Pijn bij 2 kuiltjes in rug

Discussion in 'Zwangerschap' started by NRR, Nov 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NRR

NRR Actief lid

Apr 16, 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Hallo lieve allemaal!

Sinds een tijdje heb ik na rust, dus bijvoorbeeld zitten op de bank of liggen op bed, met het opstaan echt flinke pijn op/onder de 2 kuiltjes in mijn onderrug.

Ik loop dan ook echt moeilijk en verstijf automatisch helemaal met het opstaan. Vooral met plat liggen lijkt het daarna het ergst te zijn. Ik heb er niet veel aandacht aan besteed, maar nu lijkt het ineens erger te worden. Vooral na veel beweging en daarna een moment rust loop ik gewoon als een eend :p

Wat kan dit zijn? Een echte buik heb ik nog niet... Op internet wordt ik niet veel wijzer. Want bij BI straalt de pijn toch vaak door naar benen of schaambeen? Ik heb wel met lopen dat het dan ook echt links/rechts in mijn rug afwisselend erger is even. Na een paar meter lopen is de pijn vaak al stukken minder.

Alvast bedankt voor de reacties, ik weet dat het moeilijk is om hier antwoord op te geven. Maarja dit is pas mijn eerste zwangerschap en alles is nog zo nieuw :)

Kus

2. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    ik denk dat je last hebt van je SI gewrichten! Ga maar eens Googlen of je je daar in kunt vinden! De fysio kan je oefeningen geven en of kraken/recht zetten. Sterkte!

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Een veel voorkomend probleem bij zwangeren. Hoop niet dat het erger wordt. Misschien verstandig om even langs de fysio te gaan

4. Me84

Me84 Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,180
    363
    83
    Idd naar fysio gaan..
    Ik had er ook erg veel last van..
    Er keihard op laten drukken/masseren en warm houden verlichtte ook wel wat.

5. NRR

NRR Actief lid

Apr 16, 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt! Heb even gegoogled op SI gewrichten en het was erg herkenbaar.

6. Truike

Truike Niet meer actief

Zeer herkenbaar! Ik ben ook 17 weken zwanger (van de tweede) en heb net gisteren het eerste consult gehad bij een bekkenfysiotherapeut. Zij zag al direct bij de manier hoe ik ging liggen waar de problemen waren en na een paar korte (en pijnlijke) testjes was het duidelijk: problemen met mijn SI gewrichten. Nog deze week gaan we starten met therapie.
    Ik raad je aan om contact op te nemen met een fysio, het beste is een bekkenfysio, die weet net wat meer. Veel succes!

Share This Page