na de bevalling trillen brrrr

Discussie in 'De bevalling' gestart door babydreame, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    ik heb 2x meegemaakt dat waneer ik bevallen ben dat ik zo ga trillen
    ik heb het dan zo koud wil dan het liefste gelijk onder de warme douche
    wat hebben jullie er tegen gedaan en hielp dat ook??

2. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik had het ook, en het schijnt normaal te wezen.
    Ik trilde zowat van het bed.

Toen ik gedoucht werd was het al minder. Maar na een paar schuimblokken was het voorbij :) .

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    bij de eerste niet.. tweede wel enorm.. Ik had ook wat zuurstof te kort dus misschien heeft het daar mee te maken?

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik had het niet meteen na m'n bevalling maar ik heb wel de eerste dagen na m'n bevalling heel erg getrild. Ik had het ook heel koud de hele tijd.

5. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Dat komt door de inspanning van het hele gebeuren, heb ik gelezen.
    Vaak worden warme sokken aangeraden, tijdens de bevalling.
    Heb er zelf geen last van gehad.

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ze hebben me toen cola gegeven en chocolade koekjes - heerlijk!! Wat een beetje meer bloed verloren dan normaal en een dag niet eten helpt ook niet! Lekker een douche gepakt (wilde ik echt, voelde me zo vies!!) en toen was het al iets beter!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Heb het beide keren gehad. Is volkomen normaal. Waardoor het precies komt is niet bekend, maar wat een rol kan spelen: grote inspanning, daarna de ontlading (zowel van lichamelijke inspanning als emotioneel), enorme productie van endorfine en andere 'doping', zweten en daarna snel afkoelen.

Gewoon laten rillen en bibberen, gaat vanzelf weer over. Ik vond het wel fijn om gelijk een beetje 'afgepoetst' te worden. Na het douchen (bij de 2e dan; bij de 1e mocht ik niet meteen onder de douche omdat ik te zwak was) voelde ik me gelijk veel beter! Als je nog niet mag douchen, trek dan wat droogs/warms aan.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij mij had de kv een strandlaken over me heen gelegt en daarna het dekbed zodat ik er lekker warm bij lag.
    maar nadat ik gedoucht had voelde ik me echt wat beter.

liefs doris

9. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    ik ook hoor:)

10. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Heb het bij allemaal gehad.

Lekker douchen erna en een warme kop thee en heerlijk onder de deken hielp bij mij erg goed.

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Heb het ook bij alle 3 gehad echt niet normaal meer, zelfs hechten was moeilijk. Moest me gewoon concentreren om stil te liggen. Nou ja gaat vanzelf weer over, zeker na het douchen wel. Rustig aan doen.

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Jaaa! Hier ook, ik was het alweer bijna vergeten, maar inderdaad.... ik heb het ook gehad. Ook steeds tussen de weeën door, zodra ik even kun ontspannen, begon het trillen weer.
    Na de bevalling moest ik de OK in ivm de placenta. Toen ik wakker werd uit de narcose was het trillen over.

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yep hier ook gehad, vanaf de eerste wee, zo erg had de VK het ook nog nooit gezien, na de bevalling was het weg. Was erg vermoeiend.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik trilde ook heel erg al tijdens de weeen door had ook totaal geen energie meer. Had niets gegeten die avond en nacht voor de bevalling. Ik heb een glaasje ranja gekregen haha maar toen sem eruit was trilde ik echt heel erg kom me benen niet stil houden ook kon ik sem niet vast houden was zo bang dat ik hem liet vallen door me getril.

Maar na het douchen was het gelijk over toen voelde ik me ineens weer topfit??!!! haha

15. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb ook gehad, voornamelijk dat m`n benen erg trilde. Erg handig als de vk je onderkant aan het hechten is! Bij mij kwam het door grote inspanning en adrenaline enz.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier net zo! Ook enorm getrild

17. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    hier ook enorm getrild na de bevalling, vooral mijn benen, moest er zelf wel enorm om lachen, kreeg ze gewoon met geen mogelijkheid stil.

18. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik had het vlak voor de keizersnede, een warme douche zat er voor mij niet in naderhand ;)

19. Tese

Tese Niet meer actief

Had ik ook! Ik zat te shaken dat was niet normaal! Na een douche en wat te eten/ drinken was het al een stuk minder.

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik kreeg een heerlijke, (ver)warm(d)e deken over mij heen! Toen was het ook zo voorbij..

Ik denk dat het ook wel een beetje spanning/zenuwen zijn die er op dat moment uitkomen...

Deel Deze Pagina