Echo op 6 weken en 2 dagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TiTaRa, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hoi hoi allemaal,

Volgende week donderdag ga ik naar de huisdokter voor een echo... Dan ben ik namelijk 6 weken en 2 dagen zwanger. Wat zou ik al allemaal te zien gaan krijgen? Zou het hartje dan ook al hoorbaar zijn???

Op 15 februari moet ik naar de gynaecoloog maar omdat ik zolang niet kon wachten wou ik ook al tussendoor ff naar de huisdokter voor een echo.

En mijn waardes zien er ook super uit: vorige week maandag waren de waardes 164 en gisteren waren mijn waardes 6390!! Goed he!!! :D

2. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Normaal gezien zal je wel het vruchtje zien, maar het hartje horen zal kantje boordje zijn. Mss net iets te vroeg. Maar wie weet heb je geluk!

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    je zou een hartje kunnen zien , voor de rest is het net een grote kofie boon en eigelijk nog weinig van een mensje in te zien als je op google zoekt Let me google that for you+) Dan krijg je een redelijk beeld van hoe het kindje eruit ziet

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.555
    36.535
    113
    Hihi, jij bent vast van Belgie?

Hier in Nederland doen huisartsen meestal geen echo's en de eerste krijg je rond 9-12 weken. Ook HCG wordt hier alleen gemeten wanneer er iets bijzonders is met de zwangerschap.

Wat je kunt zien bij de echo ligt eraan of je een inwendige echo of een uitwendige echo krijgt. Ik heb met 6 week en 6 dagen een uitwendige echo gehad ivm bloedverlies en toen kon je een boontje zien en een hartje zien flikkeren.

Laten horen van het hartje doen ze meestal niet voor de 12 weken, dat schijnt niet goed te zijn voor de baby.

En oja, gefeliciteerd natuurlijk!

5. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Ik ben van België en hier doen ze meestal ook maar de eerste echo tussen 8-9 wkn hoor. HCG weten we altijd omdat het resultaat van het bloedonderzoek doorgezonden w naar je thuis. Ik had een echo bij net geen 8 wkn en heb het hartje wel mogen horen.

6. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    Thanks, Ja ik ben inderdaad van België...Bij ons doen ze al echo's vanaf de 6de week om te zien of de vruchtzak leeg of vol zit en het hartje klopt normaal gezien rond de 7 weken dus ik hoop dat ik die al kan horen...Heb er wel nog nooit van gehoord dat het niet goed is voor het kindje.... :) Ach ja, nog 1 weekje en ik zal het weten zeker :D

7. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    Thanks 4 the google ;)

Deel Deze Pagina