Zwanger na 2 MK's en weer zooooooo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Silla, 18 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies!

Ik ben vandaag 5 wkn en 1 dag zwanger...
    Echter vraag ik me een aantal dingen af...

Een week voordat ik wist dat ik zwanger was had ik me een paar pijnlijke borsten, elke stap die ik zette deed het zeer.
    Een aantal dagen voordat ik ging testen werd dat gevoel minder, het komt en het gaat zeg maar....
    Tevens sinds ik weet dat ik zwanger ben breekt het zweet me uit als een steekje,krampje, pijntje voel (ik weet het is niet zo gek na 2 MK's).
    Echter als je last hebt van je darmen tot hoe ver (in je buik) heb je "pijn".
    Ik had nl. gister last van mijn linkeronderbuik, linkerzij en dat liep door naar de linkerkant van mijn onderrug?! Ik kan niet echt zeggen dat het pijn deed maar het was wel vervelend.
    Zou dit een teken kunnen zijn dat het weer mis is of zijn er zwangeren die dit herkennen?
    Ik ga morgen naar de HA om het e.e.a. af te spreken m.b.t. een vroege echo. Ik heb nog geen afspraak gemaakt met de vlos gezien ik die altijd heb moeten afbellen, dus ik durf nog niet echt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij mijn MK's geen buikpijn gehad heb alvorens ik bloedverlies had.

Jullie begrijpen wel dat ik er steeds meer moeite mee heb om te wennen dat ik zwanger ben. Ik probeer positief te zijn maar het lukt niet....

Groetjes

Een mega onzekere Silla

2. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Allereerst: van harte met je zwangerschap!

Ten tweede: ik kan me helemaal voorstellen dat het beangstigend is, weer zwanger te zijn na 2 mk's. Het is zonder mk's in het verleden al spannend genoeg, dat 1e trimester dus nu voor jou, al helemaal.

Wat betreft je vraag over je darmen: ik heb zelf zo rond de 5, 6 weken regelmatig lichte tot zelfs vreselijk pijnlijke darmkrampen gehad. Ik was er steeds weer van overtuigd dat het mis was, het deed vaak zo ongeloofelijk zeer en ik dacht echt dat mijn eitje uit de baarmoeder gewipt werd. Je darmen kunnen flink wat te verduren krijgen, het kan pijnlijk zijn of gewoon wat vervelend, en het hoort er echt bij.

En de overige symptomen: die komen en gaan...bijv, de ene dag kun je je banden voelen, de andere dag voel je mss helemaal niks. Daar valt echt geen peil op te trekken en het zegt weinig tot niks over de zwangerschap. Het hoort erbij.

Al met al: Wat jij beschrijft te voelen, herken ik van mijn 1e trimester en nu zit ik op de helft. Dus probeer toch vertrouwen te hebben hoe moelijk dat ook is!

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    teneerste gefeliciteerd, ik hoop dat je deze zwangerschap moooi kan afronden en dat j er een lief klein kindje aan over mag houden!

ik kan me heel goed voorstellen dat je gruwlijk in de spanning zit. en erg bang bent dat het weer fout gaat.

zelf heb ik nog nooit een MK gehad dus kan hier niet over meepraten, maar ik denk, dat als je buikpijn heb door je darmen dat je dat verschil wel voelt. je hebt vast ooit vaker krampen gehad door je darmen en dat voelt dan wel anders als een naderende MK, tenminste dat is wat ik hoor.

en zwangerschapskwaaltjes komen en gaan, de ene dag misselijk, de andere dag niet, de ene dag moe, de andere niet.

heel veel suc6 morgen bij de HA!

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hier ook een pril zwangere meid, de pijn in je borsten die je de ene dag echt goed voelt en de andere dag hellemaal niet.... is echt normaal ik heb dat ook.
    Elke keer als het er niet is krijg ik ook angst en dat terwijl dit mijn eerste zwangerschap is, ik dan dus goed begrijpen wat dit voor jou moet betekkenen.
    Bij mij is het er namelijk 's ochtends bijna niet en 's avonds spelen de boobs op.

