Buik 3e zwangerschap groter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robynn, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik had al een topic geopend met dit onderwerp,
    maar zag dat deze gesloten was..

Wil er nog even op terugkomen..
    Ik ben nu inmiddels alweer bij een aantal controles geweest..
    Heb navraag gedaan over het stabiliseren van de buik..
    Met name bij een 3e of meerdere zwangerschap..

Volgens mij komt het er op neer, dat doordat er al 2x (of meer)
    een buik is geweest, je lichaam dus sneller op standje "zwanger" gaat staan.
    Dat je buik niet groter (of veel groter) zal worden dan de eerdere keren..
    Maar dus wel eerder veel groter kan zijn dan de eerdere keren..
    Dat is bij mij nu dus het geval..ik lijkt echt 7 maanden zwanger..
    Ik word er wel eens angstig van..ik hoop maar dat het niet te groot word die buik van mij..

Toch zou ik graag nog wat ervaringen willen lezen van andere mama's..

2. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Ik had dit al bij de tweede, kon t met 8 weken al niet meer verstoppen en bij deze x dus ook niet. Mijn bmhoogte ligt alleen nu ook ver voor en vandaar krijg ik dinsdag een groeiecho. Zelf denk ik dat dit niet een Veel groter kindje zal zijn maar goed we zullen t zien ;)

3. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het klopt inderdaad dat je buik sneller groeit omdat je lichaam het zwanger zijn herkent en sneller uitzet.
    Maar ik was bij mijn tweede kindje wel een stuk groter op het einde, maar hij woog ook een kilo meer dus het kan ook daar aan gelegen hebben.
    Was je buik bij je tweede zwangerschap op het einde groter dan bij de eerste? Ik denk dat het ook verschillend is van vrouw tot vrouw aangezien dit ook niet bij iedereen het geval is!
    Hier even het verschil (beide 38 weken zwanger):

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook voor de derde keer zwanger en buik wel wat groter als bij de tweede maar niet overdreven groot.

Je buik is al een paar keer opgerekt geweest dus dan gaat het gewoon wat harder, kindjes hebben meer ruimte nu. Ik denk zelf ook dat dit kindje weer iets zwaarder gaat worden dan de tweede.

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Wat een verschil emlilo , mooi hoor!
    Hier ook met eerste zeker verschil qua buik grootte! Van eerste helaas geen foto's bijgehouden. Maar was overduidelijk. En idd zal zeker per vrouw verschillen

6. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    10423959_10153248479897892_7002326630615049413_n.jpg

Ik ken het haha .. ben nu 14 weken ver en lijk wel 6 maand ofzo
    had het ook nooit kunnen wegsteken tot m'n 12 weken
    Vanaf week 5 had ik al een hobbeltje , nu al echt een zwangere buik

Daarvoor was ik behoorlijk slank

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Nee ze waren allebei gelijke grootte ..
    Het gaat mij ook om dat ik geen striae krijg.
    dat heb ik tot nu toe ook nooit gehad bij een zwangerschap
    zou het toch zonde vinden als dat nu ineens wel gebeurd..

Maarja er maar vanuit gaan, dat de buik nu een poosje "stabiel" blijft..
    Dat is wel wat de VK zei..

8. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier idem dito.
    Ik ben nu 31 weken zwanger en iedereen denkt dat ik al 42 weken zwanger loopt.

Heb nu dan ook een enorme buik.
    Had bij nummer 3 al een buik waar je u van zegt maar nu is hij helaas nog groter :(

Uk is nu ook al 6 pond terwijl ik officieel nog 8,5 week moet tot 40 weken.
    Baarmoeder lag met 29,5 week al op 39 weken.
    Ben nu dan ook bang dat mijn water spontaan breekt.
    Dit dat uk 6 weken voor ligt, ik veel vruchtwater heb,en de baarmoeder enorm voor loopt (10 weken).

Elke week dat uk erin zit ben ik blij.
    Dinsdag weer een groeiecho.
    Heb ik elke 2 weken.

9. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij groeide mijn buik bij de derde wel sneller, maar staat nu echt al n week of 6 aardig stil en blijft het vrij stabiel, dus ben nu qua groei weer ongeveer als bij de andere twee.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    In het begin viel het me mee. Bij de eerste twee had ik beiden een erg opgeblazen gevoel in het begin en vanaf week 8 al zwangerschapsbroeken aan. Nu niet gehad, pas met week 11/12 eens uit de kast getrokken. Maarrr, nu (met 16 weken) wel echt een buikje. Nog niet zoals hier boven bij Auraly, maar wel duidelijk zwanger. Mensen durven het ook wel te vragen nu.

Ik dacht laatst vooral, jemig, toen ik mijn baarmoeder zo hoog voelde. Ik heb af en toe harde buiken en als ik dan ook een volle blaas heb, voel ik mijn baarmoeder tot net onder mijn navel! Hallo! In rust was het iets lager, maar toch behoorlijk hoog al. De VK zei dat mijn baarmoeder gewoon heel snel de lucht in groeit nu. Aan de onderkant en de zijkant is nog ruimte zat, maar door het 'aha' gevoel van je buik groeit hij meteen direct de lucht in en daardoor ook wat meer buik.

Ik vond het 2/3 weken geleden niet zo heel leuk, omdat het nog zo dikkig voelde. Nu voel ik me wat meer zwanger, en 16 weken klinkt ook alweer wat verder dan 13/14 weken. Ik vind het meest pas leuk worden als ik het kan voelen en lekker die schopjes hier en daar. En toevallig voelde ik het van de week een aantal keren voor het eerst kriebelen <3

11. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Volgens mijn schoonmoeder worden mijn buiken kleiner... ikzelf zie het niet zo...

12. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    mijn buik groeide wel eerder bij de derde maar had bij de eerste toch echt de grootste buik:D nu bijna 6 weken en al een (darmen) buikje nu draag ik dan ook wijde truitjes met een vest :p

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier nu 3e kindje (8ste zwangerschap) met 4 weken aan de positiebroeken. De 2e had ik zeker een grotere buik als bij de 1e. Maar ook veel vruchtwater. Ben benieuwd hoe hij nu gaat worden, liever iets kleiner dan bij de 2e. Dit is nu mijn buik bij 9 weken en mijn darmen zijn al een hele tijd weer rustig.

14. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Bij mij juist kleiner nu scheelt behoorlijk wat

15. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ging het de eerste weken sneller. Vorige keren zag je (bijna) niets en nu toch echt een duidelijke buik. Vanaf 12 weken was die darmenbuik wel weg en zag je een klein bobbeltje. Nu toch al wel heel duidelijk te zien, waar het de eerste keer pas va 20 weken en de tweede keer va 18 weken een beetje zichtbaar werd.

16. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Dus allemaal verschillende verhalen..
    mooie buikjes voorbij zien komen op de foto's <3
    Voor mijn gevoel is mijn buik nu ook stabiel, en had ik een groeispurtje gehad ofzo..
    Ach..je kunt er toch niets aan doen hoe groot je buik uiteindelijk word..
    T'is gewoon ineens van wow.. als je in de spiegel kijkt haha..
    Kan me gewoon niet voorstellen dat ik zo'n buik had bij de vorige 2..
    Ging toch iets geleidelijker aan.. ach als ie nu een paar weekjes een beetje gelijk blijft..zitten we weer op schema :D

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had eerder een buik en heb een iets grotere buik dan vorige keer op deze termijn, maar vorige keer had ik een kleine buik en moest ik zelfs een groeiecho om die reden. Nu ik vorder gaat het geleidelijker.

18. Scandi

Scandi Lid

3 nov 2014
    31
    0
    0
    Hier nu ook 3e kindje, maar 8e zwangerschap. Mijn buik is nu veel kleiner dan bij de vorige twee zwangerschappen. Ik eet nu voor een groot deel e-nummervrij en het gaat beter met mijn schildklier dan in de vorige zwangerschappen. Ik denk dat ik daarom een kleinere buik heb.

Deel Deze Pagina