hoi dames, vanaf een week ok 18 voel ik onze kleine meid, het werd steeds erger en elke x als ik even rustig zat was ze duidelijk aanwezig en kon je alle bewegingen zien vanaf de buitenkant en reageerde altijd op mijn handen, nu vanaf vorige week is dit ineens veel minder, ik voel haar wel maar niet zo duidelijk meer en ze reageerd ook amper op mijn handen terwijl ze dat elke x deed. ik maak me niet echt ongerust maar vroeg me af of meer vrouwen dit hebben ik weet dat de baby op het eind minder beweegd maar das pas in de laatste weken. of zit er een beetje in ritme in op een gegeven moment? wat vinden jullie? ik ben 25 weken zwanger alvast bedankt
Het kan zijn dat je kindje anders gedraaid is en je haar daarom minder voelt. Voel je nog wel minimaal 10 bewegingen op een dag? Dat is volgens mij de richtlijn die verloskundigen aanhouden. Zelf zou ik gewoon even bellen en je vraag aan je verloskundige voorleggen voor de zekerheid
volgens mij zijn die 10 bewegingen vanaf 27/28 weken (tenminste dat staat op mijn papiertje) MAAR er staat ook dat als je je ongerust maakt of dat je eerder het kindje heel veel voelde je even moet bellen. Ik weet wel dat in die periode de baby soms ook dagen veel minder voelde. Hij had toen ook nog veel meer ruimte dus ik denk dat hij dan bijvoorbeeld gedraaid was. Maar nogmaals ook bij een beetje zorgen: even bellen! Beter één keer teveel!
bedankt voor de reacties! ja ik had er nog niet aangedacht dat ze misschien gedraaid zou zijn,, kan heel goed kloppen ik heb mijn placenta voor en eerst had ik daar obsoluut geen hinder van te schopte er gewoon door heen haha maar dat zou het nu ook wel kunnen zijn bedenk ik mij net! ik moet binnekort weer naar de vk en dag overleg ik even bedankt voor de tips alvast!
heb ik hier ook! kleine beweegt echt super veel, heel de dag door. soms ineens issie ' weg'.. geen beweging meer, ik kan hem dan ook niet meer voelen (ligt normaal rechts in mn buik, in stuit..schopt dus links) ik doe dan vaak even een ontspanningsoefening van yoga, en binnen een kwartier heb ik dan weer 'leven'.. verstoppertje spelen vind ie wel leuk geloof ik! maar, als je het niet vertrouwd moet je je vk bellen, daar is ze voor hoor!
bedankt voor alle lieve reactie's nadat is gister mn verhaal had getypt ben ik op visitie geweest en daar is ze weer hevig aan het draaien geweest, dus nu voel ik haar weer precies zoals als eerst haha, gelukkig!