Last van mijn darmen, tja dat heb ik al jaren ben nl chronisch ziek in mijn darmen, dus moeilijke stoelgang enz zijn mij niet vreemd.
    Ik zou naar de huisarts gaan en je gevoel aan hem verwoorden, mogelijk kan je dan snel bij een vk of gyn. terecht.
    In jou geval lijkt me dat ze daar echt begrip voor zullen hebben, ik heb zelf pas mijn intake bij de vk op 27 dec. dus geen echo ofzo dat duurt dan nog even.
    En ik zou als ik in jou schuitje zou zitten niet zolang willen en kunnen wachten, het is nu zonder mk verleden al best onzeker en lang wachten.
    Meid trek je stoute schoenen aan en bel! Dat helpt je misschien van de onzekerheid af, kijk die eerste 12 weken van de meeste risico's moeten we allemaal door maar ik kan begrijpen dat het voor jou niet meevalt!

Dikke kus van Marlies en probeer een beetje te genieten meid, 3x is scheepsrecht zoals je zelf al zei!

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik herken je gevoel helemaal.
    Ik heb hiervoor ook twee miskramen gehad en voelde me de eerste periode van deze zwangerschap dan ook erg onzeker waardoor ik er moeilijk van kon genieten. Bij mijn miskramen heb ik ook geen last gehad van krampen of iets dergelijks, maar idd...bij ieder pijntje of steekje maakte ik me ongerust. En ik heb het ook gehad hoor, steken en krampen in mijn onderbuik (darmen) en symptomen die komen en gaan.

Ik heb de VK wél gebeld voor een afspraak en kreeg mijn eerste echo met 8 wkn. Toen ik het hartje zag kloppen waas dat voor mij een hele grote geruststelling. Maar zelfs daarna was het moeilijk om er helemaal positief in te staan. De twijfel en onzekerheid bleven af en toe opspelen.
    Maar zie nu.....ik ben inmiddels 39 wkn zwanger en aan't wachten tot de bevalling zich aankondigt ;)

De twijfel en onzekerheid zal bij jou ook nog wel ff blijven, maar probeer er in de tussentijd toch ook een beetje van te genieten.
    Vraag iig om een vroege echo. Als daar alles goed op is, is dat al een hele geruststelling.

Ik wens je heel veel sterkte in de eerste zo moeilijke periode en hoop dat je, net als ik, een heerlijke zwangerschap zult hebben.

Veel liefs
    Noralien

6. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Bij ons was het ook driemaal is scheepsrecht. Dus de derde zwangerschap vond ik ook erg spannend. Ik heb weinig last van kwaaltjes gehad, gelukkig maar! Alleen had ik in die onzekere periode graag last gehad van misselijkheid, pijnlijke borsten etc. Het enige wat ik voelde was krampjes in mijn buik, moeheid en hoofdpijn. Tja, het was zomervakantie, een druk jaar gweest en de keuze gemaakt om ergens anders te gaan werken, dat verklaarde de vermoeidheid ook! Die krampjes die maakten me nog meer onzeker! Gelukkig waren we lekker op vakantie dus had ik veel afleiding. Na de vakantie meteen een afspraak gemaakt bij de vk en het hele verhaal uitgelegd. Ik kon al snel terecht voor een echo. Wij wilden niet te vroeg voor een echo, want het verhaal misschien bent u minder ver en we maken over een week nog een echo, daar hadden we geen zin in. Met 9 weken kregen we de bevestiging. De krampjes bleven, het zat dus niet tussen de oren en het hoort er ook echt bij!

Ik zou de vk of de huisarts bellen en het uitleggen, misschien dat je eerder mag voor een echo. Heel veel sterkte!

liefs,
    Cleo

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik kan het me heel goed voorstellen dat je bang en onzeker bent. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik wordt nu al gek van de zenuwen.

Die krampen heb ik tot drie dagen geleden ook gehad. Ik klapte zelfs dubbel en van zitten naar staan of andersom deed zo ongelooflijk veel pijn...dacht dat het me baarmoeder was. Ik heb daarna behoorlijk veel roosvicee laxo gebruikt en een dag later heerlijk naar het toilet geweest en helemaal geen last meer van krampen :)

Nu elke dag vier glazen laxo en als ontbijt een bakje all bran!

8. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik heb net toch maar de Vlos gebeld...
    Ik mag 29/12 al voor een echo! (dan ben ik bijna 7 wkn)!
    En pas in januari gaan we voor een intake gesprek.
    Ze was zooooooooo meelevend!
    Nu maar hopen dat alles tot die tijd goed gaat....

