wanneer krijg je iui behandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hopefull1979, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefull1979

11 okt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 hopefull1979, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    Lieve dames.

Ik ben nieuw hier, maar heb een brandende vraag.

Ik zal mezelf eerst even voorstellen:

Ik ben 33 jaar oud.

12 jaar geleden spontaan zwanger (niet geplande zwangerschap)
    gezonde zoon

vanaf 2006 3 miskramen ( 6wk, 7wk en curettage 8wk)

2011 levenloos geboren kindje met 33,5 weken.

Nu is het zo dat wij sinds 1,5 jaar weer proberen zanger te worden, maar het wil maar niet lukken. Ik heb al meerder rondes clomid gehad en diverse echo's om te kijken of er een eitje sprong. Al maanden veel rage rugpijn rond menstruatie en pijnlijke hevige menstruatie. Vaak cystes door niet gesprongen eitjes en er is al een verkleving weggehaald.

Ik ben er zo klaar mee met de hormonen. Ik vroeg mij af of ik ondanks dat ik in het verleden spontaan zwanger ben geworden toch in aanmerking kan komen voor IUI en hoelang moet je al bezig zijn voor je in aanmerking komt?

Ik moet nu weer 4 rondes clomid 100 slikken voor ik terug mag komen bij de gyn, dus kan de vraag niet aan haar stellen. vandaar dat ik de vraag bij jullie neerleg ;)

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wat heb jij al een heftige weg afgelegd zeg!

Krijg je een eisprong van de Clomid? Ik zal toch aan de bel trekken bij de gyn als het voor je gevoel niet goed zit.
    Plus 4 maanden is wel erg lang vindt ik zelf.

Wij kregen iui ondanks dat ik toen pas 19 was omdat ik pcos heb en mijn vriend slecht zaad.

3. hopefull1979

11 okt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 hopefull1979, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    Wat fijn dat je gereageerd hebt Kiekies.

Mijn eitje groeit wel, maar springt niet altijd met clomid. Mijn gyn zegt dat ik beginnende? PCOS heb. Ze hebben in al die maanden 1 keer een goede progesteron gemeten dus gaat ze er vanuit dat ik een eisprong heb. De maanden daarop lage progesteron <10.

Het liefst wil ik weten waar ik aan toe ben. Als een iui gestart wordt weet je in ieder geval wanneer je een eisprong hebt en krijg je pregnyl om de eitjes te laten springen. Nu is het elke maand weer afwachten of dat zo is. Al 2 keer toe dacht ik zwanger te zijn, omdat ik overtijd was, maar dan bleek de follikel een cyste te zijn geworden.

Maar als ik jouw verhaal goed lees, dan heb je dus wel kans op een IUI als je PCOS hebt en dat geeft mij weer enigzins moed.

Verder is mijn partner nooit onderzocht (alleen bloedonderzoek ivm chromosonen) en dit vind ik ook vreemd, Zij zegt: Je bent in het verleden al een keer zwanger geworden van hem, dus wij zien geen reden voor verder onderzoek naar de kwaliteit van het zaad.

4. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Wat een rare gy hoor ... sorry ik ben de eerste x ook gewoon uit me zelf zwanger geraakt bij de tweede lukte dit niet ... oorzaak bij mij en mijn vriend hij bleek slecht zaad te hebben en ik ook iets wat nie goed is ..... dus nu i.u.i en 100 mg clomid etc etc ... ik zou toch maar is er op aan sturen dat zijn zaad ook gewoon onderzocht mag gaan worden . om gewoon meer zekerheid te krijgen waardoor het gewoon weg zo lang duurd ... las laatst wel ergens op internet dat je ook online thuis testen kan kopen om als man zijnde te kunnen zien of ze goed zaad hebben ... maar ik vind dat die gyn wel iets beter mee mag gaan werken ...

vooral omdat je ook al best lang bezig bent ...

ik wens jou veel succes en sterkte en sta er maar op dat ze hem ook gaan onderzoeken dat hoort standaart te gebeuren ;) ...

Groetjes

5. hopefull1979

11 okt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie Sankyra.

Ik ga er denk toch maar op aandringen dat mijn man zijn zaad onderzocht wordt. Ik neem aan dat ze dit sowieso onderzoeken als er eventueel een IUI gestart wordt?

Ik wil niet teveel klagen, want er zijn genoeg vrouwen die nog helemaal met lege handen staan, maar mede door de gebeurtenis in 2011 wil ik zooooooo graag en levend kindje in mijn armen houden.

Ik hoop dat het jullie ook goed gaat.

6. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Jeetje zeg, wat heb je veel meegemaakt!

Ik wil even reageren op het feit dat ze het zaad niet controleren. Mn man en ik hebben een zoontje van 4 jaar, binnen een paar maanden zwanger. Bij de 2e wilde het maar niet lukken, dus met 8 maanden naar de huisarts (gezegd dat we ruim een jaar bezig waren), mn gevoel zei dat het niet klopte. De huisarts gaf ook aan dat mn man zich al bewezen had, nou ik ook, want we hebben samen een zoontje. Toch bleek dat het aan mn man lag. Inmiddels 7 weken zwanger via ICSI. We hebben 8 keer IUI gehad, zonder resultaat, achteraf was het zaad vaak onder de maat voor IUI en zelfs voor IVF.

