Ik ben zelf astma patient en heb vaak een longontsteking gehad de ene keer met koorts en de andere keer zonder.Het kan echt beiden. Kan zijn dat je een longfoto moet maken maar dat hoeft niet. De ene arts geeft antibiotica en soms(ligt aan de benauwdheid etc) een kort kuurtje prednison maar dat is meer als je astma hebt. Om het slijm weg te transporteren uit je longen zou je kunnen huffen. Je krijgt wel een hoestbui maar het slijm ben je wel een tijdje kwijt. Huffen en hoesten Huffen en hoesten zijn twee technieken om het slijm dat wordt geproduceerd en dat is blijven hangen, weg te transporteren uit de longen. Huffen is een lange sterke uitademing vanuit de keel. Deze oefening kunt u vergelijken met het wasemen als u uw bril schoonmaakt. Huffen Adem diep in. Open uw mond. Stoot de lucht krachtig uit. Kan trouwens ook zijn dat je bronchitus hebt.En mocht je het echt benauwd krijgen dan zou ik bellen met de huisartsenpost. Vind het trouwens een beetje raar dat je pas morgen terecht kan. Mocht het in de nacht moeilijk gaan kan stomen in de badkamer ook wel eens helpen.Sterkte voor vanavond en ik hoop dat het meevalt. ((knuffel))
Bronchites heb ik ook al een aantal keer gehad maar nog nooit met die pijn.... Ik ben gisteren avond voor ik naar bed ging even onder een goede warme douche gaan zitten maar kwam niet veel los.
Ja, volgens de HA was het een spier ofzo....Wel vaag dat dat in 1x op komt zetten....Mijn longen klonken goed. Ook zei hij dat het misschien een lichte vorm van hyperventilatie kon zijn???? Maar waar dan ineens die hoest vandaan komt.... Ja ik ben ook weer lekker vroeg wakker he, pfff....Ik werd wakker van pijn nu niet links maar over heel de breedte van mijn rug, niet met ademen maar gewoon constant, de pijnstreep zat net iets onder mijn shouderbladen. Nu is de pijn helemaal weg ook de pijn links en met ademen is bijna weg.
Inderdaad, gelukkig geen longontsteking!!! Wel vervelend dat je pijn hebt natuurlijk. Zit er geen zenuw knel ofzo? Ik heb dit ook eens gehad, alleen dan wat lager en kreeg oefeningen mee van de HA.
Ik tilde een keer een beetje verkeerd en beschadigde daarmee een tussenribspiertje. Dat deed echt heel erg zeer, ik kon de rest van die dag niet normaal lopen of de kinderwagen duwen zonder pijnstillers. Kan dus wel kloppen. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon maandag nog even terugbellen.
hoihoi, de symptomen die je hebt opgenoemt komt me heel bekend voor ik heb het nu al heel lang een paar maanden en ben vorige week zondag naar de hap geweest had ik last van maagzuur en ontsteking in me slokdarm. nou pillen gekregen en pillen om rustig te kunnen slapen. nou ging helemaal goed. sinds gisteravond had ik weer die pijn weer de hap gebeld moest direct komen omdat het veel minder moest zijn. toen bleek dat ik het syndroom van teitze heb. dan heb je ook pijn in die streek. misschien heb je er wat aan. groetjes claudia