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    He, wat ontzettend aardig van haar! Heb je gelukkig wat geruststelling voor het nieuwe jaar! Laat je het wel even weten?

10. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Goed zo, goed geregeld! Ik ben ook voor de 3e keer zwanger, na 2 miskramen gehad te hebben. Ik wil je wel een hart onder de riem steken dat het dus écht kan, en dat die onzekerheid ook volkomen normaal is. Ik hoop dat je de 29e een mooi kloppend hartje te zien zult krijgen! (Is een goeie datum hoor, is nl mijn uitgerekende datum! ;) )

11. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Ik herken je gevoel maar al te goed. Heb zelf ook al 2 miskramen (en de bijhorende moeilijke periodes) achter de rug. Toen ik eindelijk opnieuw zwanger bleek, had ik zo'n schrik te genieten van mijn zwangerschap. Ik heb zo goed als ik kon mijn verstand op nul gezet en ben er proberen van uitgaan dat het deze keer wel ok zou zijn. De eerste 12 weken gingen tergend traag maar ik liet mezelf niet toe te gaan doemdenken, deze keer zou het lukken! En toch ging ik op mijn 6 weken met een héél klein hartje naar de gynaecologe... er ging vanalles door mijn hoofd - wat als de innestelling niet goed verlopen was, wat als ze enkel een leeg vruchtzakje zagen, wat als het hartje niet zou kloppen... ik kan je verzekeren dat het gevoel dat je hebt wanneer je het kloppend hartje ziet, onbeschrijfelijk is! Ik kon wel janken van blijdschap! Ik hoop voor jou dat het snel 29/12 is! Je zal zien, eens je hoort dat alles ok is, begin je er stilletjes aan en steeds iets meer in te geloven. Ik heb bij deze zwangerschap van mijn gynaecologe Utrogestan voorgeschreven gekregen - dit bevordert de innestelling en zou helpen tegen miskraam (ontspant baarmoeder)...

Ik raad je ook aan om je niet vast te pinnen op de symptomen die je hebt of zou moeten hebben of niet meer hebt... elke zwangerschap is uniek en je mag echt niet achter elk symptoom of het ontbreken van elk symptoom een oorzaak gaan zoeken dat het niet goed aan t lopen is... ik weet waarover ik spreek en ik wéét verdomd goed dat het niet makkelijk is maar ik raad je echt aan om het zo kalm mogelijk te houden, ga ervan uit dat het dit keer écht wel zal lukken en je zal zien, binnen enkele weken ben jij ook die kaap van 12 weken voorbij en ga je opgelucht kunnen genieten van je zwangerschap!

Ik wens jou alvast héél veel succes op 29/12!

Knuffel
    Vanessa

12. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou ladies,

Ff een zeer korte reactie!

IK HEB WEER BLOEDVERLIES!

IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!

13. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Jeetje meid, ik hoop toch echt dat het iets onschuldigs is!

Ik zal voor je duimen.

Liefs Demi.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    silla, nee toch, het kan toch niet zo zijn...ik zal een kaarsje voor je branden.

15. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow meid, ik hoop zo hard voor je dat het een onschuldige bloeding is! Laat ons weten hoe het met je is.. Ik bid voor je..

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Och meis toch. Ik hoop voor je dat dat deze keer niets te betekenen heeft.
    Heel veel sterkte!

Dikke knuffel en veel liefs,
    Noralien

17. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Jeetje zeg, daar krijg je toch de zenuwen van... Ik hoop dat er niks aan de hand is!

18. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    :( Ik hoop van harte dat het niets te betekenen heeft... Heb je er ook buikpijn bij?

19. droppie

droppie Actief lid

1 sep 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    hoi heel veel sterkte
    en ik blijf hopen dat hetd eze keer mag blijven zitten voor je

20. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Lieve Silla,

Ik krijg er kippenvel van. Ik denk aan je.
    Je onzekerheid en verdriet zijn herkenbaar. Zelf ben ik voor de eerste keer zwanger, maar gisterochtend had ik ineens een bloeding, na al twee dagen wat roze verlies. Ook buikkrampen.

Hoop voor jou en mij dat deze bloedingen onschuldig zijn.

Sterkte!

Deel Deze Pagina