oei, nu al een 2e

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalou, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Lieve meiden,
    vandaag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van onze tweede!! Ik ben er heel erg blij mee, maar ik ben toch ook geschrokken. Alhoewel we graag een 2e wilde, is het ons nu wel erg snel overkomen. De eerste keer onveilige sex en gelijk raak. Hiermee zijn we gezegend, dat weet ik.

Maar nu begint het te malen. Onze 1e is begin december 1 jaar en zal nog geen 2 zijn als zijn broertje of zusje geboren wordt. Hoe gaat dat. Ik wil geen dubbele kinderwagen. Zien opa en om het wel zitten om op 2 zulke kleintjes te passen. Financieel? 2 kindjes op de kdv. pfff Ik weet het niet meer. Er spookt zoveel door mijn hoofd nu. Natuurlijk gaan we het wel redden en ws had ik deze vragen ook gehad als de 2e later was gekomen.

Begrijp mij dus niet verkeerd. Ik ben ontzettend gelukkig, alleen ook flink overdonderd.

X Jalou

2. me83

me83 Niet meer actief

gefeliciteerd!! probeer te genieten.. de zorgen heb je altijd idd... of je nu zwanger bent of pas volgend jaar.

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    gefeliciteerd.. en je hebt gelukkig tijd genoeg om alles te regelen.. laat het eerst maar eventjes bezinken!!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Gefeliciteerd!!

Ik herken je gevoel wel. De eerste keer heeft het 6 maanden geduurd voordat ik zwanger was terwijl ik een regelmatige cyclus had ennu was het de eerste keer dat we het zonder amtconceptie deden raak terwijl ik na de bevalling een onregelmatige cyclus had (laatste duurde acht weken). Een heel groot wonder dus voor mijn gevoel dat ik nu zwanger ben en zo beschouw ik het dan ook. Het heeft zo moeten zijn.
    Maar ik maakte me ook gelijk zorgen over de financiële kant en andere praktische dingen. Dat heb iknu een beetje naast me neer kunnen leggen. Ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal goed komt, we zullen het wel redden.

5. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    proficiat, hier zit er net 20 mnd tss dus ook geen 2j, en het is los gelopen, ik had wel een duowagen aangeschaft.
    en oma en opa stonden te wachten om op beide te letten ik ben wel een half jaar thuis geweest eer ik terug ging werken bij de 2e en toen was het voor de oudste bijna tijd om naar school te gaan

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Klintk bekend, onze tweede was een ongelukje.

Je groeit er wel in, komt goed! Wij hebben via mp een zitje voor op de kinderwagenbak gekocht, dus mijn oudste zit op de kinderwagen en we hebben dus geen duowagen. Verder komt het allemaal wel goed.

En gefeliciteerd!

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Volgens mij ook een reden waarom we 9 mnd zwanger zijn. Zeker op het einde lijkt 9 mnd een eeuwigheid, maar in die tijd kan je weer wennen en geestelijk voorbereiden.
    En eh,,,,,,, die zorgen had ik vooral bij mijn eerste ook. zeker financieel, opvang, combi met werk enzo.
    Nu weet ik uit ervaring, het komt allemaal vanzelf wel goed. Financieel gezien, je geeft toch uit wat je hebt. Met een kindje meer of minder, je houdt toch niet over of kom zelden te kort aan het einde van de maand. Ongemerkt bespaar je toch op andere dingen en het loopt zoals het lopen moet.
    Qua opvang, ja das wel eens moeilijker. Ik heb momenten gehad met tranen in mijn ogen denkend: kan ik hem niet gewoon terug in mijn buik stoppen, want ik weet geen betere oplossing. Maar uiteindelijk komt het echt wel goed.
    Leef en laat het leven komen. Het loopt toch allemaal zoals het lopen moet. Daar hebben we vaak weinig invloed op.
    En zorgen, ja dat doe je toch wel, maar hou hoop en vertrouwen, het komt heus wel allemaal goed.

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Lieve meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie leive berichtjes. Het doet me zeker goed. Wat die zorgen betreft, dat had ik inderdaad met de 1e ook, en dat is helemaal goed gekomen.
    Eerlijk gezegd kan ik al niet wachten totdat het buikje begint te komen en ik het aan iedereen kan vertellen. Nog even geduld hebben en hopen dat het goed blijft gaan.

Je hebt inderdaad 9 maanden (nu nog maar 8 :)) nodig om te wennen haha

X Jalou

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken ben! Hier hetzelfde verhaal (ondertussen is onze tweede er al). Bij de eerste duurde het 6 maand eer ik zwanger was, toen we een tweede wouden dachten we dat het ook wel een half jaar zou duur. Niets was minder waar .. 2 weken nadat we besloten hadden dat we een tweede kindje wilden had ik een positieve test in mijn handen!
    Onze kindjes schelen nu 13 maand en 1 week! Misschien niet volledig hetzelfde verhaal, maar ik zat ook met vragen en twijfels!

Ik zag je zeggen: 't is hier lekker gezellig druk, ik zou het voor geen geld ter wereld anders willen! Voor alles is een oplossing! Je hebt nog 9 maand om aan het idee te wennen en om over alles goed na te denken!

Geniet van je zwangerschap en je tweede wondertje in je buik!!!

10. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd! Komt vast goed hoor! Snap dat je geschrokken bent (dat hadden wij ook namelijk... Deze zwangerschap was dan ook niet helemaal gepland). Enne, hou je gewoon vast aan het feit dat het zo leuk is voor de kids straks! Inderdaad alles even laten bezinken, en al je zorgen een voor een weg nemen/oplossen.