Nu lees ik wel dat je ook miskramen heb gehad, dus wel vaker bevruchting, dus denk dat het zaad dan wel goed genoeg is. Bij ons was het waarschijnlijk echt een lucky shot of de laatste jaren echt een stuk verslechterd.

Ik neig ook naar PCOS, ook was mn luteale fase maar 12 dagen en ik had altijd het gevoel dat mocht het tot bevruchting komen er niet genoeg tijd was om in te nestelen. Had altijd 5 dagen na eisprong hoofdpijn en wist dan altijd al dat het niet gelukt was.
    Tijdens IVF/ICSI krijg je progesteron, dit heeft mn lf ook verlengd.
    Zou toch nog een keer aan de bel trekken, vragen of je toch metingen mag laten doen en pregnyl mag krijgen en dan zelf klussen. Ondertussen zaad laten controleren. Of min. 1x IUI vragen, dan wordt je ook gecontroleerd, krijg je pregnyl en hoor je ook hoe het kwaliteit van het zaad is.

Succes, hoop dat je snel zwanger mag zijn en een gezond kindje mag krijgen. Geef de moed niet op.

7. hopefull1979

11 okt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Happy1978 bedankt voor je reactie. Ik ben er vergeten bij te vermelden dat de eerdere miskramen van een andere partner zijn. van mijn man ben ik alleen in 2011 zwanger geraakt. Eigenlijk wilde ik aangeven dat ik in het verleden met mijn toenmalige partner vrij makkelijk zwanger raakte en snap daarom niet dat ze het probleem alleen bij mij neerleggen.

Apart he dat je zelf al weet of het goed is of niet. Ik hoor hier vaak mensen roepen dat ze pijnlijke borsten, blauwe aderen en lage rugpijn hebben als ze denken zwanger te zijn. Ik heb dit maandelijks, dus denk als ik deze klachten een maand niet heb ik echt zwanger ben haha

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb pcos en geen eisprong van mezelf. Ik ben voor mijn eerste zwangerschap begonnen met Clomid 50, 100 en toen 150 mg. Maar ook met Clomid geen eisprong. Dus toen meteen overgaan op het spuiten van hormonen (Gonal-F en Ovitrelle) in combi met IUI. Bij mijn man is alles eigenlijk goed, maar de IUI doen ze bij mij om alles juist te optimaliseren. Toen de 1e ronde raak, en zitten nu in de wachtweken van de 5e IUI.

9. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Beste Hopeful1979,

ik vind het ook heel raar dat het zaad van je man niet is onderzocht (is nl best makkelijk aan te komen, geen ingewikkelde medische handelingen...). Heel plat gezegd, kan jullie eerste zwangerschap een lucky shot zijn geweest...
    Ik heb begrepen dat bij een uitblijvende zwangerschap altijd man en vrouw worden onderzocht.
    Voorafgaand aan iui wordt eerst gekeken of het zaad wel geschikt is daarvoor en het wordt vervolgens opgewerkt voordat het geïnsemineerd wordt.
    Zelf heb ik ook 5x iui gehad (x met clomid 3x met menopur(naar ander zkh)). Helaas zonder resultaat.
    Iui wordt ook toegepast bij onbegrepen sub/infertiliteit.

Ik hoop dat je snel met je gyn hierover kan praten!

Succes!

10. hopefull1979

11 okt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Vandaag ronde 16 ingegaan en ga toch nog maar 1 maand clomid slikken.

Volgende maand ga ik contact opnemen met de gyn en vragen of zij ons aub verder kan helpen. Ik heb echt het idee dat ze mij minder serieus nemen, omdat ik al bewezen heb zwanger te kunnen worden op de natuurlijke manier.

Het duurde bij mijn laatste zwangerschap 13 maanden voor ik zwanger was. Wij hadden toen net een afspraak met de gyn gemaakt.
    Het kan dus inderdaad een lucky shot geweest zijn.

Ik houd jullie op de hoogte dames ;)

11. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heb je al veel meegemaakt zeg. Maar ook ik snap niet dat ze het zaad neit onderzoeken. Ik heb al een dochter uit een eerdere relatie, toen ik met mijn man zwanger wilde worden lukte het ook neit, in ons ziekenhuis hebben ze gelijk als eerste het zaad getest, was heel slecht, we kwamen op de wachtlijst voor ICSI, maar tijdens het wachten bleek ik toch spontaan zwanger te zijn, ze geloofde het niet eens. Maar ik heb nu dus 2 prachtige dochters. Nu willen we een 3de en hebben we weer hulp gevraagd, ze hebben weer als eerste het zaad getest en na t stoppen met roken is het zaad 3x beter geworden, daarom gaan we nu eerst iui proberen. Ik vindt dus echt dat ze je beter moeten helpen, ze moeten goed naar je luisteren. En zo'n zaadtest is zo gepiept wij kunnen de uistlag altijd al na zo'n 3 dagen hebben. Ik ga voor je duimen, want ik hoop zo voor je dat je nog zo'n prachtig wondertje erbij krijgt.

Deel Deze Pagina