel dat één van de stellen hun kindje vlak voor de geboorte heeft verloren. Placenta functioneerde niet meer, bleek achteraf . Dat werpt voor mij voor altijd een schaduw over de cursus en de ervaring, ik kan er niet aan denken zonder ook aan dat stel en hun kindje te denken. Bij de terugkomavond waren zij er ook bij en hebben ze hun hele verhaal gedaan, dat heeft diepe indruk gemaakt...
Oh ja, gemakkelijke kleding is niet nodig hoor. Ik vond het met de 'praktische' kant heel erg meevallen. Maar dat zal er misschien net van afleggen welk accent de coach legt.
Ik vond de cursus overigens geweldig. We hadden een super leuke groep, met als gevolg dat 3 van de 5 stellen nog innig bevriend zijn en de kinderen ook samen. Veel plezier vanavond.