Enne, het kan altijd nóg eerder zie je wel :D Hier maar 11 maanden tussen de twee kindjes!

11. Dana

Dana Niet meer actief

gefeliciteerd meid, :) die zorgen betekenen alleen maar dat je een goede moeder bent en het beste voor je kindjes wilt ;)

12. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    gefeliciteerd geniet er lekker van

ik ken het gevoel wij hadden van de zomer besloten om voor een 2e te gaan toen was mijn zoontje een maand of 8 en dachten dat duurt wel weer een maand of 4 maar het was meteen de eerste keer raak dat we onveilig sex hadden

wij halen geen duo wagen wij hebben er een buggy bij en voor het langer op stap gaan en voor kleine boodschapjes halen wij zon plankje die je aan de wagen kan bevestigen daar kan de kleine dan op staan en je heb ze ook met een zit je er op en wij denke altijd waar 1 klein mondje gevoed kan worden kunnen er dat ook 2 zijn en met oppas doet mijn moeder dat die doet dat nu ook zij krijg vergoeding daar voor zij doet het via een gastouderbeura voor opa en oma en ik werk maar 9 uur in de week

13. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Ik denk dat veel moeders zich zorgen maken. Ik ook nu onze 2e komt en hier zit dan bijna 3 jaar tussen (augustus 2009 / juni 2012).
    2 kindjes op kdv, hoe combineren met werk, nog een kamer bijbouwen, etc.

Het komt vast allemaal wel goed als je vrienden en familie hebt. Mijn vriend kan dit soort dingen goed los laten en leven in het NU! Alles komt altijd goed!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben 1 maand na de eerste verjaardag van mijn dochter erachter gekomen dat ik zwanger was. Na de schrik dag dit wel erg snel was ging het best goed. De zwangerschap liep echter helemaal niet zoals bij de 1e en er ging van alles mis. Uiteindelijk met 32 wk brak het water op mijn werk en mocht tot de 37 wk in het ziekenhuis blijven. Na de bevalling bleek me zoontje een verkorte nekspier te hebben en dus 2x per week Fysio. Heb het eerste jaar als zwaar, druk en gaotisch ervaren. Overal moest je extra over na denken. Na een jaar pas had ik me ritme gevonden. Ik werkte er partime bij wat ik heerlijk vond want dan was ik er even uit. Nu gaat het op rolletjes. De oudste op school en de jongste naar de crèche. Als ik tussendoor oppas nodig heb hebik iemand die altijd voor me klaar staat. De oudste volgt nu nog logopedie en waarschijnlijk binnenkort zwemles. Ikzelf heb 2 keer per weer Fysio. Als mijn zoontje nu nog wat nodig gaat hebben wordt ik gillend gek :). Nu vind ik het geweldig 2 kindjes zo kort op elkaar maar als hè mijn het 1,5. Geleden had gevragen dan had ik gezegt sterkte meid :). Vond het echt overleven. Niet 2 kindjes maar alles wat er bij kwam kijken waar ik voorheen echt Geen rekening mee hield. Sliep me dochter eindelijk door kon ik meteen de nachten eruit voor me zoontje die pas doorsliep met 2 jaar. Wij hadden in het begin een wandelwagen met plankje en zitje voor op de wagen. Wat later kwam een dubbele buggy maar die was ook zo weer weg. Wat een onding.

15. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik hoor veel over die plankjes met een zitje. Het plankje ken ik wel. Wij hebben de stokke kinderwagen en het plankje heb ik gezien op de site, maar waar zou ik zo'n zitje kunnen vinden?

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    kidsit heet het plankje
    http://www.kleinedreumes.nl/index.php/kid-sit-1.html

neem aan dat je deze bedoelt?
    verkopen ze in de meeste babyzaken...

volgens site past hij op stokke
    http://www.kleinedreumes.nl/index.php/catalogsearch/result/?q=stokk&order=name&dir=asc

Verder... valt het best mee hoor dat "dicht op elkaar"...
    niet te veel nadenken... sommige dingen lopen soms vanzelf terwijl je van te voren problemen verwacht...

gefeliciteerd trouwens.. :)

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meid geniet ervan, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!! gelukkig heb je nog even tijd om van alles te regeln hier zit er 1 jaar en 9 maanden tussen ik was wel erg blij met de duo wagen!!!!!!!!!!!!!
    en nu de derde komt gebruik ik hem ook zeker weten
    onze oudste stapte toen steeds van het mee rijplankje af en ik mag erg graag wandelen dus dat schoot niet op haha

18. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Mijn 2 jongens schelen 20 maanden met elkaar. In het begin had ik ook zo iets van oei hoe ga ik dan doen?? Maar het gaat allemaal vanzelf. Je rolt er zo weer in haha. Ik had dan wel een dubbele wagen en vond het ideaal!! Nu loopr de oudste netjes mee en heb ik de dubbele niet meer nodig.

ik ben nu zwanger van de 3de. De jongste en de baby zullen ook 20 maanden schelen met elkaar.

19. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Cerberus, geweldig dank je wel. Ga ik zeker serieus bekijken.
    Onze zoon loopt nog niet los, maar hoop dat hij dat wel doet voordat nr 2 geboren wordt haha

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Gefeliciteerd.. Ik begrijp de schok.. Ik kwam er achter dat ik zwanger ben toen mijn tweeling 9 maanden was... Door de pil hern, terwijl we de tweeling hebben gekregen door mmm. Ik vond het erg wennen.., maar ik kijk er nu enorm naar uit, fanstatisch lijkt het me 3 kindjes kort op elkaar! Geloof me je het went snel...

Deel Deze Pagina